Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marion Veronica
#2118312
Hallo allemaal, :)
ik heb een vraagje over de voeding voor mijn hond. Ze is twee weken geleden gedekt. Ik voer haar barf en kvv.
In de bibliotheek staat een artikel dat het belangrijk is om de hoeveelheid bot aan het eind van de dracht te verminderen om eclampsie tijdens het zogen te voorkomen.
Als ik op het forum kijk bij kvv en voeding voor drachtige honden dan maak ik daar uit op dat de meesten gewoon de gehele dracht
kvv blijven voeren en niet de hoeveelheid bot veminderen door er bijv. extra spiervlees en orgaanvlees aan toe te voegen.
Daarbij komt dat mijn moederhond snel wat dunnere ontlasting heeft, ze krijgt met barf zo'n 50 à 60 % vleesbot om de ontlasting stevig te houden.
Wat is nou het beste voor mijn hond en de aankomende pups?

Ik vraag ook af hoe dat dan zit met de ongeboren puppen. Die groeien het hardst aan het eind van de dracht en hebben dan toch ook de calcium hard nodig?
Het is mijn tweede nestje en de vorige keer heb ik moeder en pups ook volledig op barf en kvv gehad. Dat is allemaal heel goed gegaan (op moeders ontlasting na soms). Toch spookten deze vragen toen al door mijn hoofd en nu weer.

Groetjes, Marion
Laatst gewijzigd door Marion Veronica op ma 26 sep 2011, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door