Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2360018
Toen ik KVV voerde heb ik ook een tijd Tinlo gegeven. Bandig vond het superlekker, maar hij had wel moeite met poepen. Het duurde even voordat ik die link legde, maar moest echt spiervlees bijvoeren.
BIj mensen die een eliminatiedieet willen geven, houd er rekening mee dat niet alle smaken alleen maar datgene bevatten wat erop staat. Kip zal wel volledig kip zijn, maar andere smaken bevatten karkassen van een ander dier. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar bekijk goed wat erin zit.
Door keetje
#2360114
Ik heb daar net van de week een mailtje over gestuurd omdat Luna gaat elimineren met konijn. Dat is echt 100% konijn en de groenten zitten er niet meer in, in geen een versie, is nu apart.
Door M@rina
#2360121
Kip, konijn, eend en lam van tinlo bevat alleen dat diersoorten wat er op staan, dus puur kip, konijn, eend en lam.
In paard zit paard en eend
In hert zit hert en kip
in makreel zit makreel en kip
in de natuurlijk zit rund en kip

Ik voer alleen kip, konijn en eend van Tinlo.
Door Cupcake
#2360203
Het is hier het enige merk waar ik niks bij hoef te voeren om diarree te voorkomen. Ben begonnen omdat ik hoorde dat veel honden er te harde ontlasting van krijgen en omdat er varianten bij zijn waar puur dat ene diersoort in zit. Alleen het is lang niet overal verkrijgbaar.
Door charmed
#2367069
Ik geef Tinlo Barfmenu met nog een enkele smaak van andere merken ernaast omdat ik 5 smaken persoonlijk wat weinig vind. Ik vind de soorten er wel goed uitzien, kip vind ik wat plakkerig, maar dat heb je wel vaker met kip dat wordt gemalen direct wat prak. De eend vind ik fijn om te voeren, evenals de makreel en konijn. Rund ook wel, maar die vind ik enorm stinken. Van mij mochten ze wel meer smaken zitten. Ik voer wel groente bij omdat ze hier anders wat moeite krijgen met poepen. Maar met groente erbij gaat het voor allemaal super.
Door keetje
#2367371
Luna eet nu sinds afgelopen donderdag Tinlo Barfmenu konijn.
Ik ben erg tevreden, het ziet er mooi uit, haar ontlasting is inderdaad wat harder geworden maar ze heeft er (nog) niet echt problemen mee.
Door Beppie1
#2371310
Heb een aantal rollen eend en hert gekocht. Gewoon voor de afwisseling. Er wordt goed op gereageerd bij ons, dus we blijven een beetje 'afwisselen' ermee
Door Jantina
#2371458
Ik voer het ook als hoofdmerk aan Lizzy en het bevalt mij erg goed. De varianten natuurlijk, makreel, konijn en eend. Geef er ook andere smaken/soorten voor de afwisseling, maar rund en kip voer ik alleen biologisch dus daarom dat niet van Tinlo.
Door Martine-Tom
#2371474
Hier krijgen de katten het onder andere, vooral de konijn valt goed in de smaak makreel ook, eend word hier sowieso niet gegeten, natuur gaat wel net als de kip.
Konijn met stip op 1!
Door edithje84
#2424761
Mijn Kurt kreeg veel te harde ontlasting van Tinlo. Desalniettemin vind ik het een fijne kvv. Ik voer nu Alaska, waar 15% groente aan toegevoegd is.
Wel wil ik op basis van hier gelezen tips meer soorten en smake kvv gaan geven en ook Tinlo zal daarbij gaan hore . Even afwisselen en kijken of dat ook werkt.
Door Ada
#2441458
Noura krijgt tinlo sinds een paar weken. Haar ontlasting is iets te hard maar dat is opgelost door haar een half theelepeltje kokosolie te geven.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2441785
Ik voer sinds kort Tinlo, de premium versie, zonder kip. Wat me opvalt is dat er worden dierlijke vezels toegevoegd, maar wat er in de eend en in de lam zit aan stukjes dierlijke vezels lijken hetzelfde. Het is vacht, kan het niet precies ontdekken van welk dier. Koeienhuid/vacht is denk ik korter. Misschien konijn, maar daar lijken de haren wat te stug voor? Ik heb ze een mail gestuurd om te vragen welke vezels dit zijn. Is denk ik wel handig als er dier door heen zit waar je hond allergisch voor is om dit te weten. Stel dat je hond allergisch is voor rund, je voert eend en de dierlijke vezels zijn koeienhuiden/vachten, ben je niet blij.
Afwachten dus op hun antwoord, maar missschien hebben jullie dezelfde ervaring of weten jullie wat het is?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door