Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3470979
Kan je malassezia bestrijden met appelazijn? En hoe (in welke verhouding water/azijn) gebruik je dat?
Mijn hondje is allergisch voor deze gist. Ik wil haar niet steeds wassen met Malaseb..
Door Lizzy
#3471076
Envie schreef: ma 29 apr 2024, 10:18 Kan je malassezia bestrijden met appelazijn? En hoe (in welke verhouding water/azijn) gebruik je dat?
Mijn hondje is allergisch voor deze gist. Ik wil haar niet steeds wassen met Malaseb..
Ik denk dat je het met alleen appelazijn niet gaat redden. Maar, het helpt wel bij een teveel aan gisten, gisten houden niet van zuur. Inwendig kun je met natuurlijke middelen overigens ook nog veel doen. maar goed, dat was je vraag niet. Ik zou zelf dit recept gebruiken:

120 ml appelazijn (wel bio)
120 ml afgekoelde groene thee (bio)
240 ml gekookt afgekoeld of gedistilleerd water
Door Envie
#3471102
Lizzy schreef: wo 01 mei 2024, 11:19 Ik denk dat je het met alleen appelazijn niet gaat redden. Maar, het helpt wel bij een teveel aan gisten, gisten houden niet van zuur. Inwendig kun je met natuurlijke middelen overigens ook nog veel doen. maar goed, dat was je vraag niet. Ik zou zelf dit recept gebruiken:

120 ml appelazijn (wel bio)
120 ml afgekoelde groene thee (bio)
240 ml gekookt afgekoeld of gedistilleerd water
Dank !!
Inwendig komt eerst nog een ontlasting onderzoek om te zien hoe het met haar immuunsysteem zit.
Had de verkeerde test ontvangen.
Door Lizzy
#3471110
Envie schreef: wo 01 mei 2024, 20:53 Dank !!
Inwendig komt eerst nog een ontlasting onderzoek om te zien hoe het met haar immuunsysteem zit.
Had de verkeerde test ontvangen.
Oh interessant! Kun je daar meer over vertellen? Wat voor test dat precies is?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door