Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1783541
[quote="iKiera"]
Ik ga mijn gevoel volgen en mijn hond observeren.
Ik ben niet voor dit of dat, ik wil alleen dat mijn hond terug gezond is.
Ze is zojuist weer van krampen ineen gekrompen en haar ontlasting is net vies water en stinkt behoorlijk.
Ik had op ditzelfde forum gelezen dat je naar kvv colt turkey moest gaan dat had ik dus gedaan nu lees ik dat je het geleidelijk moet doen.
10 mensen 10 meningen he zo zal het altijd wel zijn, ik val hier niemand aan hoor hier zitten op dit forum mijns inziens alleen mensen die het beste met hun honden voor hebben en tenminste nadenken over wat er allemaal in hun bekje gaat
[/quote]

Nou gelukkig , ben je niet boos we bedoelen het allemaal goed,  ;D
Inderdaad Cold Turkey is wat veel mensen doen, ik heb ze ook Cold Turkey overgezet, maar wat voor de ene hond werkt , gaat weer niet op voor de andere.  Misschien had jou hond iets meer baat gehad bij een wat voorzichtige aanpak, maar ik geef meestal het advies doe er de eerste dagen wat gekookt water over, dat is mij ook verteld door mensen die het hebben ervaren,, ik heb bij mijn twee grote honden ze inderdaad zo overgezet, Maar Mack was al gewend aan vlees, is hierop ook afgespeend.
Maar onze herder nu bijna twee en een half was totaal geen vlees gewend dus hem heb ik in het begin zijn Kvv met wat gekookt water overgoten, je moet niet gaan mengen, dus brok en kvv,, want dat pakt niet altijd even goed uit., en zeker voor een hond die wat gevoeliger is.
Dus wel over ineens Cold Turkey,, maar met wat hulp.
Ik hoop dat je het toch nog eens zou willen overwegen, want je zult de verschillen echt gaan merken. ;)
Maar dan moet je natuurlijk wel even doorzetten, en minimaal een week of zes geven.
En ontgiften hoort er echt bij, maar nogmaals de ene hond gaat giga ontgiften, en aan de andere merk je niks.
Misschien een idee als je het nog wilt proberen om bijvoorbeeld de Energique nr 4 te gaan geven, deze variant wordt aangeraden voor honden die spijsverteringsproblemen hebben, diaree , braken. En door wat gekookt water hierover te gieten is de overgang iets minder heftig. Als het bevalt kun je hem of haar hier gewoon ophouden , het is volledig, of je gaat over op een andere variant, maar gewoon rustig aan .
Door **Jolanda**
#1783546
Colt turkey werkt voor heel veel honden goed, maar soms dus ook niet. Iedere hond is uniek ;)

Dat de ontlasting helemaal niet goed is, dat kan. Hier hadden de borders de eerste dagen een slijmlaag er om heen, terwijl de sint juist eindelijk eens perfecte ontlasting had.
Ik zou wel als ik jouw was probiotica geven, dat ondersteunt de darmflora, vooral nu denk ik dat het belangrijk is dat die op orde komt.
Heeft je hond 2-3dagen diaree zou ik het in de medische hoek gaan zoeken :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1783568
als je hond langer tobt met de ontlasting en lusteloos wordt zou ik het in een andere hoek zoeken, dan heeft ie misschien wel wat onder de leden...
Door iKiera
#1783590
Ik ga in ieder geval wat probiotica geven(bedankt voor de tip) en dan ga ik eens goed en hard nadenken :confused1:; Bedankt in ieder geval voor de respons van iedereen. Zal binnen een paar weken laten weten hoe het gaat
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1783608
Ik zou haar nu in elk geval weer even terugzetten op wat ze hiervoor kreeg en haar even laten bijkomen van de diarree.
Want dit klinkt wel heftig. Ik denk niet dat dit simpel ontgiften is.
Eventueel kun je later weer eens (voorzichtig!) nog een keertje proberen, als je dat wilt tenminste.

Trouwens, had je haar die kalfsschenkel nog gegeven?
Laatst gewijzigd door Hitam op vr 08 okt 2010, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BbvDoerak
#1783628
TO heb je al een dierenarts geconsulteerd?
Ik bedoel als je hond al zo veel dagen ziek is met zo'n heftige diarree, dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen en zou ik verder kijken dan het veranderen van voer.
Onze pup heeft ook weken ontzettende diarree gehad (variereend van breiig tot chocolademelk), uiteindelijk bleek hij een vette Giardia infectie te hebben, iets wat de DA zelf niet had ingeschat!
Ik ben van brok (orijen) overgegaan op gekookte kip, toen gekookte kip van smuldier en toen complete maaltijden van smuldier. Dit beiel zo goed dat hij nu 's morgens en 's middags KVV krijgt en 's avonds BARF.
Ook ik zag op een gegeven moment geen heil meer in de overschakeling naar KVV/BARF omdat hij aan de dunne bleef en ik dus echt geen verbetering zag maar dit had dus een andere oorzaak.
Hij doet het nu keurig op KVV/BARF terwijl ik aan de opvangpup die ik in huis heb, merk dat hij juist heel veel poept en dat deze poep stinkt (vislucht) en week is. Hij krijgt dus Hill's puppybrok, tegenover vlees vindt ik dit nu echt rommel, hoe "goed" deze brok ook mag zijn.

Ik zou je hond iig. door een DA laten nakijken.
Verder helpt idd. Okugest edn probiotica van Orthica heel goed.
Ook iso-gel bindt de ontlasting weer.

Succes en misschien durf je de stap weer eens aan om hem over te zetten op KVV.
Door iKiera
#1783634
Die kalfschenkel heb ik haar gegeven maar die wou ze helemaal niet.
Ze heeft zojuist een hele harde brok afgeweest en daarna nog plat ze is nu veel vinniger, net of ze opgelucht is.
Het komt wel weer goed.
Door Borgerbos
#1784028
[quote="iKiera"]
Ik ga mijn gevoel volgen en mijn hond observeren.
Ik ben niet voor dit of dat, ik wil alleen dat mijn hond terug gezond is.
Ze is zojuist weer van krampen ineen gekrompen en haar ontlasting is net vies water en stinkt behoorlijk.
Ik had op ditzelfde forum gelezen dat je naar kvv colt turkey moest gaan dat had ik dus gedaan nu lees ik dat je het geleidelijk moet doen.
10 mensen 10 meningen he zo zal het altijd wel zijn, ik val hier niemand aan hoor hier zitten op dit forum mijns inziens alleen mensen die het beste met hun honden voor hebben en tenminste nadenken over wat er allemaal in hun bekje gaat
[/quote]

Ik ben inprincipe ook maar een "leek" met betrekking tot vlees voeren maar zou het niet kunnen zijn dat het ene ras gevoeliger is qua voedingsverandering dan het andere ras. Ik heb zelf nu pas 2 honden (Sint Bernards) van 8 jaar van de een op andere dag overgezet van brok naar KVV zonder ook maar enig probleem. Als je hond inderdaad zo ziek reageert kan ik mij voorstellen dat je geneigt bent terug te gaan naar de brok, maar misschien had ze toevallig ook al wat onder de leden waardoor dit verergert is door de overgang van brok naar KVV? Ik zeg niet dat dit het geval is maar zit gewoon maar een beetje mee te denken. :)

groetjes
Yvonne
Door Alba
#1784581
De gemiddelde ervaring hier is dat Tinlo redelijk harde ontlasting geeft, óók bij honden die KVV en/of BARF gewend zijn. Ik zou je dus aanraden om een andere KVV te kiezen als je weer wil proberen om over te gaan, óf er spiervlees bij te geven. Net zoals je bij BARF begint met makkelijk verteerbaar bot zoals kippennekken en niet direct het zwaardere botwerk, denk ik dat ook niet iedere KVV geschikt is om direct op over te zetten. Misschien was het botpercentage van Tinlo teveel voor de darmen van je hond.

Als ze inderdaad gaat ontgiften, kun je misschien al op voorhand proberen haar te gaan ondersteunen hierin zodat de darmen al wat beter voorbereid zijn, zoals met de probiotica.
Ik heb zelf geen ervaring met het overzetten van brok naar KVV, maar er zijn hier zoveel mensen met ervaring die je kunnen adviseren hoe je over kunt stappen (bv. eerst overgieten met kokend water).
Het is altijd moeilijk op een forum, zoveel mensen en zoveel meningen maar lees alles (zoek bv. ook op ontgiften, dan weet je wat je kunt verwachten en snap je misschien ook beter waarom je hondje zich ziek kan voelen).

Op de zak van de brokken zeg je dat je de ingredienten ziet staan: dan zie je er ook bijstaan wat het aandeel graan(producten) in de brokken is. 'Geen troep' betekend misschien geen onnatuurlijke chemische zaken erin, maar graan is voor een hond NIET een goed voedingsmiddel en valt dus - voor mij - wel degelijk onder de noemer 'troep'.
Door nisha
#1785438
Ik denk eerder dat jou hond er gewoon niet tegen kan tegen kvv, dit kan gebeuren en ik heb dit al meer op forums gelezen dat sommige honden nu eenmaal niet goed tegen vleesvoedingen kunnen en ze het beter op brok doen, iemand die ik 1 van haar honden wil gewoon geen kvv en ze is voorstander van kvv of barf maar al wat ze aanbied wil hij niet, neen, hij wil proplan brok en dus krijgt hij dit nu en ziet er beter uit dan de kvv honden vind ik.

ik heb mijn honden ook op kvv gezet een tijdje terug, ze aten het graag maar de honden met HD werden minder mobiel, ook al gaf ik verschillende soorten suplimenten, nu geef ik al 1 jaar hills jd en 4 ochtenden per week kvv en it werkt voor hen veel beter.

ik vind, als je hond het beter doet op brok dat geef je brok, ook al vinden ze dit hier slecht, denk dat sommige merken wel zo slecht niet zullen zijn hoor
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1785499
[quote="Anne in Duitsland"]
Eh, kalfsschenkel is toch geen geschikt barfbot..? (Vraagje aan Tannetje/Hitam.)
[/quote]
Daarom wilde ik het weten. Het merg bevat zeer veel vet en daar kunnen ze van aan de diarree gaan en het bot is veel te hard, daar kunnen ze weer verstopping van krijgen.
Ik dacht dat het daar misschien van kwam en niet van de KVV.
Door cindy5409
#1785576
[quote="son"]
Ik denk eerder dat jou hond er gewoon niet tegen kan tegen kvv, dit kan gebeuren en ik heb dit al meer op forums gelezen dat sommige honden nu eenmaal niet goed tegen vleesvoedingen kunnen en ze het beter op brok doen, iemand die ik 1 van haar honden wil gewoon geen kvv en ze is voorstander van kvv of barf maar al wat ze aanbied wil hij niet, neen, hij wil proplan brok en dus krijgt hij dit nu en ziet er beter uit dan de kvv honden vind ik.

ik heb mijn honden ook op kvv gezet een tijdje terug, ze aten het graag maar de honden met HD werden minder mobiel, ook al gaf ik verschillende soorten suplimenten, nu geef ik al 1 jaar hills jd en 4 ochtenden per week kvv en it werkt voor hen veel beter.

ik vind, als je hond het beter doet op brok dat geef je brok, ook al vinden ze dit hier slecht, denk dat sommige merken wel zo slecht niet zullen zijn hoor
[/quote]

Vind acht dagen wel erg kort om te beoordelen of ze het goed doen op kvv/barf.
Iedere hond reageert anders. Hier hebbentwee van de drie honden nergens last van gehad met de overschakkeling van brok naar kvv. De derde werd ook helemaal dof van vacht en ging tot twee keer toe gigantisch in de rui. Was bang dat er geen haar op bleef zitten. Maar nu een half jaar later zit hij top in z'n vacht, nog nooit eerder zo mooi.
Door tieneke
#1785683
[quote="son"]
Ik denk eerder dat jou hond er gewoon niet tegen kan tegen kvv, dit kan gebeuren en ik heb dit al meer op forums gelezen dat sommige honden nu eenmaal niet goed tegen vleesvoedingen kunnen en ze het beter op brok doen, iemand die ik 1 van haar honden wil gewoon geen kvv en ze is voorstander van kvv of barf maar al wat ze aanbied wil hij niet, neen, hij wil proplan brok en dus krijgt hij dit nu en ziet er beter uit dan de kvv honden vind ik.

ik heb mijn honden ook op kvv gezet een tijdje terug, ze aten het graag maar de honden met HD werden minder mobiel, ook al gaf ik verschillende soorten suplimenten, nu geef ik al 1 jaar hills jd en 4 ochtenden per week kvv en it werkt voor hen veel beter.

ik vind, als je hond het beter doet op brok dat geef je brok, ook al vinden ze dit hier slecht, denk dat sommige merken wel zo slecht niet zullen zijn hoor
[/quote]
Er bestaat geen enkele betere of goede brok,tis en blijft allemaal bagger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door