Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wendyv123
#2223061
Hoi, ik ben Wendy en ik wil voor mijn teckel van 10,5 jaar graag overschakelen op KVV. Hij heeft altijd natvoer gekregen (warenhuismerk, tja eens mens wordt slimmer hé....) met Malva mix onder, brok van de DA enkel ter aanvulling en staat altijd ter beschikking. Hij heeft geen graanallergie of iets dergelijks. Enkel gevoelige darmen, diarree en soms koorts, als hij tijdens feestjes vanalles door de familie krijgt toegestopt wat niet hoort of als hij tijdens een boswandeling iets opeet wat niet hoort, hij loopt los dan. Zijn pels glanst mooi maar hij heeft wel last van schilfertjes. Hopelijk gaat dit laatste binnenkort beteren.

Hier in de buurt kan ik Duck en Carnibest kopen, ik heb niet de mogelijkheid om grote hoeveelheden in te slaan, dus deze twee zijn de merken die voor mij kunnen. Van de week heb ik eens getest met Duck pens (enkelvoudig) en Duck rund/lever/kip (kompleet), dit vond hij alletwee heeeeeel erg lekker. Gewoon gegeven ipv het gebruikelijke, geen probleem tot nu toe. Duck is voor mij het gemakkelijkst aan te komen, Carnibest moet besteld worden en kan enkel op afspraak afgehaald worden, dit ga ik dus binnenkort eens proberen.

Ik wil voorlopig dus starten met de Duck kompleet versies (uitmuntend en rund/lever/kip) en af en toe de enkelvoudige (pens) ter afwisseling. Als ik dan de enkelvoudige geef, moet ik dan nog iets toevoegen ? Bv. groenten of rijst ? Of hoeft dit niet ? Volgens de Duck website moeten er hierbij enkel vlokken of rijst/groenten aan toegevoegd worden

Dan wil graag na een tijdje eens Carnibest proberen. Als Bas geen problemen heeft op de Duck, mag ik dan volledig Carnibest geven ? Of moet ik nog langzaam opbouwen zoals op hun website ?

Waarschijnlijk zal er in de toekomst afgewisseld worden met deze twee merken, tenzij Bas een duidelijke voorkeur heeft of het minder goed doet op een bepaald merk, dit laat ik dus aan hem over...

Als het allemaal goed gaat, dan wil ik af en toe eens wat rauw bij geven. De KVV blijft voorlopig wel het dagelijks hoofdvoer, dus als extraatje. Bv. enkele blokjes runds, kip, konijn.... afhankelijk van wat ik zelf ga klaarmaken in de keuken of wat er te verkrijgen is (kippenhartjes, maagjes, ...). Mag ik dat gewoon bij in zijn kom doen samen met de Duck/Carnibest ? Of moet dat apart ? En mag er ook eens een heel kippenboutje of nekje bij ?

Ik wil eens proberen om een rauw eitje te geven elke week.... hoe doen jullie dat ? Ook de schaal ? De schaal een beetje kleiner maken dan waarschijnlijk ? Mag dit gewoon door het voer ?

Als dit bovenstaande zo doe,..... zijn er dan nog dingen die ik best geef ter aanvulling ? Of is dit kompleet zo ?

tnx voor de reacties !!!
Door Martine-Tom
#2223134
Persoonlijk zou ik gelijk op Carnibest over gaan want dat is toch wat je uiteindelijk wil?
En ja dat kan gelijk en je kan ook gelijk alle soorten geven  ;)
Als hij er goed aan gewend is kan je er nekjes en ander beginnersbot bij gaan geven (kijk even in de bieb hier op de site wat geschikt is als bot en als beginnersbot  ;)).

Ei kan je gewoon in zijn geheel geven, ik weet niet hoe groot jouw tekkel is maar mijn smurf kan ook baas over een heel ei dus dat zal de jouwe mss ook wel lukken.
Geef het gewoon eens en zie wat hij ermee doet (wel buiten  ::) :P).
Carnibest is compleet en dan hoef je geen groente en al helemaal geen rijst of vlokken toe te voegen (wat zijn vlokken eigenlijk?).

Oh en welkom hier  :)
Door wendyv123
#2223144
Ik ben eigenlijk met Duck begonnen op advies van enkele teckeleigenaars en fokkers die daar tevreden over zijn en omdat dat heel gemakkelijk te koop is hier. Er zijn positieve en negatieve reacties te vinden over beide merken dus ik wil Bas laten kiezen, zien waar hij het goed op doet en wat hij het lekkerst vindt...

Ik zal misschien in het begin het ei wat stuk maken en de schaal wat verkruimelen en het zo onder zijn eten doen.... dan kunnen we alletwee wennen haha
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2223991
Welkom op het forum. Ik ben ook nieuw hier en heb nu al super veel geleerd. Ik zou ook voor de carnibest gaan alleen al omdat er in Duck graan zit en in Carnibest niet, maar je moet het natuurlijk zelf weten en voeren waar jij en je hond je het beste bij voelen.

[quote="wendyv123"]
De KVV blijft voorlopig wel het dagelijks hoofdvoer, dus als extraatje. Bv. enkele blokjes runds, kip, konijn.... afhankelijk van wat ik zelf ga klaarmaken in de keuken of wat er te verkrijgen is (kippenhartjes, maagjes, ...). Mag ik dat gewoon bij in zijn kom doen samen met de Duck/Carnibest ? Of moet dat apart ? [/quote]

Deze vraag is ook bij mij opgekomen. Dit topic met de titel KVV & BARF in één bakgaat er over http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
Door Monoxxide
#2224197
In de meeste kvv's zit al meer dan genoeg orgaan. Als je wat bij de kvv wilt geven doe je best wat mooi spiervlees en nu en dan mooi bevleesd beginnersbot. Kippenekje/kwartel etct. Toen ik nog voor het merendeel kvv gaf ben ik begonnen met eendenekjes bijgeven. Deze zijn beetje groter en kon ik goed vasthouden terwijl Indy deze kraakte. Ze moeten in het begin wel even leren wat de bedoeling is (niet in één keer afslikken) en dan hielp het  om ze even vast te houden. Als je ziet dat ze rustig eten mag je die nekjes of andere dingen gerust bij haar kvv gooien. Zie wel dat je beetje binnen de procenten blijft, als je hond al hard poept moet je daar natuurlijk niet elke dag vleesbot extra aan toevoegen.

Welkom op het forum, is verslavend en tijdrovend, zoveel goede info te vinden.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op za 14 jan 2012, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2224313
[quote="Lucie110"]
Welkom op het forum. Ik ben ook nieuw hier en heb nu al super veel geleerd. Ik zou ook voor de carnibest gaan alleen al omdat er in Duck graan zit en in Carnibest niet, maar je moet het natuurlijk zelf weten en voeren waar jij en je hond je het beste bij voelen.

Deze vraag is ook bij mij opgekomen. Dit topic met de titel KVV & BARF in één bakgaat er over http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
[/quote]

Er zit wel rijst in bepaalde soorten van carnibest, valt ook onder granen.

Toch zou mijn voorkeur ook gaan naar carnibest ten opzichte van duck. Duck is doorgedraaide smurrie waarin je helemaal niets meer herkent en ook vreemd van kleur is, als karton.  :-\
Door Kemi
#2224803
:hi: hier op BP!
Misschien kun je via 'verzamelplaats' hier op BP ook weleens met anderen meebestellen?

Verder heel veel lees- en schrijfplezier hier!
Door wendyv123
#2227740
@ Kemi : dat is inderdaag misschien wel interessant voor in de toekomst, tnx !

bijkomend vraagje : Bas eet nu al verschillende dagen enkel Duck, zonder enige problemen. Als alles over enkele weken zo goed als op is, kan ik hem dan gewoon overschakelen op Carnibest ? Of moet ik dit dan nog steeds stapje voor stapje doen zoals op de website ?
Door M@rina
#2227834
Nee hoor, je heeft niet te mengen je kan gewoon overschakelen, het kan wel maar dan zou ik gewoon haf om hald doen max 2 dagen en dan gewoon alleen nog carnibest (of een ander merk) .
Ik wissel per week wel 5 verschillende kvv merken af. De vriezer ligt vol met Tinlo, darf eco, Shaweca, carnivoer, versvoer, carnibest en smuldier. Smuldier voer ik eigenlijk maar weinig.

Sommige honden hebben van de éne soort dunnere ontlasting en van het andere merk hardere ontlasting, je merkt vanzelf waar je hond het goed op doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door