Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spanky
#2411271
ik reageer niet vaak maar heb een beagle  met myositis.
Bij Spanky ontdekt met 17 weken, een gehalte in het bloed waas 20 keer te hoog en dat wees op myositis.
spierbiopt laten doen maar daar was toen niets op te zien, hij was nog zo jong toen.
heb toen prednison gekregen en tijdelijk gegeven.
Spanky haalde lopend toen het eind van de straat niet eens lopend.
Inmiddels is hij ruim 8 en gaat langzaam achteruit.
harde botten etc lukt niet meer , rondom zijn ogen en zijn kaaklijn valt het in. krijgt een heel smal koppie.
hier krijgt hij bij veel pijn pijnstilling en verder niets.
lang wandelen vaak los rennen het zit er voor hem niet in en gelukkig past hij zich voor een beagle goed aan.
wel doe ik rustige zoekspelletjes om  hem geestelijk moe te maken.
en vrollijk wordt je er zeker niet van en  makkelijk vind ik het ook niet om zo'n aanval van pijn bij je hond te zien.
Door Lizzy
#2411616
Cindy de Wolf schreef: Mijn ouders zouden vandaag naar ons toekomen voor een paar dagen maar ik kreeg vanmorgen een mail dat Sammy niet in orde was. Niet eten, niet lopen, zwakke ademhaling, ogen weer hangen. Dus ik heb ze direct gevraagd om naar een spoedarts te gaan. Dat hebben ze gedaan, Leezer in Rijswijk. Op het oog niets te vinden. Daarna heeft papa mijn mail met wat er de afgelopen 2 maanden gebeurt is laten lezen en toen viel er wel heel veel op zijn plaats. Er is bloed afgenomen, op zich alle waardes in orde behalve de rode bloedlichaampjes maar of die te hoog of te laag zijn weet ik niet en mijn ouders hebben dat niet gevraagd. We krijgen zelf nog de uitslag gemaild. De bek openen is zeer pijnlijk, algehele gestel was als van een hond van 14, de kop is nu ook ingevallen en voelt houterig aan, Hij heeft een prednison injectie gegeven die moet werken t/m dinsdag. Maar linksom of rechtsom het toekomstbeeld is niet bepaald rooskleurig. De kans dat we moeten denken in weken/maanden is zeer reeel.

De laatste dexamethason van de afgelopen kuur was afgelopen maandag.
:'( :'( :'(

Dat klinkt niet zo best Cindy.... Sterkte :'( :-* :'( :-*
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2411981
Cindy en Martijn, ook via deze weg nogmaals heel veel sterkte  :-* :-* :-*

Ik hoop dat ze een opleving heeft als je zo thuis komt en dat ze nog even mee kan!!
Geef haar maar een mega dikke knuffel van me  :-* :-* :-*
#2412555
:'( Ik vind het ontzettend dapper hoe jullie voor haar geknokt hebben, ook als de moed je in de schoenen zakte. Maar ook hoe jullie haar op het moment dat het werkelijk uitzichtloos bleek, zonder uitstel hebben laten gaan.
Hopelijk geeft de wetenschap dat Sammy van jullie een bijzonder mooi leven kreeg een beetje troost.
Heel veel sterkte allebei, en ook je ouders, bij het verlies van jullie lieve maatje!! :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door