Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#324598
Als Max zo hoest kan het sowieso geen kwaad om eens foto's te maken.
De kans op longkanker is erg klein maar ook een chronische bronchitis kun je zien op een foto.

Meestal als er kanker in de longen zit zijn dat uitzaaiingen van andere tumoren. Maar ook dat verwacht ik niet echt bij Max.
Het luisteren naar longen levert behalve een bronchitis of een longontsteking, niet zo veel informatie. Kanker hoor je pas als het al veel te laat is.

Chronische hoest komt echter heel vaak voor zonder dat er een duidelijke oorzaak is.
Door amber13
#324809
Bedankt voor de reacties allemaal. Heb de links van 202spots even bekeken, en denk dat we nu toch echt eens moeten stoppen met roken :-[, is het niet voor ons zelf, dan maar voor de dieren!

Misschien dat Max dan idd gewoon chronisch hoest (laat ik daar maar van uit gaan, en niet gelijk het ergste denken :))

Ik moet straks nog even met Max naar de da (meneer is al een tijdje steeds aan de diarree, en niks lijkt te helpen, vannacht heeft hij de hele kamer er onder gesputterd, dus nu word het wel even tijd om toch maar even naar de da te gaan. We gaan het weekeind weg, en ik heb toch liever niet dat ie dan ziek word, dan ga ik liever nu nog even heen), maar dan zal ik ook eens vragen nog eens naar de longen te luisteren en eens overleggen voor foto's.

Barfplaats wordt gesponsord door