Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sam28
#3368790
Nee precies. Ik moet ook wennen hoor, ik vind dit al confronterend. :o
Fysiek is er gelukkig weinig aan te merken nog. Sinds dat we bij de chiro lopen, loopt ze ook weer als een kieviet! :D
Heel soms trekt ze nog wat maar dat is te verwaarlozen. Ze loopt nog steeds naast de fiets soms hoewel dat niet meer hard gaat en we wandelen ook nog bijna 2 uur per dag (verspreid).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368812
Joris is ook heel slechthorend en krijgt heel vaak dingen niet mee. Slaapt inderdaad ook de slaap der ouwe honden, heel diep en heel vast. Wat hij altijd hoort is de sluiter van mijn telefoon, als ik een foto maak, het piepen van de koelkastdeur en mijn fluitje. Wat Lizzy schrijft is hier ook aan de orde, heel voorzichtig wakker maken anders schrikt hij zich drie slagen in de rondte.

Hij kan nog wel overal loslopen, a. omdat hij héél goed "luistert" (één keer fluiten en hij komt) en b. omdat hij ontzettend goed op mij let. Nou lopen we ook heel vaak samen, zonder teveel gedoe er omheen. Is voor mij ook makkelijker. Joep was ook al geen jonkie meer toen hij moest gaan en onze eerste teckel Sammie was 14 jaar en 9 maand toen hij stierf, maar daar kan ik me niet meer van herinneren dat ze zo slecht hoorden. Ik weet van Joris' broer dat hij ook slechthorend is. Dement is hier nog niet aan de orde. Wat ik wel zie, vind ik heel bijzonder, zijn de raakvlakken met mijn lieve ouwe vadertje. Ouwe mensen en ouwe honden doen een beetje hetzelfde, dat wat ze niet interesseert laten ze langs zich afglijden, heel relaxt eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3368816
hihi, ja. De geluidjes die ze altijd hoort. Fijn dat jullie honden nog wel loslopen.
Ziva loopt in de stad vrijwel altijd aangelijnd want ik weet nooit wie wat heeft neergegooid aan eten maar Ziva weet dit wel. Ze rent zo weg om het te eten, maakt niet uit of er een weg tussen zit. :-X
Er zijn een paar stukken waar ze wel los kan maar dan houd ik er scherp in de gaten. In het bos (waar we gelukkig heel veel komen) loopt ze wel los.
Door Anne in Zweden
#3368827
Heel herkenbaar! Als halve husky verstond onze Scotch de kunst van het Oost-Indisch doof zijn toch al als geen ander, maar een jaar of 1,5 geleden moest ik constateren dat hij toch écht oprecht doof werd. En inderdaad, meer slapen, anders eten (qua rauw wil hij alleen nog kalkoennek, en soms kan ik er wat gesneden kipfilet in krijgen als ik het meng met gekookte kipfilet uit blik, dus hij krijgt nu, afhankelijk van zijn zeer wisselende voorkeuren, graanvrije brok, goede kwaliteit blikvoer en kalkoennek en stukjes gedroogde kippennek). Gelukkig wil hij nog wel steeds mee wandelen, maar omdat hij doof is, hou ik goed in de gaten dat hij niet te ver op de rest achterblijft. Er is hier niet veel verkeer (tien auto's op een dag is reteveel), maar het zal je gebeuren dat de chauffeur denkt dat die hond de auto wel hoort en dus wel op tijd aan de kant zal gaan. :-X Meneer Anne heeft afgelopen zomer ook weleens gehad dat Scotch zo ver was achtergebleven dat hij gewoon was omgedraaid en terug naar huis was gelopen. Ik keek toevallig uit het raam en zag dat er een auto voor hem moest stoppen pal voor ons huis (Scotch had onze oprit gemist). :o Ik geloof dat meneer Anne's oren nog steeds toeteren van de toelichting die ik hem toen heb verstrekt. >:(

Het is confronterend, absoluut. Scotch is nu 15 jaar en bijna 4 maanden, is niet helemaal dement maar wel aardig van het padje soms, en ik zal al blij en gelukkig zijn als we hem nog 1 zomer bij ons mogen hebben. Anderzijds heeft de ouderdom hem ook aanhankelijker gemaakt. Zijn husky-genen maakten hem altijd vrij, ahum, zelfstandig, maar tegenwoordig zoekt hij me veel meer op. Als ik op de grond voor de kachel zit om die aan te steken, komt hij vaak naast me staan, kijken wat vrouwtje nu weer uitspookt, en dan knuffelen we even en krijgt ik een lebber over m'n neus. Dat maakt oude honden wel heel aandoenlijk, vind ik, die extra genegenheid. :smitten:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3368828
Aww, dat klinkt heel lief! :smitten:

Wat ik wel zie bij de hond van een vriend (Herder/husky) is dat hij nu blijft liggen als je naast hem op de bank gaat zitten. Eerder sprong ie op met een diepe zucht, nu blijft hij toch een half uur liggen voor ie vertrekt (uiteraard met een zucht ;D )
Ook wil hij die hardere botten niet meer eten. (die hond is een half jaar jonger dan Ziva)

Ziva eet alles, maar wordt wel meer en meer een schaduw.
Door tt-tjes
#3368831
Balou is ook bijna helemaal doof. Hij slaapt ook heel vast en voor de wandeling blazen we even op zijn koppie. Of stampen op de grond zodat hij de trilling voelt. Hij heeft ook echt tijd nodig om wakker te worden. Verder loopt hij aan de riem want roepen of fluiten hoort hij echt niet meer. Hij krijgt op dit moment pijnstilling voor zijn rug want de cbd deed niet veel meer.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3368887
Goed opgelost met blazen en stampen. Dat is nog niet echt nodig allemaal gelukkig.
Ben heel blij met jullie tips, dan kan ik Ziva goed helpen mocht het allemaal erger worden.

Sterkte met je Balou. Hopelijk kun je nog een tijd blijven genieten van elkaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door