Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1992516
heb zo'n beetje dezelfde weg als jij bewandeld met zimba, maar dat ging niet.....
gekookt niet en rauw niet.....hij krijgt nu brokken met een heel klein beetje rauw vlees en dat gaat goed, hij is weer kilo's aangekomen, vachtje glimt weer en hij straalt!!
zodra ik iets teveel vlees erbij doet dan is het mis....
ik ga niks meer uitproberen, hij is heel diep gegaan en dat nooit meer....
maar ik hoop natuurlijk dat het bij jouw wel lukt!!
#1992522
Echt k*t als je maar niet het juiste voer kunt vinden.
Tot nu toe lijkt het koken in elk geval wel goed te gaan! Het gaat in elk geval veel beter dan ooit met de brokken.

Hoe ze het op rauw zal doen, is nog afwachten.
Joy is in de tijd dat we met zelf koken zijn begonnen ook weer lekker aangekomen. Ze was mager en na een slechtere periode zag je haar ribbetjes. Dat is nu helemaal weg. Ze eet heel goed en ziet er een stuk gezonder uit.
Ook heeft ze enorm veel energie!
Het was iedere ochtend weer afwachten hoe ik haar in haar bench zou aantreffen. En ik merk nu dat ik steeds minder gespannen naar beneden ga. Ik hoop echt dat het zo blijft!

Daarom is het inderdaad wel verstandig om het erg rustig aan te doen met een nieuwe vleessoort erbij.
Ik wil het niet verpesten!
#1992761
Ik kom nu pas op dit topic terecht en ik was blij dat ik kon lezen dat het toch al veel beter gaat dan de openingspost.
Ik kan ook alleen maar meegaan met de anderen: niet te snel willen gaan.  Beter wat trager en alles posititef houden dan snel snel en dan terug problemen krijgen.
Ik duim in elk geval dat het op volledig rauw mag lukken.
#2001273
Inmiddels zijn we weer 2 weken verder. Joy krijgt nu geitenvlees dat nog maar 3 minuten gekookt is.
De buitenkant ziet er gekookt uit, maar binnenin is het helemaal rauw.
Vanmorgen heb ik haar voor het eerst een klein stukje jonge geitenrib erbij gegeven (zo'n 5 cm), bij dat 3minutenvlees.
Toen ze het op had, waren we 3 kwartier verder en had ik een lamme hand (ik heb het aan één kant vastgehouden), maar toch.
Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Ze vond het in elk geval heerlijk!
#2001276
wat goed dat het beter gaat met Joy! hoop dat ze het rauwe geitenbot goed verteert, dan ben je weer een flinke stap verder! Reus deed hier in het begin (nu krijgt hij ze even niet) ook heel erg lang over geitenribbetjes, met een goed bevleesd stuk van 100/150 gram was ie zo een avond zoet. heerlijk knagen, lag ie op zn rug op het kleed met dat botje tussen zn voorpootjes.
#2001335
maak niet uit dat ze er wat langer of doet, maar dan zijn het geen malse ribben...
deze tijd heb je hele malse lamsribben...
ik bedoel ermee te zeggen dat als je hond zo gevoelig is dat je moet uitkijken met botwerk...de vertering is niet optimaal, vlees wordt nog wat gekookt
Door Lil
#2001348
fijn om te horen dat het beter gaat  :D

Heeft haaksbarf geen geit variant? Ik zou die eerst geven, dan is het bot gemalen. Dat verteert makkelijker dan bot in de vorm van ribben. Je moet opletten, want meestal vind ik geitribben vrij hard, maar ik had spijt toen ik zag dat er laatst bij een levering van Slagerij West dermate kleine en malse ribben zaten dat zelfs mijn katten dit hadden kunnen eten.

Succes en kleine stapjes (vandaar mijn advies om te kijken of je aan gemalen geitenbot kunt komen).
#2001446
Helaas eet mijn dametje de Haaks Barf variant geit niet  :(.  Dat heb ik geprobeerd, door bij het 3minutenvlees een klein beetje Haaks Barf geit te doen. Anders was dat zeker een goed idee geweest. Dat had Petra van versvoer me ook al aangeraden.

Lamsribben vind ik niet handig op dit moment, omdat het toch ook een eliminatiedieet is.

Joy heeft er wel drie kwartier over gedaan, maar in het begin wist ze ook niet hoe ze het moest aanpakken.
Ze bleef eraan likken en voorzichtig met haar voortanden aan het vlees trekken.Toen ze eenmaal doorhad hoe ze eraan moest beginnen, ging het nog vrij vlot.
Ik had niet het idee dat het moeilijker ging dan eendennekken die ze als pup weleens gehad heeft.
Ik wacht het wel af... Ik houd jullie op de hoogte  :).
#2001544
hoe bedoel je dat ze de Haaksbarf niet eet? weigert ze het of wordt ze er ziek van? als ze het weigert omdat ze het vies vind, dan kan je altijd proberen gewoon alleen dat aan te bieden, eet ze het niet, na paar minuutjes zonder poespas weg halen en pas op het volgende eet moment weer geven. nog niet eten? weer weg halen. op een gegeven moment heeft ze honger en zal ze het wel eten. dit natuurlijk alleen als ze niet ziek wordt van te lang lege buik e.d.

@vanaalst: begrijp wat je bedoelt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door