Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daantje
#3167077
Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat Nelson iets te enthousiast de mini-miesjes poetst ?
Daarbij kan hij misschien van alles binnenkrijgen.
Dan is de gele kleur evt. terug te leiden tot wat de kleintjes aan voeding krijgen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167224
Lizzy schreef: Als je het mij vraagt duidt het meestal op een maagdarmvirus maar goed, hij lijkt nergens last van te hebben. Het kan inderdaad ook verstoring van de gal zijn. Dus ik zou het wel even in de gaten houden en eventueel een bloedje laten prikken (ook op galwerking). Maar hoe geel is geel?
Hij is wel wat tammer dan normaal, maar ik weet dat eigenlijk aan zijn activiteiten met de kittens.
Dit is ongeveer zoals het eruit komt. Minder fluoriserend hoor, maar duidelijk echt geel:
https://www.jojoli.nl/okergeel-pigment-50-g

Even gezocht op okergeel via google. Ik kan morgen wel een foto maken.
Daantje schreef: Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat Nelson iets te enthousiast de mini-miesjes poetst ?
Daarbij kan hij misschien van alles binnenkrijgen.
Dan is de gele kleur evt. terug te leiden tot wat de kleintjes aan voeding krijgen.
Om die reden krijgen de miesjes alleen datgene wat Nelson normaal ook eet. Behalve dan kittenmelk, maar dat verdunde ik al echt flink met water. De laatste 2 dagen was het zuiver water wat ze dronken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167842
Waarschijnlijk toch een virusje of iets, want alles is weer normaal.

Overigens zijn we ook nog lekker bezig met toevoegen aan zijn menu.
Hij krijgt nu:

Diersoorten: Geit, lam, paard, lama, ree, konijn, zalm en sardien. Lamspens van enkel grasgevoerd lam gaat ook goed.
Groenten/fruit: andijvie, bloemkool, brocolli, boerenkool, appel
Extra: walnoten

Iemand nog een goede toevoeging?
Hij kan niet tegen: haas, fazant, eend, gans.
Gebruikersavatar
Door pike
#3167918
Hertenvlees en/of -orgaan. Hertenkalfsribben heb ik verleden jaar gehad die waren echt superzacht.
Parelhoen is al genoemd, je kan ook nog denken aan kalkoen(dij)vlees en kalkoenhartjes.
Maar je hebt best al een aardige afwisseling aan soorten hoor.
De kool voert wel de boventoon in je groente. Misschien wortel proberen en/of sperzieboontjes?
Door inni
#3167924
pike schreef: Hertenvlees en/of -orgaan. Hertenkalfsribben heb ik verleden jaar gehad die waren echt superzacht.
Parelhoen is al genoemd, je kan ook nog denken aan kalkoen(dij)vlees en kalkoenhartjes.
Maar je hebt best al een aardige afwisseling aan soorten hoor.
De kool voert wel de boventoon in je groente. Misschien wortel proberen en/of sperzieboontjes?

hier gaat zoete aardappel heel goed
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3167929
Fijn dat het weer over is in elk geval en wat heeft hij inmiddels al een gevarieerd menu :-)

Zomaar wat diersoorten die ik nog niet in je lijstjes zie: kwartel, kalkoen, kip, rund, parelhoen
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167939
Ga ik te kort door de bocht als ik denk dat gevogelte gewoon niet gaat? Ik bedenk me dat wilde duif ook niet werkt.

Misschien anders eerst maar een extra groente toevoegen. Witlof gaat trouwens ook goed maar zit niet altijd in mijn mix. Het is maar net waar ik aan kan komen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3168034
Tja, ik zou ook met nuchter zeggen dat wanneer haas niet gaat, konijn ook niet gaat. Toch staan die bij jou/Nelson in verschillende lijstjes want haas gaat niet goed maar konijn wel  ;)
Daarom zou ik ander gevogelte niet bij voorbaat uitsluiten (maar het is ook zo dat je al flink wat diersoorten in je menu hebt en het daarom niet noodzakelijk is om uit te breiden natuurlijk)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3168036
dinky89 schreef: Tja, ik zou ook met nuchter zeggen dat wanneer haas niet gaat, konijn ook niet gaat. Toch staan die bij jou/Nelson in verschillende lijstjes want haas gaat niet goed maar konijn wel  ;)
Daarom zou ik ander gevogelte niet bij voorbaat uitsluiten (maar het is ook zo dat je al flink wat diersoorten in je menu hebt en het daarom niet noodzakelijk is om uit te breiden natuurlijk)
Nee, heel erg nodig niet, dat klopt. Maar feit is ook dat honden die veel verschillende dingen eten minder kans hebben een allergie te ontwikkelen voor iets waar ze eerder gewoon tegen konden. Daarnaast is afwisselen natuurlijk altijd goed en zou de portemonnee ook blij zijn met een simpele diersoort  ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170597
Ik sta voor een plezierige maar onverwacht raadsel.

Nelson heeft afgelopen donderdag een flinke hand paardenvoer op. Biks.
En nee, dat was uiteraard niet de bedoeling. Ik liet hem de bijkeuken inlopen, en ik was totaal vergeten dat daar een emmertje stond met een hand voer. Op neushoogte. Ik hoorde het emmertje over de grond vallen en ik dacht meteen: shit!

Afijn. De brokken waren op. En ik bereidde me voor op een hele heftige reactie.
Meteen gaf ik hem twee capsules quercetine en zijn kurkuma-papje.

Het vreemde is nu, dat het al zondag is, en meneer geen jeuk heeft. Totaal niet.
Raar hé? Fijn, dat wel natuurlijk, maar ik ben nu wel erg nieuwsgierig hoe dit nou zou kunnen.

Het enige wat er de afgelopen tijd veranderd is, is dat ik hem de Luchtwegkruiden Forte van Groene Os geef. Sindsdien gaat het met Nelson veel beter, hij heeft meer uithoudingsvermogen maar hij heeft ook geen jeuk meer en ik hoef hem daarvoor niet meer te wassen.

Maar mijn vraag... Zou een supplement een reactie kunnen tegenhouden? Of zou het immuumsysteem zich aan het herstellen zijn of zo?  ???
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3170665
Was er niet ooit iets dat allergenen zich opbouwen en dat daardoor er meer jeuk was in het voorjaar?
Kan het niet zo zijn dat het algemene allergenenniveau van Nelson nu zo laag is, dat hij dingen gewoon in zijn immuunsysteem kan 'opvangen'?
Door eelke
#3170673
Ik denk ook wel dat dat kan. Joep eet ook wel eens brood, de buren gooien dat op de daken van schuurtjes en de meeuwen het vervolgens in onze tuin. Op het veld hierachter wordt het ook gelegd.
Hij kan hondensnoepjes krijgen.

Ik merk dan niets tot nauwelijks wat... ik heb het idee dat als de basis goed is, en de paniek al een tijdje uit het lijf is, ze best wat kunnen opvangen. Ben er zelf ook wel een stuk relaxter door geworden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door