Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1553048
Mooi nieuws.
Ik heb veel lezen over maagtorsie en ben tot de conclusie gekomen dat er zoveel tegenstrijdige feiten beschreven worden en dat hoe we ook onze best doen , het niet altijd te voorkomen is.
Ben er ook zeker van dat jij je best gedaan hebt, net zoals wij allemaal doen en dat domme pech soms een rol speelt.

Veel sterkte met Tanja!!!

Groetjes, Lianne
Door **Jolanda**
#1553101
Nou mijn meisje is weer thuis.
Ze was vanmorgen al alert en heeft bij de DA wat gedronken. De wond ziet er super mooi uit (onderhuids gehecht). Wel heeft ze een dikke buik door het vocht wat ze in de buik hebben gespoten. Ze loopt nu rond alsof er niks gebeurd is maar de komende 2dagen blijven spannend. Na die 2dagen kunnen we pas zeggen of we echt op tijd waren want er kan door de torsie nog altijd stukjes van de maag afsterven.

De DA klonk wel positief maar bleef wel waarschuwen over de komende dagen. Morgen word ik gebeld door de DA en aan de hand daarvan zullen ze beslissen of Tanja nog even naar het spreekuur moet komen of niet. Als ik het niet vertrouw kan ik hun gewoon bellen (fijn he! Dat terwijl het niet mijn eigen DA is!)

Tanja mag vandaag nog niks eten, wel kleine beetjes drinken, heeft AB en pijnstilling gekregen en als ze morgen weer wat eten krijgt moet dit in hele kleine porties gebeuren.
Van Miet heb ik gemalen kipkarkas gekregen dus dat is wat ze de komende dagen gaat krijgen naast het spiervlees en orgaan. Gelukkig blijft daar dan nog genoeg afwisseling in zitten. Ik al maar beginnen morgenvroeg met wat spiervlees en later op de dag de gemalen kipkarkas geven.

Zelf zie ik het wel positief in maar ik probeer niet te vroeg te juichen (en dat is moeilijk)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1553106
:o huh, lees net t verhaal en schrik er hevig van !!!
wat goed dat je alle hulp voor Tanja kreeg  .... hoop dat ze de komende 2 dagen na dr operatie goed opknapt en dat de organen het allemaal weer netjes gaan doen.
pfffff.....lijkt me als hondeneigenaar de grootste nachtmerrie , ...............hoe waren de de meiden eronder?

veel succes en een dikke knuffel voor tanja.

kan ze overigens nog ooit eens een maagkanteling krijgen ondanks dat de maag nu is vast gezet ?
Door **Jolanda**
#1553137
[quote="lauraV"]
:o huh, lees net t verhaal en schrik er hevig van !!!
wat goed dat je alle hulp voor Tanja kreeg  .... hoop dat ze de komende 2 dagen na dr operatie goed opknapt en dat de organen het allemaal weer netjes gaan doen.
pfffff.....lijkt me als hondeneigenaar de grootste nachtmerrie , ...............hoe waren de de meiden eronder?

veel succes en een dikke knuffel voor tanja.

kan ze overigens nog ooit eens een maagkanteling krijgen ondanks dat de maag nu is vast gezet ?


[/quote]

De kans bestaat dat het nog eens gebeurd maar is wel wat kleiner nu de maag vast is gezet.

De meiden krijgen daar niet veel van mee. Die staan meestal even te kijken wat er gebeurd en gaan daarna verder met waar ze mee bezig waren.
Dus ze stonden wat 'stom' de kijken en liepen in de weg toen we door het huis 'rende' en met Tanja de deur uit gingen maar verder niks.
Net met ophalen wilde ze Tanja wel aaien en zeiden ze Mollie tegen haar ::) ;D (Mollie is de hond van mijn schoonouders en wel een kruising rotweiler ::) ;D )

Ik heb net al een hele fijne tip gekregen van iemand die ik zeker zal opvolgen!

De schrik zat er hier ook flink in maar nu ze thuis is voel ik me er wel beter bij. Ik kan haar in de gaten houden en zelf zien hoe het met haar gaat.

Ik blijf in ieder geval hoop houden en blijf de DA dankbaar! Hij zal deze week ook zeker een kaartje krijgen van mij :)
Door nikèdog2000
#1553168
nou tot zover is het goed afgelopen
wat een nachtmerrie
ik hoop dat ze snel weer op knapt
en houd er maar goed in de gaten
je gevoel heeft je niet bedrogen
sterkte met de patient
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door