Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1694547
Heel veel verstand heb iker niet van, maar als het idd een baarmoeder ontsteking zou zijn, zou ik die laten verwijderen. Moet er niet aan denken dat de boel ondanks alles toch nog zou gaan ontsteken... moet er WEER geopereerd worden als je pech hebt.

Mijn DA kon dat met bloedonderzoek en echo vaststellen; bloedonderzoek OF er een infectie zat en omdat we "baarmoeder" al vermoedde (de DA kon die voelen, die was vergroot) hebben we een echo gedaan... zo klaar als een klontje, dus hup eruit.

Op basis van deze (uiterst geringe) ervaring en logisch nadenken.. als een baarmoeder ontstoken is, al dan niet heftig, zou ik zeggen eruit met dat ding.

Suzanne
Door Eef+Stippels
#1694688
Uiteraard laten we de baarmoeder verwijderen wanneer ze een baarmoederontsteking blijkt te hebben. Wanneer dat niet zo is, bel ik 't Westland op en overleg of het verstandig is de castratie zo snel mogelijk te doen (dus niet te wachten tot 2 maanden na de loopsheid). Ik neem toch aan dat de artsen daar tijdens de operatie in kunnen schatten of de baarmoeder kan blijven zitten of er ook uit moet.

Edit: we hebben vanmiddag om 17.00 uur een afspraak. Ze heeft inmiddels ook verhoging, normaal ligt haar temperatuur rond 38C maar nu zit ze op 38,7C.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op di 27 jul 2010, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1694691
Eef+doggies schreef: Uiteraard laten we de baarmoeder verwijderen wanneer ze een baarmoederontsteking blijkt te hebben. Wanneer dat niet zo is, bel ik 't Westland op en overleg of het verstandig is de castratie zo snel mogelijk te doen (dus niet te wachten tot 2 maanden na de loopsheid). Ik neem toch aan dat de artsen daar tijdens de operatie in kunnen schatten of de baarmoeder kan blijven zitten of er ook uit moet.

Edit: we hebben vanmiddag om 17.00 uur een afspraak. Ze heeft inmiddels ook verhoging, normaal ligt haar temperatuur rond 38C maar nu zit ze op 38,7C.
Ow getsie... :-X Heel veel sterkte!!!
Door Ons Elftal
#1695179
Veel sterkte hoor! Hopelijk gaat het allemaal mee vallen.
*Dorothea* schreef: Nou ik geloof daar niet meer zo in  :-\ Ik heb laatst een hond geopereerd met een liesbreuk en daar lag een complete baarmoeder in, die hond was jaren geleden al gecastreerd. En ook al zou de baarmoeder verschrompelen, als er al wat pus in zit (wat je niet kan zien, alleen voelen!) dan is dat al een beginnende baarmoederontsteking en dat gaat niet over door het wegnemen van de eierstokken. Niks mis mee om de baarmoeder te laten zitten, maar dan moet ie wel gaaf zijn en niet vol met cystes tgv meerdere loopsheden.
Ik heb ook geen idee hoe ze konden zien of het wel of niet nodig was om de baarmoeder eruit te halen, maar dat is van te voren wel bekeken. Of wordt er wellicht een echoapparaat gebruikt tijdens een laprascopische castratie, dat daarop te zien is in welke conditie de baarmoeder is? Bijvoorbeeld vergroot, dan is de kans dat er pus inzit aanwezig? Er is wel van te voren ook bloedonderzoek gedaan, waaruit bleek dat ze een lichte ontsteking had. Aan de hand van die uitslag heeft ze een AB kuur gehad en pas na de AB kuur is ze gecastreerd,
Door Eef+Stippels
#1695235
Lief dat jullie zo meeleven  :-*

Maar we zijn nog niet bij de da geweest, de auto wilde niet starten  :-X
De anwb is er al bijgeweest (waren heel snel!), de accu is kapot. Ze hebben hem gestart en manlief is er nu mee naar de garage.

Vandaag was er geen plek meer voor een afspraak, dus morgenmiddag om 13.30 kunnen we terecht. Volgens de assistente kon het wel wachten omdat Yindra nog onder de 39C zat en niet doodziek overkomt... We houden haar goed in de gaten en ik blijf haar temperaturen.
Door Eef+Stippels
#1696167
We zijn terug van de da. Yindra heeft een baarmoederontsteking en wordt morgenochtend om 8.45 uur geopereerd. Ik heb gevraagd om dan ook meteen een biopt te nemen om te kijken of ze lupus heeft. We hebben ook bloedonderzoek laten doen, de leverwaarden waren ook niet helemaal goed, die deed al met de ontsteking mee zei de da. En het bloedsuiker was ook verhoogd.

Ik zie er vreselijk tegenop, maar tegelijkertijd ben ik ook opgelucht dat het wordt opgelost. Hopelijk is ze daarna weer haarzelf en zit  ze weer lekker in haar vel. Ze heeft zich trouwens weer voorbeeldig gedragen bij de da, ze is echt een bikkel  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door