Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2125437
sonnie1983 schreef: ze doen het hier ook goed op brok. op de anaalklieren van Diego na dan.

Op dit moment kan er ook geen vriezer bij. dus dan is het ook nog niet handig om veel vers te gaan voeren elke week. niet omogelijk uiteraard (niets is onmogelijk) maar wel lastig omdat we beiden drukke dagen hebben. en ik het dus niet altijd red om voor 6 uur weer in de stad te zijn.
denk dat wij een andere visie op "het er goed op doen" hebben & dat jij wat te makkelijk mee gaat in wat "common" is in de KNPV, dus om brok (vnl Barca of Cavom) te voeren....

maar drukke dagen, die hebben wij hier ook, toch redden we het om alles te verzorgen, zou daar nl door de drukke dagen geen tijd meer voor zijn zouden we andere keuzes moeten maken.
#2125497
Gezien hun glanzende vacht, goede en weinig ontlasting, eten het met smaak, etc. mag ik toch wel zeggen dat ze het goed op brok doen?
Ik heb niet gekeken naar wat de club voert. Diego kreeg bij de fokker champ dogfood. En zijn dit blijven voeren. Tot zijn ontlasting niet meer zo stevig was, beetje tussen stevig en dun in. Toen kwam Ivan die stond bij de fokker op Barca dus zijn we ze dat beiden gaan voeren.
Daarbij was Diego al bijna een jaar oud voor ik bij de KNPV ging, dat besloot om te gaan doen. Dus dat is niet van invloed geweest op de keuze qua brok.
Als ik mee zou gaan met wat “common” is bij de KNPV dan zou ik hier toch niet komen kijken en informatie zoeken en vragen stellen?

Daarbij heb ik Diego nog, die voor een kippennek zijn neus al op haalt. Of een blokje paardenvlees of tartaar.
Bij hem gaat er alleen rodi of smuldier in. Smuldier kwam er laatste keren ook na een half uur weer allemaal uit. Dus dat heb ik nu een tijd niet meer gegeven.

Het kan dus goed zijn dat Diego helemaal niet te porren is voor het vers eten. Misschien wel als je hem dat als enige aanbied, wie zal het zeggen. Tot nu toe slaat hij vers vlees af. Alleen gekookte kipfilet in bouillion wil hij wel hebben (wat ze krijgen met rijst bij diarree). Rauw stukje van een kipfilet snuffelt hij een keer en loopt aan. Dus ja als hij liever brokken heeft zal hij dat ook blijven krijgen bij mij. Of er moeten nog truukjes zijn om hem zo ver te krijgen dat hij met plezier kvv of vers gaat eten (truukjes/tips welkom!). Maar ik ben in het kvv/vers gebeuren een leek, dus vandaar dat ik hier info kom vergaren om er meer over te weten te komen en er van te leren.
Van ivan weet ik dat hij wel wat aan vlees vers lust (de kippennekken, blokje paardenvlees, stukje tartaar, kipfilet).

Met drukke dagen bedoel ik dat ik niet op tijd thuis zal zijn dagelijks om dagelijks het vlees te halen om ze dat te voeren, de honden komen verder niet te kort aan aandacht, uitlaten, training, spel, etc. Doordeweeks ligt toch veel bij mij qua de honden omdat mike chauffeur is en dus vroeg weg en nooit weet hoe laat thuis.
We hebben zelf een klein vriezertje voor ons eigen dat dus al vol zit voor ons. Daar kan ik niet voor een hele week nog vlees voor hun bij stoppen.
In het dorp waar ik werk geen (turkse) slager helaas.
Op het moment kunnen we ook geen vriezer erbij zetten omdat we al een aantal grote tegenslagen hebben gehad dit jaar. Dus dat zal gewoon moeten wachten.
Vandaar dat we het eerst proberen met paar dagen brok en paar dagen kvv of barf. Dan kan mike en ik er ook aan wennen, zien we wat voor resultaat het heeft. Zien we of beide honden het willen eten. Zien we of het helpt voor Ivan’s anaalklieren, etc. En kunnen we vanuit daar verder kijken. Dan hebben we in ieder geval alvast een start. Ik snap niet wat daar verkeerd aan is?  We roeien even met de riemen die we hebben en de toekomst staat open voor verandering. Je ziet mij nergens schrijven dat ik totaal niet over wil of wat dan ook. Er zijn volgens mij ook wel meer mensen die een combi voeren (brok en kvv/vers) en geen problemen ondervinden. Dus zie er geen probleem in om dat voorlopig even zo te doen.

Ik ben hier om meer informatie hier over te krijgen en hoe ik dit moet aan gaan pakken voor die 2 a 3 dagen per week alvast, alles ten goede voor Ivan. En gaande weg zullen we er nog meer over leren en eten de honden het misschien met smaak en zijn wij misschien wel helemaal om. En mocht dit de oplossing zijn voor Ivan’s anaalklieren zijn we er allebei hartstikke blij mee dat we Ivan niet elke paar maanden mee naar de DA hoeven te nemen omdat hij daar al zo bang voor is. En zullen we dus zeker zo door gaan. Voor nu kijken we dus voor 2 of 3 dagen kvv/vers om te beginnen. Daarna kunnen we nog uit gaan breiden.
#2125516
Ik ga deze week eens wat meer inlezen in percentages. en zal eens een proefmenu op gaan stellen en dit aan jullie voorleggen. De kippennekken gaan er ondertussen nog met smaak in.
Toen we er net mee begonnen 2 maanden geleden was hij in het begin even aan de diarree maar nu nu pakt hij het goed op en is zijn ontlasting nog steeds hard en donker van kleur (en weinig).
#2125534
   



  Misschien een rare vraag, maar hoe kan je weten of zien dat deze klieren verstopt zijn.
 
  Tommy schuurt ook regelmatig met zijn billen over de grond, kunnen dat verstopte anaal-klieren zijn, of wormen.

  In de ontlasting zie ik niets, dus ik denk niet dat hij wormen heeft, wat geven jullie voor kuur tegen  wormen.

  Hij heeft ook zo,n hekel aan de dierenarts.

  Wat kan ik dan het beste doen als het anaalklieren zijn.....
#2126073
ik vermoed het deze keer n.a.v. gedrag vorige keer (wat de 1e keer was).

Diego doet af en toe (lees 1x in de paar maanden) een keer sleetje rijden en verder niks.

Ivan likte weer een keer onder zijn staart en diego snuft bij ivan onder de staart.
Dat was vorige keer ook zo dus hou het nu in de gaten.
Ivan doet overigens nooit sleetje rijden.

Of er wormen zijn kun je een ontlastingsonderzoek laten doen bij de DA. eitjes zien wij nl. niet met het blote oog.

Ik weet dat de DA zei dat er aan de buitenkant bij Ivan eigenlijk niks te zien was. Maar daaruit maakte ik dus op dat het bij andere honden soms wel te zien is.
Doet hij vaak sleetje rijden?
Dan zou ik toch de Da even laten kijken. Echt geen pretje als ze zo ontstoken zijn als bij Ivan vorige keer!
Misschien kan die meteen laten zien hoe het moet zodat je het volgende keer zelf kan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door