Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roos79
#2188476
[quote="Sam de doodle"]
Ik heb vanochtend een afspraak met Tannetje de Koning gemaakt..... :), kan er volgende week al terecht.

[/quote]

Fijn zo!  ;)
Had je ook al een PBtje gestuurd.

groetjes!
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2188479
Helemaal geweldig dat je naar Tannetje gaat. Ik kan je hier wel een heleboel adviezen geven, maar ik zou gewoon doen wat Tannetje je aanraad.

Persoonlijk ben ik niet voor een KVV met rijst. Er zijn genoeg merken waar helemaal geen rijst of granen aan te pas komen. Maar heel veel succes volgende week. Ik hoop dat we dan een verslagje van je te horen krijgen. ;)
#2188487
[quote="pleuntje"]
Helemaal geweldig dat je naar Tannetje gaat. Ik kan je hier wel een heleboel adviezen geven, maar ik zou gewoon doen wat Tannetje je aanraad.

Persoonlijk ben ik niet voor een KVV met rijst. Er zijn genoeg merken waar helemaal geen rijst of granen aan te pas komen. Maar heel veel succes volgende week. Ik hoop dat we dan een verslagje van je te horen krijgen. ;)
[/quote]

Ik laat jullie volgende week lezen hoe het is geweest! Thx  :)
Door Martine-Tom
#2188517
Tom had dezelfde problematiek, doodziek, dikkedarmontsteking (met hoge koorts) diarre, bloed en slijm erbij.
Hij was toen 12 weken oud ong. de da gaf een ab kuur en daarmee verdween het...tot de ab stopte het was dezelfde dag weer terug.
Weer een ab kuur en "geef hem even een weekje pens om de boel te ontlasten", na die week terug op brok en gelijk weer diarree.
Toen ben ik gaan lezen en verdiepen in eten en a la minute over gestapt op versvoeren, in 1e instantie Smuldier wat al gelijk 90% verbetering gaf, inmiddels Barfen we en staat hij op 100% graan/rijst vrij voer en blijkt hij allergisch te reageren op kip.

Maar de ontstekingen, de pijn, de diarree zijn allemaal verdwenen sinds ik Smuldier ben gaan geven. Hij blijft gevoelig op zijn darmen en als hij wat verkeerds gegeten heeft heeft hij gelijk weer diarree, maar echt ziek is hij er nooit meer van geweest.
Door K&D
#2188962
Het heeft niet alléén met voeding te maken maar ik heb het vermoeden dat door alle perikelen ook zijn weerstand niet goed is. Voedingsproblemen, diarree, vaccinatie, slechte weerstand, diarree enz....En die neerwaardse spiraal moet weer omgedraaid worden.
Succes bij Tannetje.
#2199698
Een kleine week verder na ons bezoek aan Tannetje Koning en hieronder even kort een verslagje.

Sam z'n volledige anamnese is afgenomen, Sam is bekeken, bevoeld en beluistert en er is een advies uitgekomen waar ik me goed in kan vinden. Tannetje heeft alle tijd genomen en goed naar ons verhaal geluister. Het eerste advies is om de darmen tot rust te laten komen en de komende weken NIET van de brok af te gaan, de voeding wordt aangevuld met Chinese kruiden en L Glutamine. Ik mag in de komende weken rustig aan beginnen met eerst gekookte groentes en als het goed gaat daarna ook spiervlees en rijst TOE TE VOEGEN aan de brok, maar langzaam opbouwen en kijken hoe hij reageert. Dus, toch maar weer een zak brokken besteld. Het niet ineens overzetten naar (welk) ander voer was ook Tanneke's mening, dat is niet iets wat is aan te bevelen bij een hond die erg gevoelig is en heb ik dus goed aangevoeld. Sam is volgens haar een hond met veel "hitte", rode ogen, veel hijgen, en mogelijk zelfs het "rijgedrag" iets wat op de een of andere manier op stress (van binnen en/of buiten) wijst. Met de Chinese kruiden zou dit kunnen verbeteren, later aangevuld met betere voeding. Volgens Tanneke is het niet verstandig om nu al met andere voeding te beginnen, eerst de darmen an sich aanpakken, daarná dus pas langzaam ander voer proberen te introduceren en bijvoorkeur starten met vers gekookt zoals hierboven omschreven. Weer de nodige euries armer en met frisse zin weer aan een nieuw traject beginnen vanuit een andere optiek bekeken. Doel is....een heppie hond die lekker in z'n vel zit, geen buikpijn/diarree meer heeft!
#2213979
[quote="Sam de doodle"]
Een kleine week verder na ons bezoek aan Tannetje Koning en hieronder even kort een verslagje.

Sam z'n volledige anamnese is afgenomen, Sam is bekeken, bevoeld en beluistert en er is een advies uitgekomen waar ik me goed in kan vinden. Tannetje heeft alle tijd genomen en goed naar ons verhaal geluister. Het eerste advies is om de darmen tot rust te laten komen en de komende weken NIET van de brok af te gaan, de voeding wordt aangevuld met Chinese kruiden en L Glutamine. Ik mag in de komende weken rustig aan beginnen met eerst gekookte groentes en als het goed gaat daarna ook spiervlees en rijst TOE TE VOEGEN aan de brok, maar langzaam opbouwen en kijken hoe hij reageert. Dus, toch maar weer een zak brokken besteld. Het niet ineens overzetten naar (welk) ander voer was ook Tanneke's mening, dat is niet iets wat is aan te bevelen bij een hond die erg gevoelig is en heb ik dus goed aangevoeld. Sam is volgens haar een hond met veel "hitte", rode ogen, veel hijgen, en mogelijk zelfs het "rijgedrag" iets wat op de een of andere manier op stress (van binnen en/of buiten) wijst. Met de Chinese kruiden zou dit kunnen verbeteren, later aangevuld met betere voeding. Volgens Tanneke is het niet verstandig om nu al met andere voeding te beginnen, eerst de darmen an sich aanpakken, daarná dus pas langzaam ander voer proberen te introduceren en bijvoorkeur starten met vers gekookt zoals hierboven omschreven. Weer de nodige euries armer en met frisse zin weer aan een nieuw traject beginnen vanuit een andere optiek bekeken. Doel is....een heppie hond die lekker in z'n vel zit, geen buikpijn/diarree meer heeft!

[/quote]

Er leiden vele wegen naar Rome. Blijkbaar is die van jou en Sam gewoon ietsje langer! :D Succes in ieder geval!
Door nienk
#2213996
is die 'hitte' in termen van de energie zoals in de chinese geneeskunst? Reus heeft volgens onze holistisch DA te veel lever 'hitte' , ik weet niet of er meerdere manieren zijn om te warm zijn. bij hem uit het zich heel erg in allerlei jeuk en huid klachten. toen dat aangepakt werd met 'koude' kruiden, werd hij ook een stuk rustiger in zijn gedrag, hij was (hoewel ik dat eigenlijk niet door had omdat ik hem niet anders kende) altijd wat opgefokt, schoot enorm door in speels of waaks zijn en ging dan van de stress zitten krabben. nu hij fysiek een heel eind 'afgekoeld' is (zo'n 9 maanden op verschillende kruiden gestaan), is hij ook een stuk minder opgefokt. en toen we het restje opgefokt zijn aan gingen pakken bij een gedragstherapeut, werden zijn fysieke klachten ook weer een stuk minder.

weet niet precies wat je bedoelt met 'rijgedrag', maar het zou dus goed kunnen dat dit minder wordt, of af te leren wordt, door de behandeling van zijn 'hitte'.

succes ermee!!
Door Samdoodle
#2214063
Helaas lijkt de behandeling zoals Tannetje had ingesteld nog niet aan te slaan. Ze heeft mij daarom teruggestuurd naar de Wagenrenk voor een bioptie en een endoscopie en zo mogelijk een diagnose.

Nog steeds to be continued helaas.... maar we houden moed!
Door nienk
#2214066
[quote="Samdoodle"]
Helaas lijkt de behandeling zoals Tannetje had ingesteld nog niet aan te slaan. Ze heeft mij daarom teruggestuurd naar de Wagenrenk voor een bioptie en een endoscopie en zo mogelijk een diagnose.

Nog steeds to be continued helaas.... maar we houden moed!
[/quote]

hè jakkes, vervelend! moed houden inderdaad, sterkte ermee!!
Door A
#2218226
Hoi,

Las net op de site dat je nieuwe weg die jullie hebben ingeslagen niet heeft geholpen. Je gaat nu naar de Wagenrenk toe.

Hopenlijk kunnen ze jullie hiermee helpen. Hou je verhaal in de gaten.

Heb je op 22 december 2011 en vandaag een PB verzonden. Misschien heb je iets aan deze info.


Mvg,
#2218238
[quote="Samdoodle"]
Helaas lijkt de behandeling zoals Tannetje had ingesteld nog niet aan te slaan. Ze heeft mij daarom teruggestuurd naar de Wagenrenk voor een bioptie en een endoscopie en zo mogelijk een diagnose.

Nog steeds to be continued helaas.... maar we houden moed!
[/quote]
dat wilde ik je ook voorstellen, heb nm ook een lange tijd achter de rug met 1 van mijn honden met zijn maag en darmen..
hoop dat er iets uitkomt waar je wat mee kan!
Door Samdoodle
#2218351
Bedankt voor alle reacties, ook de (soms uitgebreide) reacties in privé berichtjes, tof!! :).


Ik heb de hoop zeker niet opgegeven, momenteel is hij zelfs weer redelijk stabiel, dwz wél veel en vaak ontlasting, hard (keihard) in het begin en heel dun, slierterig aan het eind, geel van kleur, heel soms iets donkerder. (Zul je zien als ik voor een scopie ga hij "nergens" last van heeft :-( ). We voeren in overleg met Tannetje nog steeds hypoallergene brok. Hij eet slecht sinds ik met de poeders ben begonnen, en is ook weer wat afgevallen maar niet heel veel, hij kan het nog hebben.

Het lukt me overigens op de een of andere manier niet om op de berichtjes persoonlijk te antwoorden, als ik op de link klik krijg ik een foutmelding.

Dus, bij deze bedankt, ik ga vrijdag weer naar de Wagenrenk naar dr. Mandigers, we zijn hier al geweest in september op verzoek van eigen dierenarts voor uitgebreid onderzoek waar een voedselintolerantie werd "vastgesteld". Nu dus terug na overleg dus met Tannetje Koning. Sanne, ik heb jouw berichtje ook ontvangen , ik zie je volgende week!!
Laatst gewijzigd door Samdoodle op zo 08 jan 2012, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door