Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2025435
[quote="Freggel"]
Lastige patient dus :-\  :biggrin2:
[/quote]Heel lastig  ??? ::) :biggrin2:
Voor haar ben ik juist op de mixen en spiervlees gegaan, daarvoor barf, maar dat was ook al zo snel verteerd. Dus toen gemalen vlees (de mixen en spiervlees) maar ja daar zit ze weer met de ontlasting
#2025553
[quote="Freggel"]
Vreemd geval hoor die hond van jou  :P, meestal hoor de je dat KVV/gemalen sneller verteerd dan Barf. Dat verschil merk ik met die 2 van mij ook.
[/quote]Niet elke hond is hetzelfde blijkt wel. We vinden vast wel iets wat wel werkt voor haar  ::)
#2036109
De eerste dagen heb ik haar ontlasting gemist, is altijd zo als je er op staat te wachten dan doet ze niets. Denk ook dat ze de eerste dag geen ontlasting heeft gehad na de overstap. Ik ben van Carnibest even overgestapt naar het nieuwe voeren, omdat ik vergeten was eten te bestellen voor de dames. En CB lag nog wel in de vriezer, daar hebben ze ongeveer 2 weken op gestaan.

Heb alles door hubby in tweeën laten zagen, en het lijkt erop dat het goed gaat met de ontlasting. Bij haar doe ik 50/50 (dus 50% spiervlees en 50% mix). Dat lijkt op zich goed te gaan, heb haar niet meer horen piepen en ze heeft ook niet van die mega dikke kalkdrollen. Moet alleen nog even goed opletten (en vergelijken) hoe het zit met de Kalk in haar ontlasting, sommige dagen viel me op dat dat aardig wit was. En zou dat elke dag zijn moet ik nog even wat minder bot denk ik geven. Maar moet dat even op de lange termijn bekijken of alles zo wit/kalkerig is.

De andere ontlastingen zien er ook goed uit. Daar ben ik nog mee aan het stoeien, zit nu op 45% spiervlees-55% mix. Alleen 1 van de twee staat nu geregeld te spugen. Het zou eens heel eenvoudig moeten zijn.  :P
#2036911
Fijn dat het in ieder geval een heel stuk beter gaat, kan het zijn dat de ontlasting wat witter is de keren nadat ze fazant of haas heeft gehad. In principe zit in die mixen het hoogste botpercentage.

En de ene die spuugt, is dat echt eten of gal?
#2037364
[quote="Freggel"]
Fijn dat het in ieder geval een heel stuk beter gaat, kan het zijn dat de ontlasting wat witter is de keren nadat ze fazant of haas heeft gehad. In principe zit in die mixen het hoogste botpercentage.

En de ene die spuugt, is dat echt eten of gal?

[/quote]er zit elke keer een stuk witte onlating tussen.gisteren hebben ze botmix van kippennek gehad met zalm en vandaag zat ze weer te piepen en er zat een dik stuk tussen.

Ze spuugt s morgens op lege maag. Ze krijgt al rauwe honing, maar die weet ze netjes van het eten af te halen en op de bank te leggen. Ze vindt die ndus niet lekker genoeg :biggrin2: . De normale honing vindt ze wel lekker, maar die helpt niet voor de maag
#2037412
[quote="charmed"]
er zit elke keer een stuk witte onlating tussen.gisteren hebben ze botmix van kippennek gehad met zalm en vandaag zat ze weer te piepen en er zat een dik stuk tussen. [/quote]

Is de zalm de zalmmix van Kiezenbrink? want dan zou je en botmix van kip hebben en bot van de zalm. Anders toch iets verlagen naar 45%. Op zich is dat beetje marge er wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door