Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chantie-Yuka
#1968447
oh is dat om het makkelijk te maken?! gekkenhuis  :-\ ik moet nog een hoop leren zie ik alweer

eerst dit weekend maar pens halen en dan de volgende stappen nemen! zullen we wel weer veel buiten lopen met Yuka, kans op diarree is nogal groot dacht ik?!
Door Martine-Tom
#1968495
leuk he, nieuw voer geven :biggrin2:
Echt het went wel, kijk voor KVV ook eens bij trimsalons die verkopen hier ook nog wel het 1 en ander.
Naturis en AHV bijvoorbeeld worden hier bij trimsalons verkocht.

Voor vlees kan je bij Toko's terecht.
Ik heb er net weer 1 ontdekt waar ik lam, schaap, parelhoen en konijn kan bestellen!!
Door nienk
#1968498
brok is hier op het forum sowieso een no-go voor de meeste mensen, maar met Orijen zit je naar mijn  mening wel redelijk, als je per se brok wilt geven. er zit namelijk geen graan in, en dat scheelt al een hoop. je kan die prima als beloning gebruiken, lekker makkelijk, en ze ruiken fijn voor de honden (in ieder geval mijn Reus werkte er graag voor)
Door Martine-Tom
#1968499
ik heb Tom overgezet met Smuldier pens compleet, hij kreeg wel een beetje de dunne maar niet schrikbarend ofzo, hoefde niet extra naar buiten oid.
Door Martine-Tom
#1968502
[quote="nienk"]
brok is hier op het forum sowieso een no-go voor de meeste mensen, maar met Orijen zit je naar mijn  mening wel redelijk, als je per se brok wilt geven. er zit namelijk geen graan in, en dat scheelt al een hoop. je kan die prima als beloning gebruiken, lekker makkelijk, en ze ruiken fijn voor de honden (in ieder geval mijn Reus werkte er graag voor)
[/quote]
Ohjeee, geef jij het als beloning?
Had je al gezien dat ze failliet zijn?
Door Merle
#1968569
Hoi,

Haha ik herken je dilemma's!!
Ik geef Moos (nu 14 weken) volledig KVV van Duck, bevalt goed! Ik heb begrepen dat de 'compleet' versies vollediger, de andere soorten is vaak als bijvoeding.
Succes, ik lees mee want ook ik moet nog 'leren'  ;)
Door nienk
#1968598
[quote="martine-tom"]
Ohjeee, geef jij het als beloning?
Had je al gezien dat ze failliet zijn?
[/quote]

nee niet meer, heb het een tijd wel gedaan, maar sinds Reus zijn eliminatie dieet niet meer. wist niet dat ze failliet zijn??
Door Chantie-Yuka
#1968812
Toko's ... gewone toko's die allerhande buitenlandse lekkernijen verkopen? Die verkopen ook kippenekken enzo? Wat grappig, daar had ik echt nooit aan gedacht! Hier zit bijvoorbeeld wel een ouderwetse vleesschouwerij (of hoe je dat ook schrijft) die wilde ik eens gaan vragen  ;) geloof dat die zelf slacht en zal dus vast wel iets "over" hebben ofzo.

Eerst maar zak Orijen opmaken en dan over naar volledig KVV en ... ja dan ben ik waarschijnlijk zo enthousiast dat ik ga proberen BARF of NRV te doen (wat is het verschil eigenlijk?)

Oh ja hier bij de supermarkt ligt Rodi, Smuldier & Duck ... ga morgen nog even verder neuzen bij andere zaken hier ;-) Er is ook een zaak met trimsalon en ik dacht dat die ook Carnibest hadden (wat goed is voor pup toch?)
Door Limpy
#1968836
Als je een islamitische slager in de buurt hebt die ook zelf uitbenen, hebben ze ook wel kippennekken en karkassen.
Je kunt daar ook makkelijker aan lams- en geitenonderdelen komen dan bij doorsnee nederlandse slagers...
(allen organen incl. testikels en hersenen) tenzij die zelf uitbenen, dan idd vooral om dingen vragen ja.

Ook al lopen ze in die dierenwinkel te miepen, als zij zo´n uitgebreidt assortiment kvv hebben zou ik daar toch eens gaan winkelen. Jij bepaald toch wat je hond eet, lekker laten l*llen dus!
Door Too
#1969029
.. kijk s op de sites van kvv-merken, er zijn vaak meer verkooppunten dan je denkt
Ga lekker met kvv beginnen en als je t leuk vindt [je ingelezen  èn wat meer vriesruimte hebt  :biggrin2:] ga je over op volledig barf óf part-timen
Door Chantie-Yuka
#1969387
Dat laatste is precies wat we willen gaan doen ... eerst over op KVV en dan parttime BARF  ;D

Ik ben er nu achter dat we hier ook Haaksbarf & Farmfood kunnen bestellen, smuldier / Rodi / Duck kan ik gewoon kopen. Ga dus maar lekker mengen met alle merken en soorten!

Super bedankt voor alle tips!!
Door Angela_Bodhi
#1969598
Haaksbarf is dan nog de beste van de opties. Dit kun je wel afwisselen met de andere merken.
En deeltijd barfen kan makkelijk hoor; op de markt kun je bij poeliers/slagers vaak kippenpoten/kippenvleugels e.d. krijgen en vaak ook wel orgaanvlees. Als ze zelf slachten, kunnen ze ook wel aan nekken en karkassen komen.
Gewoon alle slagers langs. In de supermarkt kun je ook wel vlees kopen. Is wel duurder, maar het kan wel.
Door Chantie-Yuka
#1969740
Ok wij gaan dan voor de Haaksbarf, na wat onderzoek neig ik ook het meest naar die ... goed onderzoek gedaan dus! Heb er helemaal zin in. Was al gewaarschuwd door Martine-Tom dat dit forum aanstekelijk werkt ... en ja hoor ze heeft gelijk  :biggrin2:

Benieuwd hoe onze Yuka het gaat doen met al dat KVV en verse vlees! Maar eerst even de darmflora aanwakkeren met pens  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door