Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nelb
#2094854
Het gaat om een cavaliertje van 12 jaar, met leverprobleem. Vanwege dat leverprobleem krijgt ze vetarm kvv: carnibest light en de magere soorten van Tinlo. Haar dagelijkse portie is al verhoogd van 2x100 naar 2x120 gram en nog valt ze af. In totaal is ze vanaf half april tot nu 660 gram afgevallen (van 8270 tot 7610 gram). De laatste week, ondanks het meerdere eten nog es 90 gram.

Nu kunnen we haar nutrigel geven (is in huis) , maar dat is 30% vet, dat lijkt me niet goed. Sowieso kan haar dagelijkse hoeveelheid omhoog, misschien 3x eten geven?

Wat kunnen we haar geven? Iemand tips hoe we hier het beste mee om kunnen gaan?

Bedankt vast,
Nel
Door Suzanne
#2094875
Hoe bedoel je "vakantie-hond"?
Is de hond te logeren?

Ik zou als de hond blijft afvallen, ongeacht of het een loge is of niet, gewoon even naar de DA eigenlijk...

Suzanne
Door nelb
#2094883
Suzanne schreef: Hoe bedoel je "vakantie-hond"?
Is de hond te logeren?
yep, logeerhond.
Suzanne schreef:
Ik zou als de hond blijft afvallen, ongeacht of het een loge is of niet, gewoon even naar de DA eigenlijk...
O dat zal zeker gebeuren, maar misschien zijn er nog dingen die we óók kunnen doen.


Dank voor je antwoord,
Groetjes,
Nel
Door Martine.
#2095894
Zelfs die 240 gram per dag is nog geen 3% van haar oude (ik neem aan juiste) gewicht. Dat vind ik gezien dat het een klein hondje is een vrij laag percentage zeker omdat ze magere varianten kvv eet. Misschien beweegt ze daarnaast bij jou ook wel meer.

Gezien het een oudere hond is zou een check-up niet gek zijn maar dat het puur aan de hoeveelheid calorieën ligt die ze binnen krijgt ten opzichte van wat ze gebruikt zou ik zeker niet van tafel vegen als optie.
Door nelb
#2096015
We hebben nu portie met 2x10gr verhoogd, naar 2 x 130 gram. Hopelijk zet het wat aan.

Ze beweegt niet echt meer of vaker dan anders, geloof ik.
We kijken het nog een paar dagen aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door