Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2138588
[quote="Kim_S"]
Ik heb ze van Kiezebrink, en ze zijn dus niet gedroogd maar gewoon "vers". Met haar en al, wat voor Max wel even wennen was  ;D
Kosten 1,25 per 500 gram, vond ik nog wel meevallen. Lupa heeft ze ook, daar zijn ze 1,45 per 500 gram.
Je kunt ze ook zelf drogen, misschien dat dat wat geld scheelt?
[/quote]

jup zelf drogen is behoorlijk goedkoper dan gedroogde oren kopen. bovendien weet je met zelf drogen zeker dat er alleen maar konijn in zit. bij de gedroogde uit de winkel heb je altijd kans dat er (ondanks dat dat er niet op staat) een of andere conserveringsmiddel ofzo in zit waar je hond op reageert. Reus kan tegen het ene merk wel, maar tegen het andere weer niet. Ik vind het bijvoorbeeld ook wel erg verdacht dat de oren uit de winkel er zo heel anders uit zien dan verse oren. wat doen ze het met haar? hoezo zijn ze zo smal? en geel? weeniehoor, maar konijnen oren, zijn harig, breed en zeker niet geel als ze van het konijn af komen, dus wat er in de tussentijd met gebeurd...?
#2146702
Even een update!

Max heeft nog steeds jeuk, hij likt en knaagt aan zijn pootjes, heeft inmiddels bij zijn knietjes voor ook plekjes zitten, en zijn liezen worden ook weer roder.
Hij heeft niks vreemds gegeten, alleen TinLo Konijn en wat konijnenoren (rauw).

Kan dit nog steeds van het ontgiften zijn? We zijn nu bijna 3 weken bezig.

Heeft iemand nog tips voor iets wat ik hem kan geven tegen de jeuk? Iets wat ook in combinatie met een eliminatiedieet kan?

(Het zal toch niet zo zijn dat hij toch allergisch is voor konijn? Hij heeft het voor we hier aan begonnen nog nooit gegeten.)
#2146872
om uit te sluiten dat het een voedsel allergie is, zul je toch echt nog even langer moeten aankijken en bezig blijven met je elimineren.

wel vervelend dat hij weer jeuk heeft!

er zijn wel middeltjes tegen kriebel, Puur Jeuk bijvoorbeeld. maar, tenzij de jeuk ondraaglijk is zou ik niets geven tijdens het elimineren. Reus kreeg Puur Jeuk voordat ik begon met echt elimineren, dat hielp wel wat. heb het nog een tijdje gegeven tijdens het dieet (niet zo slim eigenlijk), toen de jeuk minder werd ben ik de Puur ook gaan afbouwen.
#2146887
Oh, maar ik was ook echt niet van plan om te stoppen met elimineren hoor  :)
Ik ben er van overtuigd dat we het goed doen zo, maar ik zou het graag wat makkelijker voor hem willen maken. Maar als ik hem beter niks erbij kan geven nu dan laten we het nog maar even zo.

Wassen gaat ook al niet, en iets er op smeren natuurlijk ook niet... Dan straks maar weer een flink stuk lopen, dat leidt een beetje af!
#2146890
hoezo gaat wassen niet?

als dat helpt, dan mag dat (vind ik) best tijdens het dieet. een echte reactie steekt wel door het positieve effect van wassen heen, denk ik. zelfde geld wel min of meer ook voor middeltjes als Puur Jeuk, dat is waar.

lekker afleiden is ook een goed idee! misschien vind Max het ook wel leuk om lekker in huis naar zijn eten te zoeken? beetje bezig houden? (nou moet ik er wel bij zeggen dat Reus op sommige dagen daar juist meer jeuk van krijgt, door de opwinding)
#2146906
Ik bedoel wassen met shampoo, met water doe ik al wel regelmatig.
Het is een allergie-gevoelig hondje, dus ik durf hem nu echt niet met shampoo te wassen, al denk ik stiekem dat hij van een keer goed inzepen wel op zou knappen omdat zijn huid dan lekker schoon is. Maar ja, ik weet niet waar hij wel en niet tegen kan qua shampoo, dus uit voorzorg maar niet doen dan.

Als ik voor Max eten in huis verstop, dan kan het heel goed zijn dat 1 van de andere 2 het eerder gevonden heeft dan hij  :biggrin2:, maar ik zal eens bedenken wat we binnen nog kunnen doen voor hem. Ik heb nog geen droogmachine, en overal KVV neerleggen lijkt me niet zo'n fris idee (we hebben vloerbedekking).
Buiten kan hij hier wel flink rennen en spelen, alleen wel steeds onder toezicht zodat hij niet ineens ergens iets opeet wat ik niet gezien heb. Dus dat kan ook niet de hele dag helaas.

Heb niet echt het idee dat hij jeuk krijgt van opwinding, dus ik denk dat het van het eten komt of van iets anders waar hij allergisch voor is.
Of hij knaagt en likt al zó lang aan zijn pootjes en liezen (jaaaaaren), dat hij het op de een of andere manier lekker vindt of zo. Toch maar veel afleiden, misschien vergeet hij dan hoe "lekker" het is...
#2146931
kan inderdaad best gewoon een  gewoonte zijn geworden, stom genoeg.

mocht je toch willen gaan wassen, ik gebruik de Vet Gold Cream shampoo. is echt super fijn spul. Reus wordt er schoon van, maar niet zo steriel als van sommige andere shampoo's, zijn vacht voelt nog wel als een hondenvacht en niet als een knuffeldier zegmaar. je voelt dat ze huid dan nog wel gewoon vet achtig is (zoals hondenhuid hoort te zijn), maar wel weer fris zonder vuiltjes enzo. het verzorgd echt goed.
#2147463
Hmmm, nou ga ik toch twijfelen over de shampoo...
Max is veel buiten, en hij zorgt altijd wel dat hij op de een of andere manier goed vies wordt. Door de modder rollen, graven, dat soort dingen.
Misschien dat ik dan toch die Vet Gold Cream shampoo eens ga proberen, ik hoop alleen dat ik daardoor dan niet het elimineren in de war schop.  :-\
Kan ik die shampoo ergens in een winkel kopen of alleen maar on-line bestellen? (heb al even gezocht op internet maar alleen nog maar webwinkels voorbij zien komen).

Bedankt voor het meedenken, vind ik echt heel fijn!  :)
#2147669
ik koop die van mij via de winkel van de holistisch dierenarts waar ik kom, maar heb het merk eigenlijk nog nooit in een andere winkel gezien (er is ook een hele fijne zalf van).

of je er het elimineren mee door de war schopt? het is twijfelachtig, ik denk zelf van niet. het wassen zal de hond waarschijnlijk goed doen, maar ik denk echt dat je allergische reactie wel door de positieve effecten van het wassen heen ziet, mochten die zich voordoen.

met het wassen help je de hond zich alleen maar een beetje beter voelen, als het net zo goed werkt als bij Reus.

maar het is een afweging die je zelf moet maken! 
#2147750
Ik ben alleen maar bang voor een allergische reactie op de shampoo.
Het is juist mijn bedoeling dat zijn jeuk minder wordt, dus als het betekent dat hij minder jeuk heeft als hij af en toe met die shampoo gewassen wordt, prima!
Hij heeft in het verleden wel eens een allergische reactie gehad door shampoo, vandaar mijn bezorgdheid.

Maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen, kan ik die zalf dan ook nog erbij gebruiken of is dat net weer te veel van het goede?
#2147768
die shampoo is een heel zacht product en er zitten allemaal dingen in speciaal voor gevoelige hondenhuidjes, maarja, reageren kan altijd natuurlijk. je zou misschien het eerst op 1 poot ofzo kunnen proberen?

de zalf is voor wondjes en rauwe plekjes enzo. als Reus zich stuk krabte werkte het echt super.

edit: hij vindt het wel heel lekker om op te likken, dus ik smeer het alleen op onderdelen waar hij bij kan net voor we naar buiten  gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door