Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ClioCleo
#3230379
Martine-Tom schreef:Veganistisch koken al eens geprobeerd?
Nee nog niet, ik heb ook geen idee wat dat is. Maar ik zal eens gaan kijken. Ik kan me er natuurlijk wel iets bij voorstellen. Zelf eten we ook (bijna) vegetarisch en zo niet dan biologisch. Maar een hond die vegetarisch is lijkt me best raar.
Door Martine-Tom
#3230391
ClioCleo schreef:Nee nog niet, ik heb ook geen idee wat dat is. Maar ik zal eens gaan kijken. Ik kan me er natuurlijk wel iets bij voorstellen. Zelf eten we ook (bijna) vegetarisch en zo niet dan biologisch. Maar een hond die vegetarisch is lijkt me best raar.
Is het ook..
Ik ken 1 hondje die overal (getest en bewezen!) allergisch voor is, dr Vroom heeft toen een vega menu samen gesteld en dat gaat prima!
Komt ong neer op tofu met groente en supplementen.
Hond leeft er al jaren op en maakt het nu uitstekend!
Door Bosliefje
#3230508
Ik heb ook een hond met een dubbel probleem.
Altijd veel gras eten, smakken en me 's nachts wakker maken om gras te eten. Ze kreeg altijd KVV, maar ook als ik barf gaf bleef het een probleem.
Bij mijn nieuwe pup kreeg ik een zak voer op basis van aardappel, die ik eerst wilde weggooien. Maar dat heb ik aan haar gegeven en het ging een stuk beter!

Totdat ze een pijnlijke vulva kreeg. Waarschijnlijk had ze daar al wel een beetje last van, maar ik heb altijd gedacht dat het haar anaalklieren waren. Opeens gaan zitten, soms met krabben in de zij en dan weer verder lopen. Maar nu kon ze alleen nog maar met haar neus naar achteren wijzen als ze liep.

Weer op de KVV en de vulva werd met elke dag 2 maal zalf een stuk beter, maar ze maakte me weer 's nachts wakker.
Nu geef ik gaar 's morgens vlees en 's avonds brok op basis van aardappel. Tot nu toe gaat het goed....
Door ClioCleo
#3230690
Bosliefje schreef:Ik heb ook een hond met een dubbel probleem.
Altijd veel gras eten, smakken en me 's nachts wakker maken om gras te eten. Ze kreeg altijd KVV, maar ook als ik barf gaf bleef het een probleem.
Bij mijn nieuwe pup kreeg ik een zak voer op basis van aardappel, die ik eerst wilde weggooien. Maar dat heb ik aan haar gegeven en het ging een stuk beter!

Totdat ze een pijnlijke vulva kreeg. Waarschijnlijk had ze daar al wel een beetje last van, maar ik heb altijd gedacht dat het haar anaalklieren waren. Opeens gaan zitten, soms met krabben in de zij en dan weer verder lopen. Maar nu kon ze alleen nog maar met haar neus naar achteren wijzen als ze liep.

Weer op de KVV en de vulva werd met elke dag 2 maal zalf een stuk beter, maar ze maakte me weer 's nachts wakker.
Nu geef ik gaar 's morgens vlees en 's avonds brok op basis van aardappel. Tot nu toe gaat het goed....
Brokken durf ik helemaal niet meer te proberen. Naast al zijn problemen is zijn huid eindelijk rustig en kauwt hij zijn poten niet meer stuk. Maar wat hij dan wel moet eten is de vraag.
Ik probeer nu 1x per dag eten te geven, maar gister was hij door de hoeveelheid in 1x gelijk aan de spuitpoep. Wil niet gelijk opgeven... maar het belooft weinig goeds.
Door Martine-Tom
#3230691
ClioCleo schreef:Brokken durf ik helemaal niet meer te proberen. Naast al zijn problemen is zijn huid eindelijk rustig en kauwt hij zijn poten niet meer stuk. Maar wat hij dan wel moet eten is de vraag.
Ik probeer nu 1x per dag eten te geven, maar gister was hij door de hoeveelheid in 1x gelijk aan de spuitpoep. Wil niet gelijk opgeven... maar het belooft weinig goeds.
Dr Vroom is erg ervaren in huidklachten, hondje wat ik net noemde is daar dus ook geweest en heeft daar uiteindelijk het vegadieet gekregen.
Internist Overduin moet ook heel goed zijn, alleen geen idee of die ook verstand van dieet heeft.
Door ClioCleo
#3230762
Martine-Tom schreef:Dr Vroom is erg ervaren in huidklachten, hondje wat ik net noemde is daar dus ook geweest en heeft daar uiteindelijk het vegadieet gekregen.
Internist Overduin moet ook heel goed zijn, alleen geen idee of die ook verstand van dieet heeft.
Waar zit dokter Vroom? Wij wonen zelf in Groningen, al maakt het niet uit waar het is, als het maar wat oplevert voor Sam.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3230765
Wat een zoektocht zo zeg! Wij hebben in de winkel meerdere klanten waarvan de hond uiteindelijk is uitgekomen op een voeding zonder dierlijk eiwit (veganistisch dus) hoe gek het ook klinkt, deze honden konden ook nergens tegen en zijn dan vaak vanuit een laatste poging eliminatiedieet (paard, kangoeroe of konijn) dan toch eens gaan proberen op zonder dierlijk ingrediënt en dan knapte de hond zienderogen op.

Wat voer je nu, welke diersoort, welk merk en wat zijn de klachten? Als wel de huid en de jeuk weg is maar alleen de ontlasting niet goed kan het misschien iets te maken hebben met de ingrediënten van de blikvoeding.
Door ClioCleo
#3230779
Sarah5 schreef:Wat een zoektocht zo zeg! Wij hebben in de winkel meerdere klanten waarvan de hond uiteindelijk is uitgekomen op een voeding zonder dierlijk eiwit (veganistisch dus) hoe gek het ook klinkt, deze honden konden ook nergens tegen en zijn dan vaak vanuit een laatste poging eliminatiedieet (paard, kangoeroe of konijn) dan toch eens gaan proberen op zonder dierlijk ingrediënt en dan knapte de hond zienderogen op.

Wat voer je nu, welke diersoort, welk merk en wat zijn de klachten? Als wel de huid en de jeuk weg is maar alleen de ontlasting niet goed kan het misschien iets te maken hebben met de ingrediënten van de blikvoeding.
Ik geef nu Annimonda rund sensible. Heb van blik ook al alle merken geprobeerd. En of hij nu kip, rund, lam of iets anders krijgt, het lijkt momenteel niet meer uit te maken. De klachten zijn momenteel voornamelijk misselijkheid, algehele malaise, futloos niet happy zijn. Zijn ontlasting is een drama, laat mega veel scheten en vaak kunnen we er snachts voor hem uit omdat hij het niet op kan houden (wat we uiteraard met liefde doen).

Ik ga me maar eens verdiepen in eiwitarm voedsel voor de hond.. denk een hele nieuwe uitdaging...
Door Martine-Tom
#3231007
ClioCleo schreef:Waar zit dokter Vroom? Wij wonen zelf in Groningen, al maakt het niet uit waar het is, als het maar wat oplevert voor Sam.
http://www.dierendermatoloogvroom.nl/me ... dipl-ecvd/

Als ik zie wat ze voor dat schotje betekend heeft...die stond op punt van inslapen omdat de huidklachten te extreem waren...we zijn nu 4 jaar verder en het gaat prima met de schot. Echt een aanrader!
Je moet overigens wel een verwijzing hebben om er te komen ;)
Door cayenn
#3232083
Jeetje wat een verhaal. Ook ik herken er wat in. Mijn bull heeft tegenwoordig ook last van maagzuur /smakken /slikken / overgeven en af en toe diarree. Ik geef hem nu een week maag compositum en ben aan een eliminatie dieet. Ik vind dit al vreselijk laat staan jouw verhaal! Moedeloos word je daarvan ! Ik kan je helaas geen tips geven maar wel sterkte wensen. Ik woon ook in groningen zou het in de lucht hangen? :-\
Door ClioCleo
#3232129
cayenn schreef:Jeetje wat een verhaal. Ook ik herken er wat in. Mijn bull heeft tegenwoordig ook last van maagzuur /smakken /slikken / overgeven en af en toe diarree. Ik geef hem nu een week maag compositum en ben aan een eliminatie dieet. Ik vind dit al vreselijk laat staan jouw verhaal! Moedeloos word je daarvan ! Ik kan je helaas geen tips geven maar wel sterkte wensen. Ik woon ook in groningen zou het in de lucht hangen? :-\
Ik hoop niet dat het in de lucht hangt.. Groningen is te mooi :)

Mag ik vragen van welke fokker jou Bulletje komt? Mag ook via pm hoor als je het kwijt wilt.

Sam staat nu sinds een paar dagen op een dieet van wortelen, broccoli en tofu, binnen 2 maaltijden had hij een vaste drol en smakte niet meer.. Hij lijkt zelfs wat levendiger inmiddels. Ik ga kijken of ik supplementen zonder dierlijke eiwitten kan bestellen en ga uitvogelen hoe een veganistisch dieet werkt. Maar tot op heden lijkt het aan te slaan.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3232182
ClioCleo schreef:Ik hoop niet dat het in de lucht hangt.. Groningen is te mooi :)

Mag ik vragen van welke fokker jou Bulletje komt? Mag ook via pm hoor als je het kwijt wilt.

Sam staat nu sinds een paar dagen op een dieet van wortelen, broccoli en tofu, binnen 2 maaltijden had hij een vaste drol en smakte niet meer.. Hij lijkt zelfs wat levendiger inmiddels. Ik ga kijken of ik supplementen zonder dierlijke eiwitten kan bestellen en ga uitvogelen hoe een veganistisch dieet werkt. Maar tot op heden lijkt het aan te slaan.
Wat onwijs goed!!!! Ik ben blij dat het nu al beter gaat. Er zijn ook kant- en klaar oplossingen zoals blikvoeding of brok en supplementen. Met snacks zijn er ook genoeg opties. Ik denk niet dat ik mag linken naar onze website, maar neem er zeker eens een kijkje we hebben heel veel op het gebied van zonder dierlijk eiwit!
Door Martine-Tom
#3232191
Sarah5 schreef:Wat onwijs goed!!!! Ik ben blij dat het nu al beter gaat. Er zijn ook kant- en klaar oplossingen zoals blikvoeding of brok en supplementen. Met snacks zijn er ook genoeg opties. Ik denk niet dat ik mag linken naar onze website, maar neem er zeker eens een kijkje we hebben heel veel op het gebied van zonder dierlijk eiwit!
Kan je daarbij ook garanderen dat het ook geen sporen bevat van dierlijk eiwit?
Een kennis van me heeft een hond die allergisch is (bewezen) voor elk dierlijk eiwit, maar die kon dus ook niet tegen brokken omdat die uit fabrieken bleken te komen waar ook vlees-brokken werden verwerkt waardoor er nog steeds sporen van dierlijkeiwit op zaten...
Dus als jullie ze wel hebben hoor ik het graag :)

Linken mag volgens mij wel hoor, maar zo niet weet ik je wel te vinden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3232218
Martine-Tom schreef:Kan je daarbij ook garanderen dat het ook geen sporen bevat van dierlijk eiwit?
Een kennis van me heeft een hond die allergisch is (bewezen) voor elk dierlijk eiwit, maar die kon dus ook niet tegen brokken omdat die uit fabrieken bleken te komen waar ook vlees-brokken werden verwerkt waardoor er nog steeds sporen van dierlijkeiwit op zaten...
Dus als jullie ze wel hebben hoor ik het graag :)

Linken mag volgens mij wel hoor, maar zo niet weet ik je wel te vinden :biggrin2:
Het is echt 100% vegan (zonder iets van dierlijke afkomst en ook niet in aanraking geweest ooit met vlees). Als het niet mag (beheer) verwijder dan gerust!

Voeding: http://www.eko4petz.nl/c-1950182/vegeta ... ondenvoer/

Snacks: http://www.eko4petz.nl/c-2014759/hondensnacks-vega/

Wat je ook nog kunt hebben met brokken is een meelmijt allergie, dat zou kunnen verklaren waarom de hond van jouw kennis niet tegen de vegetarische brok kon. Er is ook heel veel natvoeding vegan en compleet qua vitaminen en mineralen en dat zou dan weer wel goed moeten gaan. Overigens hebben we ook een vegan brok zonder granen mochten daar allergieën voor zijn. Dus ook in de kant-en-klaar varianten kan je nog best een aantal 'kanten' op. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door