Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door martineD
#2252065
Nooit gedacht dat ik dit hier ooit zou moeten plaatsen :(
Mijn hond die altijd aan de schrale kant was toen ze nog op brokken stond, is nu zo'n 2 kilo te zwaar. Sinds ze kvv krijgt is ze gaan groeien, door omstandigheden heeft ze een tijdje wat minder lichaamsbeweging gekregen, en door mijn onnadenkendheid heb ik haar op teveel voer laten staan (de hoeveelheid om aan te komen).
Ze weegt nu 13,2 kilo en ze moet terug naar de 11 kilo. Hoeveel procent van haar lichaamsgewicht moet ik nu voeren? En is dan dan van 13 kilo of van 11 kilo?
Extra lichaamsbeweging wordt al weer voor gezorgd.
Door Too
#2252083
Ojee...  ;)
hoeveel [grammen of %] krijgt ze nu,
ik zou t nieuwe percentage baseren op het ideale gewicht
Door M@rina
#2252087
20 gram per kg lichaamsgewicht Ideaal gewicht: dus 11 x 20 gram = 220 gram per dag.
Met voldoende beweging moet ze hierop afvallen.
Door inni
#2252106
Meer magere vleessoort voeren, of een ander merk.

Berre bleef altijd netjes op gewicht 3,000 kg- 3,100kg de laatste lading Naturis eend zag veel lichter van kleur, (meer vet??) en Berre kwam op 6weken 200 gr bij. Inmiddels is hij weer een tijdje op de sukkeltoer en is hij die 200gr al dik kwijt.
Door martineD
#2252169
Ik ga het eerst wel proberen met minder voer. Ze krijgt nu 300 gr per dag, dus dat is veel te veel zie ik al :o. Snel terug naar de 220.
Op zich ben ik wel tevreden over het merk (Carnibest) en dat is hier makkelijk te krijgen. Eventueel kan ik nog een andere versie proberen met minder vet erin, maar eerst maar gewoon de hoeveelheid minderen en de fietstochtjes opvoeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door