Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3264013
Wat een gedoe! Ik heb niet echt advies... :-\
Ik vraag me af, is het een idee dit topic naar de gezondheidshoek te verplaatsen? Dan blijft het in ieder geval langer bewaard, ik kan me voorstellen dat het waardevol kan zijn voor iemand die over een tijd naar 'lyme' zoekt op het forum.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264016
Ik weet ondertussen wel dat lyme gekke dingen doet met een lijf.
Mijn paard plast nu weer normaal, maar krijgt wel middelen (regulier) om meer te drinken en daarnaast middelen (homeopatisch) om te helpen zuiveren.
#3264085
eelke schreef:Wat een gedoe! Ik heb niet echt advies... :-\
Ik vraag me af, is het een idee dit topic naar de gezondheidshoek te verplaatsen? Dan blijft het in ieder geval langer bewaard, ik kan me voorstellen dat het waardevol kan zijn voor iemand die over een tijd naar 'lyme' zoekt op het forum.
Doe dat maar Eelke. Ik heb het toen geplaatst toen hij zo'n hoge koorts had en dacht dat hij oververhit was, maar dit is een heel ander verhaal nu.
#3264089
Hope schreef:Ik weet ondertussen wel dat lyme gekke dingen doet met een lijf.
Mijn paard plast nu weer normaal, maar krijgt wel middelen (regulier) om meer te drinken en daarnaast middelen (homeopatisch) om te helpen zuiveren.
Drinken doet hij goed, en daardoor plast hij ook meer. Of andersom natuurlijk. Hij krijgt nu cranberry capsules met d-mannose van Blasecare, en het lijkt er op dat hij nu geen urine meer lekt. Verder ben ik begonnen met hem zilverwater te geven, 2x daags 2 ml. Alleen zijn piem blijft hij aan likken, en ik denk dat dit inmiddels aangeleerd gedrag is en hij daardoor een soort van likgranuloom heeft daar. Ik smeer het nu in met traumeel creme en inwendig krijgt hij ook traumeel. En 2 capsules probiotica van Solgar per dag.
Zaterdag 3 december ga ik sowieso naar Tannetje om de mannen te laten titeren, dus dan ga ik ook nog eens met haar overleggen.
Verder heeft hij een aantal dagen tramadol gehad omdat hij weer mank liep, en dat gaat nu ook weer beter.
#3264119
Lizzy schreef:Vindt hij tea tree zalf toevallig niet heel smerig? Dat geneest echt als de pieter en ik moet de eerste hond nog tegen komen die dat niet heel goor vindt.

Ik bedoel deze:

https://www.chi.nl/tea-tree-eerste-hulp-balsem.html
Nou, dan heb je nu de eerste. Die heb ik inmiddels al een potje leeggesmeerd, maar dat likt hij er gewoon vanaf. :P
Die had ik toen gevonden in een topic over die rare plek bij jouw hond. Heb meteen een potje gehaald toen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 22 nov 2016, 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
#3264121
Lizzy schreef:Ik zou me de moeite tot titeren trouwens besparen. Je kunt hem toch niet vaccineren, mocht hij laag scoren op iets.....
Heb je ook wel gelijk in. Maar datzelfde zou dan ook voor Chendo gelden. Die wordt ook never meer geënt.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 22 nov 2016, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264122
tt-tjes schreef:Heb je ook wel gelijk in. Maar datzelfde zou dan ook voor Chendo gelden. Die wordt ook never meer geënt.
Warom wil je dan titeren? Tannetje heeft mij gezegd dat ik het beter niet kan doen met Nelson, titeren. Omdat ik toch niet kan enten, ik zou me alleen zorgen kunnen gaan maken of in de verleiding komen toch te enten met alle gevolgen van dien.
#3264124
Dat komt eigenlijk omdat ik puppemans wil laten titeren, en ik dacht dan doe ik die andere 2 ook, mede omdat die al heel lang niet meer geënt zijn. Maar dat heeft dan eigenlijk geen zin en ga ik me misschien zorgen maken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264130
tt-tjes schreef:Dat komt eigenlijk omdat ik puppemans wil laten titeren, en ik dacht dan doe ik die andere 2 ook, mede omdat die al heel lang niet meer geënt zijn. Maar dat heeft dan eigenlijk geen zin en ga ik me misschien zorgen maken.
Ik zou dan puppemans laten titeren en die andere twee niet. Heb je mooi wat tijd over waarin je kan overleggen over de lyme ;)
#3264159
tt-tjes schreef:Doe dat maar Eelke. Ik heb het toen geplaatst toen hij zo'n hoge koorts had en dacht dat hij oververhit was, maar dit is een heel ander verhaal nu.

Nou inderdaad. Verwacht je dan ook niet he.

Zo staat ie wel beter op zijn plaats denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door