Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2049138
[quote="Rootje"]
Ik weet ook niet of je dat ook wil weten, het is een volle reu.

Vanmiddag weer niks gegeten en net de helft gegeten van wat ik hem gegeven heb, daarna krijgt hij oprispingen. Ik heb hem Carnibest Lam gegeven
[/quote]

hmm. ik zou het een paar dagen aan kijken met 2 pogingen per dag. s ochtends weigeren? s avonds pas weer. weigeren? volgende ochtend pas weer. maar als hij toch ook fysiek ongemakkelijk wordt van eten, dan heeft hij misschien toch ook iets onder de leden? jij kan het beste inschatten of er misschien meer aan de hand is dan 'gewoon' het baasje uitproberen.
#2049165
[quote="Rootje"]
Ja, ik doe nu ook 2 pogingen per dag, afgelopen dagen niet meer vaker.
Ik kijk het nog even aan. Hopelijk niet iets met de maag ofzo....
[/quote]

er zijn zoveel mogelijke redenen waarom een hond weigert te eten, pijn, ziek, misselijk, slecht op zijn gemak, eten vies, uitproberen, te veel eten. zere tanden, etc...

probeer er niet te veel een punt van te maken, is makkelijker gezegd dan gedaan, maar de stress die jij eventueel op het eet moment legt zal hem zeker niet helpen. is er misschien iemand anders in het huishouden die hem zijn eten kan geven, en er minder mee bezig is dan dat jij nu bent? jij hebt natuurlijk het beste voor met je hond, maar dat helpt ze niet altijd.
#2049173
[quote="Rootje"]
Dat kan ik inderdaad met mijn man overleggen. Goed ideetje  :biggrin2:
[/quote]

ik zou dus zo min mogelijk met hem overleggen, alleen vragen of hij het eens wilt doen. nou zijn de meeste mannen iets nuchterder dan de meeste bazinnetjes, maar als jij gewoon zegt 'geef jij de hond even eten?', dan krijgt hij de kans niet om er ook een issue van te maken!
#2049179
[quote="Rootje"]
Helemaal waar!  :) Bedankt!
[/quote]

geen punt, hoop dat hij snel weer beter gaat eten en dat uitproberen de enige reden was! (mocht het nou met een paar dagen consequent zijn niet beter gaan, zou ik toch hard gaan nadenken of er geen andere dingen aan de hand kunnen zijn)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door