Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Julianvm
#2017040
Hallo allemaal ik zit even met een dillema.
We hebben sinds kort een pup (Diesel erbij) een jackrussel/shitzu kruising. Hij is ongeveer 4 kilo en 15 weken.
Nu wil ik over gaan op carnibest omdat onze andere hond (DJ) dat ook eet.
Ik heb een beetje gekeken op de forums en dan kom ik tot de conclusie dat Diesel bijna net zoveel mag als DJ.
Klopt dit?
DJ is trouwens 12 kilo en ik geef hem ongeveer 330gram per dag.
Geef ik Dj Dan te weinig? Of heeft een pup veel meer nodig?
En kan ik de pup ook de gewone carnibest voeren of is hier een speciale Carnibest voor?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Vast wel :biggrin2:
Door Lizzy
#2017041
Een pup eet in verhouding meer ja. Zo'n 5% a 10% van zijn huidige lichaamsgewicht. Een volwassen hond eet 2% tot 5% van zijn huidige gewicht. Dus dat kan zo maar, dat je aan beide net zoveel geeft. De hoeveelheid voer groeit ook nog een tijdje met pup mee. In zoverre, je blijft 5% a 10% van zijn lichaamsgewicht voeren maar zijn lichaamsgewicht neemt natuurlijk toe. Dus ook de hoeveelheid voer. Dit stabiliseert in de regel als ze een paar maandjes zijn. 
Door boskat
#2017192
[quote="Julianvm"]
\
En kan ik de pup ook de gewone carnibest voeren of is hier een speciale Carnibest voor?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Vast wel :biggrin2:
[/quote
Je kunt de gewone Carnibest voeren,er is een pupvariant,(is alleen fijner gemalen) maar die is voor het afspenen van een pup.
Met 15 weken is dat niet meer nodig ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door