Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ulla
#2093038
[quote="Meike en Daisy"]
Ja M.P., zo las ik het ook. Volgens mij gaat het niet zozeer om de vitamine B-waardes in de rijst, maar dat de rijst de eigenschap heeft om de vitamine B-waardes in het voer (dus vlees) beter bewaard. Ik had hier zelf nog nooit van gehoord, ben benieuwd of dit bij anderen wel bekend is.

Wat betreft de andere argumenten
- volgens mij zorgen groentes ook wel voor genoeg vezel om de ontlasting niet te hard te maken (als dat nodig is voor sommige honden) Bandit bevat ook groentes.
- heeft zilvervlies een reinigende werking in de darmen? Of zou hiermee weer op de vezels gedoeld worden? Want die zitten dus ook weer in groentes.
- het stimuleren van de amylase-aanmaak leek me al wat zinloos, maar inderdaad wat je zegt Lizzy, misschien doelen ze erop dat honden verder hun hele leven hun graanvoer moeten eten. Want stel ik heb een pup en ik geef geen granen, en ik geef haar wat rijst als ze 2 is, dan gebeurd er volgens mij helemaal niks ergs. Het ergste is misschien dat ze het niet zou verteren, maar dat is geen probleem.
[/quote]

Ik ben er niet zeker van dat Bandit nog groenten bevat, het staat in ieder geval niet op de verpakking, en ze vallen onder het lage BTW tarief.
#2093285
[quote="ulla"]
Ik ben er niet zeker van dat Bandit nog groenten bevat, het staat in ieder geval niet op de verpakking, en ze vallen onder het lage BTW tarief.
[/quote]

Serieus Ulla? Ik ga er meteen achteraan! (nou ja, een mailtje dan)
Door ulla
#2093301
Het staat in ieder geval niet op de verpakking van de honden variant kip en vleesmix, maar er staat ook niet op dat er rijst inzit.
Haaks Barf moest bij mijn weten naar een hoger BTW tarief omdat ze groenten toe voegen, de kvv, s waar een premix inzit ( toevoeging ) zitten ook in het hoge tarief, ik heb het vermoeden dat Bandit om niet naar een hoger tarief te moeten verhuizen de groenten heeft weg gelaten, ik zie het er ook niet inzitten.

Maar waag er maar een mailtje aan, ik ben benieuwd. ;)
#2093422
Ik heb al antwoord. In de mixen voor de kat zit geen groenten meer, maar voor de hond nog wel.
"Het percentage in de mixen is 4% (nierdieet 8%). In kippenvlees zit geen groente."
Nou weet ik niet of hij met kippenvlees de kipmix bedoeld, of dat het gaat om puur kippenvlees (misschien dat ze dat ook hebben).
Wat apart dat het niet op de verpakking staat!
Door Zootje
#2104039
En is dit voer dan nog wel compleet? Het lijkt me namelijk, als ze in een lager btw-tarief vallen (omdat ze er bv groenten uithalen) het product geen complete maaltijd meer is. Dan ben je dus genoodzaakt tot afwisselen, ook als je dier maar 1 soort kan verdragen.... :-\ :-\
wie weet hoe dit zit?
Door ulla
#2104325
Groenten kan je zelf toevoegen, maar het zijn niet de groenten die het compleet maken, er zit overigens in niet 1  hondenvariant meer groenten, weet ik van Tannetje.
Als je hond maar 1 soort kan verdragen, dan zal je, je toch tot die ene moeten beperken, en kan je ook Bandit voeren.
#2105806
Wat een onduidelijkheid rondom de ingredienten van Bandit! Roos (via-natura) is er ook nog even achteraan gegaan en het schijnt zo te zijn: er zitten 2% groenten, 2% rijst en (max 2%, hoeveel precies weet ik niet) maiskiemolie in. Omdat het zo weinig is, hoeft het niet op de verpakking vermeld te worden. De kipmix is een uitzondering, daar zitten geen groenten in. Hopelijk klopt deze informatie, het komt allemaal een beetje warrig over vanuit Bandit.

Zootje, als er 2% minder groenten inzitten, kan ik me niet voorstellen dat het ineens niet meer compleet is. En wat is compleet? Bandit heeft analyses gedaan van de aminozuursamenstelling, vetzuursamenstelling, mineralen en vitaminen en op basis daarvan zeggen ze dat het compleet is. Maar dat afwisseling wel goed is voor de enzymen. Het is wel zo dat Bandit als enige vis in de mixen heeft voor de omega 3, maar anders kun je natuurlijk heel makkelijk zelf vis toevoegen (los geven).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door