Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1701131
ik weet dat deze mensen er waarschijnlijk niets aan heb, maar bij honden die last hebben en niet behandeld willen worden met wat voor spuitje of potje dan ook, als je met een tissue of met je vinger in de oor kan om het schoon te maken (gek genoeg gebeurd dat wel vaker, potje ho maar, vinger voorzichtig maar ok) , dan kan je ook de zalf met je vinger er in brengen, al moet je het druppel voor druppel doen, en als het je lukt om met een vinger in een oor te porren, kan je ook een zacht (lees erg zacht, een fiets ventiel rubbertje is ideaal, wel een flinke stuk) rubber slangetje met een pleister aan je vinger vast zetten en via het ingebrachte vinger met slang zalfjes/druppeltjes toedienen, klinkt erg omslachtig, maar het werkt wel en als de nood aan de man is wil je wel van alles en nog wat proberen, dus, bij deze, nog een behandel methode :biggrin2:  ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1701270
K@rin schreef: hoe kun je een hond dagelijks de oren behandelen, die daar als de dood zo bang voor is ?

Het volgende probleem:
Bérique wilde op show niet meer de keurmeester naar zijn tanden laten kijken, heel vervelend en eerst niet te verklaren.
Op een gegeven moment zijn we er achter gekomen, dat niet zijn tanden het probleem zijn, maar zijn oren.
Hij was bang als de keurmeester zich over hem heen boog en begon dan ook te grommen.
We kregen toen het vermoeden dat hij wel eens last van zijn oren kon hebben.
Nou, dat klopte wel degelijk, want Bérique heeft dus last van gisten in zijn oren.
Daar zijn ze achter gekomen, nadat ze de oren onder narcose schoon hebben laten maken en ze op mijn advies een kweek hebben laten maken.
Na het schoonmaken knapte hij goed op en op de show in Uden helemaal geen last met de keurmeester.
Maar ................... ze kunnen de oren niet goed behandelen, want dan verandert hij in een soort Sophie  ;).
Ze kunnen de oren wel met een stukje tissue schoonmaken, maar zalven is een groot probleem.
Het moet iedere dag gebeuren, maar het lukt soms hooguit met 1 oor per dag.
Nu was er speciale zalf voor hem besteld, zei de dierenarts.
Dat blijkt dus gewoon Surolan te zijn en dat helpt natuurlijk geen f*ck !!
Gevolg, dat met grote waarschijnlijkheid de gisten weer opspelen en hij weer last krijgt van zijn oren (nadat ze eind mei schoongemaakt zijn)
Vanmorgen belden ze vanauit de show in Bremen, dat hij weer naar de keurmeester had gehapt, waarbij hij met een tand in het oor van de keurmeester was blijven hangen.
Keurmeester heeft wel de keuring afgemaakt, maar ging daarna naar de Eerste Hulp om het te laten plakken.
Logisch, dat hij gediskwalificeerd werd, maar wel heel vervelend, vooral omdat bepaalde personen hier erg van genieten en dit het liefste op de voorpagina van de Telegraaf zouden publiceren.
Ze wonen dicht bij de Duitse grens en op mijn advies proberen ze morgen naar een Duitse dierenarts te gaan, dat die er misschien wel naar kan kijken, om dan de Panalog voorgeschreven te krijgen.
Het is gewoon doodzonde dat Bérique nu deze stempel op zich krijgt, want voor de rest is het een vreselijk lieve hond.
Hij gaat wekelijks naar cursus en naar ringtraining waar hij het super doet en zich dit probleem niet voordoet.
Thuis hebben ze ook totaal geen problemen met hem, waar hij gewoon met een andere Newfie-reu samenleeft.
Je gaat vanalles bedenken, waarom hij dit gedrag op de grote shows wel vertoont.
Zou hij de keurmeester aanzien voor een dierenarts ??
Ik zou het echt niet weten.
Ik hoop, dat iemand een tip heeft om dit probleem met zijn oren onder controle te krijgen .....
Want het welzijn van Bérique komt natuurlijk op de 1e plaats, shows zijn dan maar bijzaak ...
Lekker boeiend!
Als het om het welzijn van de hond gaat, zou ik me over de shows (en dus ook hierover) totaal niet druk maken!
1 ding lijkt me duidelijk; deze hond is niet happy op shows, om welke reden dan ook. En als dat duidelijk is/leidt tot dit gedrag, dan was voor mij de keuze om te stoppen snel gemaakt.  :-\  :-[
Door essie
#1702667
Heb zelf hele goede ervaringen met "Gold Dust" van Jetty van der Hulst bij oorontstekingen.
Vind het super spul, maar geen idee of het zou werken met gisten. Misschien even Jetty bellen om te vragen.

Het grootste voordeel is dat het poeder is, dus honden die oren schoon maken verschrikkelijk vinden reageren hier veel beter op.
Heb een klant met een hond die niet te behandelen was met zijn oren, zelfs met muilkorf ging dat moeilijk.
Maar met dit spul kan ze nu zelfs zonder muilkorf de oren behandelen.
Door Lizzy
#1702691
Die Renske. Die timmert toch zo lekker aan de weg!

Gold Dust..... Die voor huidproblemen bevat:

Bevat:

Ingrediënten:
Lijnzaad (Stabilized, Ground, Fortified, non-GMO, Human-Grade, 99,9% pure), Zinksulfaat, Vitamine B-6.

Als je nou al omega 3 vetzuren wilt geven (want dat is wat lijnzaad je biedt): geef je beter visolie. En als je hond niet tegen vis kan, geef je lijnzaadolie. Dat is stukke goedkoper. Overigens zijn meer honden allergisch voor lijnzaadolie dan voor visolie dus ik heb het sowieso niet zo op Gold Dust.

En als je rauw/vers voert:

Bronnen van zink:
Eiwitrijk voedsel is in het algemeen een rijke natuurlijke bron van zink. Vooral oesters bevatten zeer veel zink, maar kunnen ook hoge gehalten aan zware metalen bevatten. Rood vlees en krab en in iets mindere mate gevogelte en vis zijn eveneens goede bronnen.

Natuurlijke bronnen van vitamine B6:
Belangrijke bronnen aan vitamine B6 zijn onder andere: groenten, aardappelen, bananen, volkoren producten, melk, eieren, noten, vis en vlees.

Een vers gevoerde hond gaat daar dus (als je het goed doet) geen tekorten aan krijgen!
Door essie
#1702976
Lizzy, moest wel 3 keer je bericht lezen, snapte er niks van. (mijn dochter heet Renske en snapte al niet hoe jij dat wist. :P)

Maar ik bedoel geen golddust van voer.
Dit is oorpoeder voor in de oren.
En heeft hier al eens een fikse oorontsteking verholpen en houd ik het ermee weg door af en toe nog te blijven poederen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door