Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ulla
#2283545
[quote="Daantjuh"]
Voorstel menu

Voor 18 kg rottweiler pup 5maand oud teef totaal +-900gram (uitgegaan van 5%) Weekmenu:

Maandag
darf eco 400gr
makreel of haring 500gr

Dinsdag
tinlo konijn 500gr
kippen nek 400gr

Woensdag
shaweca zalm 500gr
ei + paardenvlees 300gr

Donderdag
Darf wild en/of tinlo eend 500gr
kip orgaan vlees 400gr

Vrijdag
Tinlo Natuurlijk 500gr
eenden nek 400gr

Zaterdag
Tinlo Makreel 500gr
runderhart blokjes + gemalen runderpens 400gr

Zondag
Tinlo kip 500gr
biefstuk of ander spiervlees 300gr


Dan de volgende vragen:

Tot welke leeftijd moet ik de pup dosering hanteren?
Is het mogelijk om deze producten ook al te geven of is dit te vroeg: kipkarkas en andere kleine dieren , konijnenkop, runderlip,runderschenkel kopstuk ?
[/quote]

Dinsdag zou weleens een verstopping op kunnen leveren door het aandeel bot.
Woensdag een beerput omdat het kan laxeren.
Hetzelfde geldt voor vrijdag Tinlo en nekken is weer erg veel bot en zaterdag kan weer laxeren.

Verder moet je qua percentages gewoon naar je hond kijken, te mager betekend meer, te dik minder voeren.
Runderschenkel is totaal ongeschikt als barf materiaal, veel te hard, en met konijnenkop zou ik even wachten tot je hond goed is gewend aan bot.
Wat kopstuk is weet ik niet.
Door Daantjuh
#2283555
hoe zou ik dit kunnen aanpassen zodat er geen laxerende en geen verstoppende momenten op die dagen kunnen komen? eventueel door die dagen de barf materialen te ruilen?


Maandag
darf eco 400gr
makreel of haring 500gr

Dinsdag
tinlo konijn 500gr
ei + paardenvlees 300gr

Woensdag
shaweca zalm 500gr
kippen nek 400gr

Donderdag
Darf wild en/of tinlo eend 500gr
kip orgaan vlees 400gr

Vrijdag
Tinlo Natuurlijk 500gr
runderhart blokjes + gemalen runderpens 400gr

Zaterdag
Tinlo Makreel 500gr
eenden nek 400gr

Zondag
Tinlo kip 500gr
biefstuk of ander spiervlees 300gr
Laatst gewijzigd door Daantjuh op vr 09 mar 2012, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2283569
De nekjes van dinsdag en vrijdag omwisselen met het spiervlees van woensdag en zaterdag....
Door Limpy
#2283596
Je had het al verandert terwijl ik tiepte...
Qua variatie zit je wel goed hoor!
Mn katers willen graag op zondag biefstuk bij je komen eten..  :biggrin2:
Door M@rina
#2283611
Goed dat je de kippen en eendenekken geruild hebt nu is het qia bot vlees beter verdeeld.
Ik zou 1x minder vis geven en een keer een groenteprutje en yoghurt erbij geven eventueel met en nog wat vleesbot.
Karkasje /rug van kip  of kwartel zou moeten kunnen, konijnenkop. .... dat zou ik even voorleggen in de barfhoek, runderschenkel nooit geven, is veel te hard.

Runderlip schijnt heerlijk te zijn als gedroogde snack... voor honden bedoel ik hé  ;)
Door Daantjuh
#2283857
zure yoghurt neem ik aan zonder toevoegingen?

en dan 500 gr groenten dan ongeveer prutje van:  alfalfa, witlof, wortel,sperziebonen,andijvie,komkommer. Rauw pureren en dan invriezen? of eerst koken?

aangepast:


Maandag
darf eco 400gr
Groentenmix + yoghurt 500gr

Dinsdag
tinlo konijn 500gr
ei + paardenvlees 300gr

Woensdag
shaweca zalm 500gr
kippen nek 400gr

Donderdag
Darf wild en/of tinlo eend 500gr
kip orgaan vlees 400gr

Vrijdag
Tinlo Natuurlijk 500gr
runderhart blokjes + gemalen runderpens 400gr

Zaterdag
Tinlo Makreel 500gr
eenden nek 400gr

Zondag
Tinlo kip 500gr
biefstuk of ander spiervlees 300gr


Stuur je katers maar langs :P
Door M@rina
#2283866
Niet koken wel pureren. Invriezen is geen probleem. Genoemde groente zijn prima. Er is in de barfbibliotheek een hele lijst te vinden van bruikbare groente

Gewone yoghurt is goed, griekse yoghurt kan ook, kwark of hütenkasen kan je allemaal geven.
Door Daantjuh
#2283876
cool :) dankje wel allemaal voor de snelle reacties en hulp! ( er zullen in de toekomst wel meer vragen komen maar ik heb iig al een begin en kan snel van die *** brokken af ;D)

ik ga komende week de voorbereidingen treffen bestellen/langs de slager/blenderen en dan gaan we over een week van start op vers  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door