Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door _Sandra_
#1853054
Ik vraag mij af of die hagel geen kwaad kan. Het is toch gemaakt van een zwaar metaal (lood) en dus giftig?
En wat dat je van de restjes kruit... lijkt mij ook niet gezond te noemen.
Door Angel1985
#1855375
Ik gaf van de week voor het eerst Kiezenbrink fazantmix. En trof ook allemaal kleine stukjes lood aan, en het waren er echt behoorlijk veel! Heb wel wat er uit kunnen vissen, maar lang niet alles... Het zijn echt kleine stukjes hagel, die vermengd waren door het hele vlees  :o
gelukkig had ik maar 2 pakjes ervan besteld. Hier in ieder geval geen kiezenbrink fazantmix meer :-\
Door Heloise
#1856319
[quote="Angel1985"]
Ik gaf van de week voor het eerst Kiezenbrink fazantmix. En trof ook allemaal kleine stukjes lood aan, en het waren er echt behoorlijk veel! Heb wel wat er uit kunnen vissen, maar lang niet alles... Het zijn echt kleine stukjes hagel, die vermengd waren door het hele vlees  :o
gelukkig had ik maar 2 pakjes ervan besteld. Hier in ieder geval geen kiezenbrink fazantmix meer :-\
[/quote]

Dat zijn volgens mij geen stukjes hagel maar steentjes. Kiezebrink maalt de maag gewoon zo mee en daar zitten dus die steentjes in. Koop ik fazantkarkas bij herby dan maak ik altijd de maagjes leeg voordat het door de molen gaat. Mijn katten hebben trouwens geen last van die steentjes hoor, de meeste gaan gewoon naar binnen en daarna weer naar buiten aan de andere kant. En soms laten ze er een paar in de bakjes liggen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1856393
Toevallig heb ik onlangs ook een maag van een fazantenkarkas van de Kiezebrink opengesneden. Dat zat inderdaad bóórdevol met hele kleine steentjes.
Door Angel1985
#1856451
Oh zijn het steentjes haha. Ik kon het niet helemaal thuis brengen wat het exact was, het waren grijskleurige kleine stukjes, en keihard.
Toen las ik hier over schothagel en lag ik gelijk die link.
Maar idd logisch, die steentjes eten de vogels om hun eten te verteren. Maar het kan dus verder geen kwaad dat de honden deze binnen krijgen?
Door charmed
#1859278
[quote="Mevroi Kruim"]
Daar heb ik op de Winner twee rollen van gekocht, de eerste is al soldaat gemaakt en ik heb niks horen rammelen. Zal bij de tweede goed kijken  :D
[/quote]Denk dat er 2 soorten fazantmix zijn dan, want wat ik voer zijn geen rollen! :)
Door charmed
#1859280
[quote="Heloise"]
Dat zijn volgens mij geen stukjes hagel maar steentjes. Kiezebrink maalt de maag gewoon zo mee en daar zitten dus die steentjes in. Koop ik fazantkarkas bij herby dan maak ik altijd de maagjes leeg voordat het door de molen gaat. Mijn katten hebben trouwens geen last van die steentjes hoor, de meeste gaan gewoon naar binnen en daarna weer naar buiten aan de andere kant. En soms laten ze er een paar in de bakjes liggen.
[/quote]Ik zal bij een volgende eens kijken met een magneet, had nog geen fazant weer gevoerd. Als het steentjes zijn, blijven ze liggen :)
Door Mevroi Kruim
#1859633
[quote="charmed"]
Denk dat er 2 soorten fazantmix zijn dan, want wat ik voer zijn geen rollen! :)
[/quote]

Deze zijn van Alaska, kleine rolletjes, mooi op Kruimelformaat  :D Madammeke heeft het braaf opgegeten en er is niks in de bak achtergebleven. Eppo en Knor vonden het bleeeeh dus dat was rustig eten voor Kruimel.
Door charmed
#1860587
[quote="Mevroi Kruim"]
Deze zijn van Alaska, kleine rolletjes, mooi op Kruimelformaat  :D Madammeke heeft het braaf opgegeten en er is niks in de bak achtergebleven. Eppo en Knor vonden het bleeeeh dus dat was rustig eten voor Kruimel.
[/quote]Die van mij zijn niet van alaska, maar gewoon gemalen Fazant (in een rechthoekige zak :) )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door