Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Martine-Tom
#1954326
[quote="Lieske"]
Dat de ontlasting wat dunner is kan komen doordat je er te veel water bij hebt gedaan. Houd er rekeing mee dat je bij K9 de juiste hoeveelheid water doet en dat deze niet warmer is dan handwarm 37 graden. dan zal je zien dat de ontlasting ook minder dun wordt.
[/quote]
Ik had me exact aan de hoeveelheden gehouden...
Temperatuur welliswaar niet opgemeten maar het was idd handwarm
Meestal als ik iets nieuws geef merk ik dat aan zijn ontlasting.
Vandaag krijgt hij het laatste restje van de proefzak (4e keer) ik vermoed dat het nu niet meer leid tot dunnere ontlasting.
Door Martine-Tom
#1954330
[quote="nienk"]
de blikjes die ik bedoelde zijn van Stuzzy Dog
[/quote]
Had er nog nooit van gehoord maar heb het even opgezocht.
Opzich ziet het er niet fout uit moet ik zeggen.
Wel duur ???
Door Veerle-scrappyToo
#1957870
Als het maar voor zo een klein smurfke is en voor zo een korte periode zou je ook wat vlees kunnen drogen natuurlijk.  En kippenekken kan je ook drogen ( vind ik zelf niet zo geslaagd hier) dan heb je ook wat bot mee...
Door Oesje72
#1957918
Ik lees net in het blad "Honden manieren" (nr 3 2011) dat Naturediet nu ECOstyle heet.
www.ecostylevoordieren.nl. Dit kun je (zeggen ze) buiten de koelkast bewaren, totdat je het open maakt.

Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee dus ik kan het niet beoordelen maar ik wilde jullie het toch even laten weten.

:bigwink:
Gebruikersavatar
Door koekje
#1957921
[quote="Oesje72"]
Ik lees net in het blad "Honden manieren" (nr 3 2011) dat Naturediet nu ECOstyle heet.
www.ecostylevoordieren.nl. Dit kun je (zeggen ze) buiten de koelkast bewaren, totdat je het open maakt.

Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee dus ik kan het niet beoordelen maar ik wilde jullie het toch even laten weten.

:bigwink:
[/quote]

Blik dus. Of een veredelde versie daarvan. Het heeft niets met rauw voeren te maken.
Door Mevroi Kruim
#1958086
Van de Ecostyle-site:

"Bij het verpakken wordt gebruik gemaakt van een bijzondere techniek; de verse ingrediënten worden in zeer korte tijd (enkele minuten), onder hoge druk gestoomd en daarna direct vacuüm verpakt.

Oftewel gewoon gekookt.

"Bevat kippenvlees (min. 65%), groenten, bruine rijst en kruiden. "

En waar blijft de premix? Of de gemalen botjes?

"Gemiddelde analyse VitaalVers KIP:
Eiwit:                    10%
Vet:                        8%
Vezels:                    1%
As:                          2%
Vocht:                    75% "

Is bij elkaar 96%. Waar zijn de koolhydraten van de rijst gebleven?
Door nienk
#1958570
nouja, stomen is toch niet hetzelfde als koken?

net als groente stomen of groente koken, daar is echt wel een verschil tussen. er is een keer een vraag over geweest bij de Wetenschapsquiz, geloof dat het voor de vitamientjes in de groente niet uitmaakt of je kookt met/zonder deksel erop, of stoomt. geen idee dus wat er met de voedingsstoffen in het vlees gebeurd als het gestoomd wordt ipv gekookt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1958572
Maar het is wel een bewerking die ervoor zorgt dat het vlees naderhand niet meer rauw is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door