Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hedwig
#1926216
Lotgering is inderdaad erg goedkoop. Om te beginnen is het zeker niet biologisch. En verder denk ik dat het goedkoop is, omdat er geen tussenhandel aan te pas komt. En geen merknaam-gedoe en geen ingewikkelde verpakking. Ik vind het juist handig, die plastikjes die je er zo vanaf kunt rollen. Geen schaar of mes nodig. Ik voer voornamelijk Barf, en af en toe Lotgering, Darf of Haaksbarf. Van alle kvv's vind ik Lotgering er het smakelijkste uitzien, geur is ook prima. Nooit iets vreemds geroken als het wat langer in de koelkast lag. Darf vind ik vreselijk stinken en het is een soppige prak, maar ja, wel van de Groene weg-slager, en dus dubbel zo duur...
Door Lodi
#1927599
Ik heb mijn meiden nu meer dan 1 jaar op lotgering staan en ze doen het er prima op. Ik heb hier vaak logeetjes waarvan de meeste inderdaad ook op kvv staan. Smuldier vind ik er heel erg onsmakelijk uitzien (dat zegt niets over de smaak natuurlijk) en de andere kvv's vind ik best wel duur en vind ze er ook niet beter uitzien. Heb geen last dat logering stinkt. Wissel vlees compleet en pens met elkaar af en ze zijn absoluut niet winderig
#1927701
Onze honden zitten sinds 2mnd op Lotgering. Ze doen het er vooralsnog prima op. Veel minder ontlasting en onze oudste hond heeft nu veel minder tandsteen.
Ik haal het uit de vriezer, trek het plasticje ervan af en doe het in een voorraaddoos in de koelkast. Stinkt de volgende dag ook niet.
Wij zijn tevreden.
Door Berry
#1928330
Ik ben nu ook 2 maanden bezig met lotgering maar ook hier alleen maar positief..
Eerst had ik de vleesmixen van Herby maar lotgering bevalt veel beter, er zit qua gewicht precies in wat ze beloven en het is veel compacter (minder vocht) waardoor ze minder nodig hebben !
#1928751
Lotgering heeft ook steeds meer verschillende smaken/soorten vlees dus zou het redelijk okay moeten zijn, de ontlasting ziet er mooi uit en stinken deed alleen mijn eerste bestelling. Ik probeer wel merken af te wisselen, omdat je de verhoudingen gewoon niet precies weet, da's jammer. Ook zou ik graag eenvoudige etiketten zien. Dan weet je welke smaak je voert. Er past er veel van in mijn tafelmoedel vriezer, da's ook fijn. Maar idd wederverkopers verdienen er niets aan, daarom stoppen sommige er ook mee. Nadeel vind ik de kratten met statiegeld en de bezorging is vaak helemaal niet op tijd uren te laat ook zonder files e.d. En zoals al eerder gezegd het is scharrelvlees niet biologisch da's toch ook net een prijsverchil.
Door Berry
#1928851
[quote="mysmoothcollies"]
Lotgering heeft ook steeds meer verschillende smaken/soorten vlees dus zou het redelijk okay moeten zijn, de ontlasting ziet er mooi uit en stinken deed alleen mijn eerste bestelling. Ik probeer wel merken af te wisselen, omdat je de verhoudingen gewoon niet precies weet, da's jammer. Ook zou ik graag eenvoudige etiketten zien. Dan weet je welke smaak je voert. Er past er veel van in mijn tafelmoedel vriezer, da's ook fijn. Maar idd wederverkopers verdienen er niets aan, daarom stoppen sommige er ook mee. Nadeel vind ik de kratten met statiegeld en de bezorging is vaak helemaal niet op tijd uren te laat ook zonder files e.d. En zoals al eerder gezegd het is scharrelvlees niet biologisch da's toch ook net een prijsverchil.
[/quote]

Die kratten vind ik ook niks, maar meneer de bezorger mikt het zo op de aangewezen plek de vriezer in  :biggrin2:  en neemt de kratjes weer netjes mee !
Door frenkie
#1929462
Ik heb een maandje geleden ook Lotgering geprobeerd, maar hier is het dus niet goed bevallen.
Het begon al dat het vlees pas 's avonds om 11 uur werd geleverd, hij had geluk dat we nog wakker waren.
Verder vond ik het behoorlijk stinken en allebei mijn honden vonden het niet lekker. Wieke is echt een schrokop, maar bij Lotgering at ze heel langzaam en met lange tanden. En als klap op de vuurpeil kreeg ze er ook nog eens flink de spuitpoep van dat 5 dagen heeft aangehouden  :-\.

Gelukkig heb ik iemand anders van dit forum er blij mee kunnen maken  :) ;).

Maar goed, ik denk dat het zo goedkoop is vanwege de verpakking en omdat ze zelf een slagerij hebben.
Maar waarom is smuldier dan zo goedkoop? Vraag ik me ook weleens af  ;)
Laatst gewijzigd door frenkie op di 08 feb 2011, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#1930054
Ik ben dus ook erg benieuwd hoe je winst kunt maken op zo'n pakje smuldier :-\
Bij C1000 kost een pakje 45 eurocent,wat wordt er dan allemaal ingestopt?
De enkelvoudige rundvlees bijvoorbeeld......,wat zou het zijn?
Ik vraag me af of het allemaal wel oke is,hoe kun je nou een zulk goedkoop kvv maken en dan beweren dat het goed is?
Het zelfde geldt eigenlijk voor lotgering.
Voor mij is het nog steeds een raadsel ;)
#1930080
Er is natuurlijk wel verschil of er vlees wordt gebruikt wat geschikt is voor menselijke consumptie of vlees categorie 3. Dat laatste kan nooit veel geld kosten. En dan kun je heel goedkoop kvv maken. Ik geloof ook niet dat er veel marge zit op smuldier, een supermarkt verdient er niks aan vrees ik. Maar ja wel op alle andere spullen die ik ook meeneem als ik smuldier ga halen.
Door Lil
#1930235
[quote="hannabelgje"]
Er is natuurlijk wel verschil of er vlees wordt gebruikt wat geschikt is voor menselijke consumptie of vlees categorie 3. Dat laatste kan nooit veel geld kosten. En dan kun je heel goedkoop kvv maken. Ik geloof ook niet dat er veel marge zit op smuldier, een supermarkt verdient er niks aan vrees ik. Maar ja wel op alle andere spullen die ik ook meeneem als ik smuldier ga halen.
[/quote]

Hier kost smuldier in de dierenwinkel ook haast het dubbele van in de supermarkt, dus dat heeft vast iets met marge te doen denk ik  ;) Inderdaad is smuldier ook niet geschikt voor menselijke consumptie en dus vlees wat als het niet als dierenvoer zou worden gebruikt zou worden vernietigd.
#1930282
Smuldier beweert wel dat het van dieren afkomstig is die zijn gefokt voor humane consumptie...

Enkelvoudige vlees:

Deze enkelvoudige maaltijd bestaat alleen uit puur rundvlees, gemalen rundvlees afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde runderen. o.a. spiervlees, keelvlees, lipvlees, kopvlees. een heerlijke toevoeging op de maaltijd of voor een keer wat extra's.
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op wo 09 feb 2011, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1930356
[quote="Linda_Bonbon"]
Smuldier beweert wel dat het van dieren afkomstig is die zijn gefokt voor humande consumptie...

Enkelvoudige vlees:

Deze enkelvoudige maaltijd bestaat alleen uit puur rundvlees, gemalen rundvlees afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde runderen. o.a. spiervlees, keelvlees, lipvlees, kopvlees. een heerlijke toevoeging op de maaltijd of voor een keer wat extra's.

[/quote]
Maar dat zeggen ze volgens mij allemaal:
Bijv. Kiezebrink:
Het rundvlees zonder bot komt van slachthuizen die runderen slachten voor de humane consumptie. De hele slachtlijn staat onder permanente veterinaire controle. Het rundvlees wordt bevroren geleverd per 5 kg, vervolgens ingeslagen, gelabeld en opgeslagen.
En dat zegt hij ook van zijn konijnen, kippen, fazanten etc.

Maar als hij het verkoopt zit er een sticker op: categorie 3, niet voor menselijke consumptie.
Vraag ik mij af waar in het traject het overgaat naar cat. 3 en waarom.
Door Lil
#1930375
[quote="pike"]
Maar dat zeggen ze volgens mij allemaal:
Bijv. Kiezebrink:
Het rundvlees zonder bot komt van slachthuizen die runderen slachten voor de humane consumptie. De hele slachtlijn staat onder permanente veterinaire controle. Het rundvlees wordt bevroren geleverd per 5 kg, vervolgens ingeslagen, gelabeld en opgeslagen.
En dat zegt hij ook van zijn konijnen, kippen, fazanten etc.

Maar als hij het verkoopt zit er een sticker op: categorie 3, niet voor menselijke consumptie.
Vraag ik mij af waar in het traject het overgaat naar cat. 3 en waarom.
[/quote]

dat ligt volgens mij aan de manier waarop nadat geslacht is met de hygiëne wordt omgegaan. Als wij het consumeren moet het wel allemaal onmiddellijk hygiënisch verpakt en verwerkt worden.
Als het voor dierenvoer is komt dat volgens mij niet zo nauw. Die wikkeltjes en plasticjes waarin ze het doen verpakken, nou daar mag je echt geen rauw vlees in doen als het voor menselijke consumptie is.
#1930420
Dus dat zou betekenen dat je in theorie de smuldier enkelvoudig vlees wel zou kunnen eten qua vleeskwaliteit, alleen niet qua hygiene met verpakken e.d.? Als dat de reden is dat smuldier zo goedkoop is dan lijkt me dat prima, voor de hond maakt het toch niet uit hoe het verpakt wordt.
Door Lil
#1930478
[quote="Linda_Bonbon"]
Dus dat zou betekenen dat je in theorie de smuldier enkelvoudig vlees wel zou kunnen eten qua vleeskwaliteit, alleen niet qua hygiene met verpakken e.d.? Als dat de reden is dat smuldier zo goedkoop is dan lijkt me dat prima, voor de hond maakt het toch niet uit hoe het verpakt wordt.
[/quote]

vraag mbt de prijs is behalve dat ook natuurlijk wat de kwaliteit is van het vlees. Zit er veel vet en bij en weinig spiervlees of juist mooi mager 100% spiervlees. Welk vlees is het spiervlees? Kopvlees? Dat mag een mens trouwens ook niet eten! Het dier (de koe) natuurlijk wel.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door