Galapagosdogs schreef:update:
We zijn terug van de da
Of hij een diploma heeft echt geen idee. Het is de enige op het eiland dus echt andere keus heb ik niet:-(
Ik heb erge moeite met zijn verhaal te geloven dus hierbij deel ik het met jullie en wil graag jullie mening ervaring weten.
Hij zegt dat het tumoren zijn, ( het is een jonge hond van 2 jaar en is haar eeste nestje)
En hij zegt dat de pusbult een tumor is en dat ze meerdere bulten heeft wat tumoren zijn. Hij heeft twee injecties Gezet, een tegen de zwelling en een om de melk productie tegen te gaan
enrofloxacina baytril y ketoprofeno antinflamatorio... En een crème voor de wondjes ; cloxacilina
Hij heeft alle pus, melk en bloed uit de tepel geknepen voor zover dat kon.
Daarna legde hij uit dat de bult niet weggaat, het blijft groeien.
Dat dan alle tepels weg moeten gehaald, alle vrouwelijke organen en alle tepels.
Ik schrok me kapot en werd niet goed( door geen slaap vannacht, geen ontbijt viel ik flauw. en heb helaas dus de halve uitleg niet gehoord) Hij moest eerst mij helpen en vervolgens de verdere uitleg.
Ik vond dit nogal heftig....
We wilde haar zoiezo laten steriliseren als haar lijf weer hersteld was. Maar dit is wel erg extreem............
Graag jullie gedachten, zal foto's meesturen.
Ze heeft net wel al gegeten, twee vluegels, lever hartje en een kipkarkas.
Ze heeft een klep om. Die ze niet leuk vind.
Maar t moet ivm de bacteriën.
De pups mogen niet meer bij haar.
Weer nu echt niet wat te doen.
Ze zijn alle 9 nog hier. worden maandag pas 5 weken
En twee blijven bij ons :-(
Alle tips ideeën gedachtes alles is welkom.
Bedankt voor alle reacties en alle steun!!
Het gaat met het teefje goed al wil ze graag naar haar pups is zo triest te zien dat ze er niet bij mag :-(
Weet je zeker dat er nu geen sprake is van een communicatie error? Tumor betekent zwelling. Dat hoeft dus niet altijd over kanker te gaan. Dit is geen kankertumor, dit is gewoon een mega mastitis. Een ontsteking dus.
Maar de rest van zijn verhaal is een beetje vreemd
. Op z'n minst. Als hij dit juist behandeld, gaat dit natuuuuuurlijk wel weg!!!!!!!!!! Nu in je hond snijden kan echt niet hoor. Ik zweer je, ik denk dat je er goed aan doet om een veearts te zoeken of iets te zoeken aan het vaste land want deze meneer gaat je niet helpen. Misschien heeft hij zijn diploma gekocht
Wat heeft ze gekregen om de melkgift te laten opdrogen? Ik zou de pups wel bij haar laten trouwens. En haar een rompertje aan doen. Maar, wel onder continue toezicht. Dat de pups nu geen melk bij haar gaan drinken want ik denk niet dat dat met deze AB en ontstekingsremmer een goed idee is. Maar je kunt haar niet ineens haar pups ontnemen en de pups hun moeder niet. En dat ze nu ineens niet meer melk mag geven aan haar pups.... Dat vind ik dan wel een soort van zeer onverantwoordelijk..... Want als de melk nu plots niet meer afgenomen wordt, mag dat middel dat ze gekregen heeft om de melk op te laten drogen wel flink sterk werken, anders ontploft ze
Ja, het spijt me maar met zo'n dierenarts, op een eiland en zover van je vandaan zittend ben ik toch bang dat we niet zoveel voor je kunnen betekenen. Kun je een andere arts inschakelen?