Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1920521
Mila was ook altijd zo bang, zelfs zo bang zodat ze het hartje nooit konden beluisteren. Wij hebben toen de volgende keer gevraagd of hij het buiten wilde doen en toen lukte het wel, ook de andere onderzoeken die mogelijk waren deden we buiten. Wellicht een idee?
Door Lonaa
#1920528
Truus schreef: Mila was ook altijd zo bang, zelfs zo bang zodat ze het hartje nooit konden beluisteren. Wij hebben toen de volgende keer gevraagd of hij het buiten wilde doen en toen lukte het wel, ook de andere onderzoeken die mogelijk waren deden we buiten. Wellicht een idee?
Ik vind het een heel goed idee, ik had er zelf ook aan gedacht gisteravond. Want buiten, of in ieder geval niet op de behandeltafel, mag ze gewoon aangeraakt worden. :)

Het hartje heeft de DA gister WEL kunnen beluisteren, maar das dan ook het enige dat ie gedaan heeft.  :(
Door Truus
#1920530
Lonaa schreef: Ik vind het een heel goed idee, ik had er zelf ook aan gedacht gisteravond. Want buiten, of in ieder geval niet op de behandeltafel, mag ze gewoon aangeraakt worden. :)

Het hartje heeft de DA gister WEL kunnen beluisteren, maar das dan ook het enige dat ie gedaan heeft.  :(
Bij Mila werkte dit super en ze hebben er best begrip voor dus gewoon vragen ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1920531
dat was het punt met die van mij ook, die wilde ook niet aangeraakt worden!
maar enkel de da gaf snoepjes, ging op de grond zitten-gooide wat snoepjes steeds dichterbij.....dan uit de hand snoepjes eten, daarna hand met snoepje en andere hand onder het kinnetje friemelen, daarna zo op de tafel, het heeft echt weken geduurd en je moet een welwillende da hebben om iedere week terug te mogen komen....
buiten is leuk en kan ook best met bepaalde dingen maar dat gaat niet altijd op....
Door Lonaa
#1920538
Zo heeft deze DA (Henk Pott) dat de eerste keer ook gedaan, toen kwamen we alleen maar om kennis te maken. Hij mocht haar aanraken naar wat koekjes en een beetje grommen. Hij heeft zelfs aan dr achterpoten gezeten!

Vandaag moeten ze eigenlijk alleen maar aan de voorpoot voelen en kijken of en hoe hij werkt. Ik hoop dat hij dat voor elkaar krijgt. Ik hoop ook dat ze een foto willen maken en bloed willen afnemen (voor Leishmania) en ik hoop dat hij haar daar een roesje voor wil geven.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1920558
Zonde dat de DA niet echt meewerkte.
Als er wat is met je hondje, in dit geval mank, dat ga je toch kijken hoe ervoor kan zorgen dat je haar wel kan onderzoeken.
Desnoods idd een roesje en dan gelijk een foto om dingen uit te sluiten.
Ik had niks betaald bij deze DA.

Maargoed nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Hopelijk gaat het vanmiddag beter en kom je erachter wat haar die last bezorgt!
Door Linneke
#1920565
Hoi Lonaa.

Zit je bij de dierenartsenkliniek in Deventer? Of werkt henk ook nog in apeldoorn ergens? Hij komt ook vaak op mijn werk(kinderboerderij), ik vind het een fijne d.a. In tegenstelling tot een collega van hem.

Succes met Sally,
Door Lonaa
#1920693
Linneke schreef: Hoi Lonaa.

Zit je bij de dierenartsenkliniek in Deventer? Of werkt henk ook nog in apeldoorn ergens? Hij komt ook vaak op mijn werk(kinderboerderij), ik vind het een fijne d.a. In tegenstelling tot een collega van hem.

Succes met Sally,
Hij werkt ook in Apeldoorn. Is zijn collega Enne? (ofzo?) want dat vond ik inderdaad niet zo'n fijne man. Hoewel hij met 1 van onze katten super was.

In ieder geval, we zijn terug. Ook nu was het geen succes, hij heeft wel haar lymfeklieren kunnen voelen, die waren goed. Verder ook geen onderzoek geweest, behalve dan dat ik wat rondjes om de kliniek gerend heb met hond om te zien of hij wat kon zien, maar dat zag er goed uit.

Hij wilde haar wel een roesje geven, foto's maken en op leishmania testen, maar dat zou dan 220 euro moeten kosten. Het leek hem verstandiger om 6 tot 8 weken lijnrust te houden, wel veel te lopen maar op rustig tempo, en daarna eventueel foto's te maken e.d. omdat de kans groter is dat ze wat verstuikt heeft dan dat ze artrose heeft.
Leishmania is ook een kleine kans, aangezien ze wel wat afgevallen is, maar dat komt denk ik omdat ik dr te weinig voer gaf, dus ze krijgt nu 600 gram op een dag ipv 350. :)

Gelukkig (en wel lief) dat hij alleen het onderzoek gerekend heeft, en niet het consult, dat scheelt toch weer 2 tientjes. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door