Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door MargaS
#2205545
[quote="annet2711"]
Gisteren hebben we Rowan opgehaald.
Gisterenavond ben ik begonnen met Naturis rund/kip en Rowan vond het heerlijk ;D de bak werdt tot op de laatste kruimel schoon gelikt.

Rowan weegt 8,4 kilo en is maandag 8 weekjes oud.
Ik was van plan om 4x daags  150 gram tegeven  dat is 600 gram pd (hij mag van de brokjes van de fokker 320 gram pd).
Geef ik hem voldoende  ?? Rowan gaat wel eens kijken of er eten in de bak zit ik weet niet of het komt omdat hij het zo lekker vind of omdat hij nog honger heeft .

Hij heeft vanmorgen gepoept en het waren mooie keuteltjes niet te hard  en mooi van vorm :P :biggrin2: .
En hoe doen jullie dat  met het vlees op kamertemparatuur geven  , het vlees komt uit de koelkast nu meng ik het met een beetje warm water om de kou er uit te krijgen .
[/quote]

Geweldig is dat als ze het zo lekker vinden. Denk dat je dit zo een dag of 3 moet volhouden en naar Rowan kijken of hij lekker groeit. Als je het idee krijgt dat hij wat afvalt geef je er weer iets bij. Voeren is eigenlijk alleen maar kijken, naar de hond en naar de ontlasting.
Ik zet het ook altijd de avond van tevoren in een afgesloten bak op het aanrecht en doe er vaak ook nog een beetje warm water over in het begin.
Door annet2711
#2206879
Het gaat supper goed met Rowan hij vind de KVV echt heerlijk,
als de bak op het aanrecht komt loopt hij rondjes door de keuken en spring zelfs tegen het aanrecht op  :D wat natuurlijk niet mag.

Zondag avond hebben we Rowan op de weegschaal gezet en woog hij 8,4 kg dinsdagmorgen  weer gewogen 8,8 kg nou dat gaat lekker  :).
Door annet2711
#2210776
Volgens mij groeit Rean te hard,
vorige week zondagavond woog hij 8,4 KG gisterenavond  woog hij 9,8 KG.
Toch vind ik dat hij niet te dik is ik kan zijn ribbetjes voelen.
Hij krijgt nu nog steets  650 gram nog verdeelt over 4 porties.
Rowan heeft mooie vaste keuteltjes maar poept wel 4 keer perdag :biggrin2:.

Graag hoor ik of dit goed gaat en of hij niet te hard gaat ???
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2210808
[quote="annet2711"]
Volgens mij groeit Rean te hard,
vorige week zondagavond woog hij 8,4 KG gisterenavond  woog hij 9,8 KG.
Toch vind ik dat hij niet te dik is ik kan zijn ribbetjes voelen.
Hij krijgt nu nog steets  650 gram nog verdeelt over 4 porties.
Rowan heeft mooie vaste keuteltjes maar poept wel 4 keer perdag :biggrin2:.

Graag hoor ik of dit goed gaat en of hij niet te hard gaat ???
[/quote]

Hij is nu een week of 10? Met 3 maand mag hij rond de 17 kg wegen zag ik in een groeitabel voor rottweilers. Je zou ook even contact kunnen opnemen met de fokker wat die ervan vindt.
Volgens mij kun je gewoon doorgaan met deze hoeveelheid en dan opletten dat hij niet mager wordt.
Pups hebben vaker ontlasting dan volwassen honden, dat is normaal.
Door annet2711
#2210824
Rowan is morgen 9 weken.
En de fokker is niet voor KVV  dus ik denk niet dat ik naar hem hoef te bellen  voor info dan zegt hij vast dat het aan het voer ligt.
Rowan was wel een zware pup bij de geboorte  woog  hij 600 gram.

Bedacht me net dat toen wij Rowan ophaalde bij de fokker er ook een pup was die met bijna 8 weken oud al 10 kilo woog.
Laatst gewijzigd door annet2711 op zo 01 jan 2012, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Els77
#2210932
[quote="annet2711"]
En hoe doen jullie dat  met het vlees op kamertemparatuur geven  , het vlees komt uit de koelkast nu meng ik het met een beetje warm water om de kou er uit te krijgen .
[/quote]

Joy haar vlees komt ook uit de koelkast. Ik zet haar bakje altijd even in het warme water, au bain Marie.
Dan is de kou er zo af.
Veel plezier met Rowan!
Door suzanne 1
#2210957
Een groot ras zoals de rottweiler groeit gemiddeld 1,5 kg per week. Dus dan zit ie wel redelijk goed qua gewicht en zou ik me daar helemaal geen zorgen over maken. En hem minder hard laten groeien wil toch niet als hij niet te dik is.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2211018
[quote="annet2711"]
Rowan is morgen 9 weken.
En de fokker is niet voor KVV  dus ik denk niet dat ik naar hem hoef te bellen  voor info dan zegt hij vast dat het aan het voer ligt.
Rowan was wel een zware pup bij de geboorte  woog  hij 600 gram.

Bedacht me net dat toen wij Rowan ophaalde bij de fokker er ook een pup was die met bijna 8 weken oud al 10 kilo woog.
[/quote]

Dan gaat het goed! Gewoon zo doorgaan. Zolang hij er goed uitziet en je z'n ribbetjes nog kunt voelen gaat het goed.
Bedoelde dat je de fokker kunt vragen om een groeitabel. Dan weet je ongeveer wat jouw pup op een bepaald aantal weken mag wegen. Elke pup is weer anders maar dan heb je een richtlijn.
Door Chezzies
#2218307
[quote="annet2711"]
Rowan is morgen 9 weken.
En de fokker is niet voor KVV  dus ik denk niet dat ik naar hem hoef te bellen  voor info dan zegt hij vast dat het aan het voer ligt.
Rowan was wel een zware pup bij de geboorte  woog  hij 600 gram.

Bedacht me net dat toen wij Rowan ophaalde bij de fokker er ook een pup was die met bijna 8 weken oud al 10 kilo woog.

[/quote]
Hij gaat prima hoor, jammer dat je fokker niet voor KVV is. Hier krijgen ze geen brokken en gaan op vlees de deur uit :-)
Een richtlijn is 9 weken 9 kg wegen maar reuen zijn vaak zwaarder. En 1.5 kg aankomen per week is in het begin normaal.
Door annet2711
#2219469
Rowan gaat goed hij weegt nu met 10 weekjes 11,8 KG en hij krijgt 720 gr Naturis per dag hij is niet te dik ik kan zijn ribbetjes nog steets voelen en niet zien .
ik vraag mij af of ik hem al iets van een kippennek of vleugel kan geven om op te kauwen ?

Tot welke leeftijd bouw je de hoeveelheden voedsel op  ?
en moet je een vleugel of nekje ook van de hoeveelheid Naturis aftrekken of is dit een lekkernijtje ?
Door Chezzies
#2219574
Mijn ervaring bij de rotties is dat je vanaf een maandje of zeven a acht wat kan gaan minderen de ergste hoogte groei hebben ze dan wel gehad en gaat het wat rustiger aan. Je kan nu prima ook nekken geven als dat goed gaat ook vleugels. De nekken zijn gewoon voeding dus zou je er van af kunnen trekken.
Dus tot de leeftijd van een maandje of 8 blijf ik de hoeveelheid opvoeren, en kijken hoe ze eruit zien daarna begin ik rustig te minderen.
Door annet2711
#2221046
Rowan heeft de laatste paar dagen vrij zachte ontlasting plakkerig met drap en het lijkt wel slijmerig.
wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Gisteren had ik een kipvleugeltje gekocht met een vleeshamer kapot geslagen ( de strotjes moesten eerst besteld worden ).
Rowan vond het maar niks hij ging vreselijk gek doen  grommen, blaffen  op het vleugeltje springen  ;D en wou er door gaan rollen  :P.
hij heeft hem dus niet opgegeten  ik probeer het vandaag nog maar eens.
mijn man zat het toch nog niet lekker  hij vroeg zich af hoe het zit met het verhaal dat kippebot versplinterd dat is toch allen als het gekookt is ?
Door eelke
#2221070
[quote="annet2711"]
Rowan heeft de laatste paar dagen vrij zachte ontlasting plakkerig met drap en het lijkt wel slijmerig.
wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Gisteren had ik een kipvleugeltje gekocht met een vleeshamer kapot geslagen ( de strotjes moesten eerst besteld worden ).
Rowan vond het maar niks hij ging vreselijk gek doen  grommen, blaffen  op het vleugeltje springen  ;D en wou er door gaan rollen  :P.
hij heeft hem dus niet opgegeten  ik probeer het vandaag nog maar eens.
mijn man zat het toch nog niet lekker  hij vroeg zich af hoe het zit met het verhaal dat kippebot versplinterd dat is toch allen als het gekookt is ?
[/quote]

Dat is inderdaad als het verhit is geweest (dus, koken, bakken, oven etc)

Klinkt juist alsof hij het kippenvleugeltje te gek vond hoor, met grommen, gek doen en blaffen! De eerste keer dat ik hier een eendennek gaf werden ze ook wild. Heb je het vleugeltje ook ingeknipt?
Wellicht kun je hem vandaag een beetje helpen door het vleugeltje vast te houden, zodat hij gaat snappen dat hij het op kan eten. Ik denk dat hij nog niet zo goed wist wat ie er mee moest. Desnoods een beginnetje maken, en geef hem maar lekker de tijd om het te ontdekken wat ie er mee moet.
Door annet2711
#2221293
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Naturis met de vraag over de zachte ontlasting van Rowan.
Ik kreeg vrijwel meteen andwoord terug  in de ene smaak zit meer vet in als de ander en in rund variant zit pens.
ik moet even kijken op welke smaak  Rowan zacht ontlasting krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door