Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke P
#1890768
Dag lieve mensen! Ik lees hier al een tijdje mee en heb me nu aangemeld. We hebben een labradorpup van 5 maanden en ze krijgt FF brokken naast een dagje smuldier 1 x in de week. Maar toch zit het me niet lekker en gun ik onze hond gewoon lekker eten en geen brokken. Maar het duizelt me allemaal en ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen. Moet ook m'n man nog overhalen ;). Maar dat komt wel goed! Het is voor mij wel een grote stap en moet me nog helemaal gaan verdiepen. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom lijkt het mij verstandig om eerst een paar dagen in de week Smuldier( is goed voor de portemonnee!) te geven en de rest van de week zo langzamerhand te beginnen met BARF. Is dit een goed idee of zouden jullie het anders doen? Ik hoop dat iemand mij wil helpen. Want voor onze hond heb ik een goed voer over. Zelf eten we ook geen brokken. Alleen lijkt het me nog eng om botten te voeren. Ben bang dat ie stikt.. :o Ze is nog niets gewend op dat gebied.
Door ramoontje79
#1890781
hallo... ik weet natuurlijk niet wat voor hond je hebt... maarre onze chihuahua's stikken ook niet hoor...
Ik begon met verse kluif waar ze zo door de dag heen lekker aan konden knagen... in het begin ging dat dus ook even niet zo goed.. omdat er 1 een verstopping kreeg... dus teveel bot gegeten... (was niet zo handig van mij)

Maar moet zeggen... ze kunnen nu ook kluiven wanneer ze willen... en doen het met mate.. ik geef ze nu gedroogde kluiven... want verse kan ik niet zo lang bewaren...  ;) en mooie kluiven zijn al snel te groot, om ineens op te eten..

Ik ben ook nog wel een beetje bang als ik ze over een tijdje een hele duif ga voorschotelen... maar anderzijds... blijf erbij staan, hier zit de dierenarts om de hoek... dus heb binnen 2 minuten eventueel hulp...  :biggrin2: maar eigenlijk... denk ik dat ik me druk maak om helemaal niks....
Door Lil
#1891478
ik zou in de bieb even het stukje lezen over het voeren van botten. Als je het zo opbouwt komt het helemaal goed  ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1893804
Welkom op Barfplaats  :)

Het is geen probleem om eerst over te schakelen op kvv (kant-en-klaar vers voer) en daarna rustig op te gaan bouwen met BARF dingen toevoegen.
Mijn voorkeur zou alleen uitgaan naar een kvv die een natuurlijke calciumbron bevat, gemalen botten dus.
Zeker omdat je pup nog in de groei is.

Er zijn veel merken met een natuurlijke calciumbron, maar ik weet niet wat er bij jou in de buurt makkelijk verkrijgbaar is.
Dat kan je terug vinden op de websites van de verschillende fabrikanten.

Carnibest, Carnivoer, Darf, Haaksbarf en Bandit bevatten sowieso gemalen botten, maar er zijn er ongetwijfeld nog meer.

Je kunt ook bijvoorbeeld een van deze merken afwisselen met Smuldier, om de prijs toch wat te drukken.
Door wollemijn
#1896161
Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag over Kvv en botjes erbij. Ik geef Kvv en wil dit blijven doen, wel wil ik er wat botjes bijdoen, bv kippennekjes, vleugels, en kleine karkasjes. De hond is 8mnd weegt 20kg en die geef ik 400 gr Kvv p.d. Wat mag ik er nou bijdoen aan botjes en hoeveel keer per dag/week???
Door Pedro98
#1896395
[quote="wollemijn"]
Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag over Kvv en botjes erbij. Ik geef Kvv en wil dit blijven doen, wel wil ik er wat botjes bijdoen, bv kippennekjes, vleugels, en kleine karkasjes. De hond is 8mnd weegt 20kg en die geef ik 400 gr Kvv p.d. Wat mag ik er nou bijdoen aan botjes en hoeveel keer per dag/week???
[/quote]

Het geen je erbij doet van de KVV afhalen, maar hier staat het nog net even wat beter uitgelegd.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door