Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3255377
Ik zou zuivere Lanolin gaan halen bij de apotheek.
Dat wordt gebruikt bij tepelwondjes ( met soms korsten) bij borstvoeding en werkt geweldig.
Is dus een soort vet en het werkt verkoelend en wondhelend.
Tepels genezen wel vrij snel, maar door er telkens zo'n laagje op te leggen gaat het duidelijk sneller en pijnlozer. Het pikt of irriteert zeker niet, integendeel.

Een piemel is toch ook zo'n teer en gevoelig huidje, ik denk dat dat nog het meest vergelijkbaar is en wel eens het beste zou kunnen werken.
#3255397
pearlsofpassion schreef:Ik zou zuivere Lanolin gaan halen bij de apotheek.
Dat wordt gebruikt bij tepelwondjes ( met soms korsten) bij borstvoeding en werkt geweldig.
Is dus een soort vet en het werkt verkoelend en wondhelend.
Tepels genezen wel vrij snel, maar door er telkens zo'n laagje op te leggen gaat het duidelijk sneller en pijnlozer. Het pikt of irriteert zeker niet, integendeel.

Een piemel is toch ook zo'n teer en gevoelig huidje, ik denk dat dat nog het meest vergelijkbaar is en wel eens het beste zou kunnen werken.
Precies! Dit wilde ik net schrijven. Ik maak zelf altijd een mengsel van purelan met e.v. bio kokosolie, dan is het wat gemakkelijker smeerbaar. (Voor mezelf voeg ik daar altijd nog een paar druppels etherische oliën aan toe en gebruik het o.a. als gezichts- en lichaamscrème).
#3260088
Vandaag weer naar de DA met mijn ventje. Hij heeft een paar weken geleden nieuwe AB gehad voor de ontsteking op zijn pielemoos, en het ging steeds beter. Nu was de AB op en na een paar dagen begon het weer roder te worden.
Nu kwam ik er gisteravond achter dat hij urine lekte, ook plaste en dronk hij veel.
Vanmorgen weer urine opgevangen en terug naar de DA. Nu kwam er wel een fikse blaasontsteking uit. Weer een nieuwe AB kuur meegekregen, voor 14 dagen.
Als het daarna niet weg is of binnen een week weer terugkomt gaan we een blaaspunctie doen en de urine op kweek zetten.
Hij heeft nu ook nieuwe pijnstilling meegekregen. Het manneke voelt zich miserabel.
#3260116
Jemig, ik las in vogelvlucht, globaal dit topic net. Ik had het helemaal gemist. Wat een zorgen!! En wat een pijnlijke ellendige ontsteking nu!
Is de ab kuur nu verlengd of is er een andere ingezet? Wat is de reden dat de punctie is uitgesteld tot een eventueel uitblijven van succes van de huidige kuur/verlenging?
Was de PH goed of kun je langs die weg, middels vit C e.d, nog ondersteunen?
Heel veel beterschap!!!!! :-*
#3260337
tt-tjes schreef:Urine was verder wel goed, concentratie ook. Alleen weer een ontsteking. De vorige ab hielp wel maar is waarschijnlijk te kort geweest.
waar kun je pure lanolin krijgen? Alleen bij de apotheek?
Bij sommige drogisten hebben ze het ook. Ik heb het de laatste keer via internet besteld. Als je wilt zoek ik wel even op waar dat was.

edt: Heb het ff opgezocht. Was bij gezondheid aan huis. De precieze naam is Medela PureLan
Laatst gewijzigd door doranto op za 05 nov 2016, 10:03, 3 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door