Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wieke
#204697
Ik heb een pup van 6 maanden, die krijgt dus Carnibest.
Zoals je bij voorstellen kunt zien, ik ben echt bang voor het geven van eetbare botten, dat wil ik dus echt niet meer doen.
Maar...... Die kleine puppenmans begint mijn hele huis aan te knagen, hij moet dus dringend toch op iets kauwen. Er liggen flossen en andere dingen genoeg, maar op een of andere manier zijn plinten, manden, en voerbakken toch lekkerder.
Kan ik hem zo een recreatie bot geven, of moet hij daarvoor wat ouder zijn?(ivbm tanden wisselen etc.)
En wat voor bot kan ik hem dan geven, zodat ik zeker weet dat hij het niet op kan eten?
Moet ik dan een deel van zijn carnibest niet geven?
En het lijkt mij dat alleen van carnibest zijn tanden niet gepoetst worden, of heb ik dat mis?
Door Marion
#204720
heeft je pup al zijn tanden al gewisseld of is hij aan het wisselen?
Het nadeel van te harde recreatieboten is dat de tanden ervan kunnen slijten en bovendien masseren eetbare botten beter het tandvlees, het is dus beter voor schone tanden en beter voor de jeuk die met het wisselen gepaard gaat.
Je moet wel goed opletten welke botten je geeft!.
Carnibest alleen poets zijn tanden niet, maar van carnibest alleen krijg je ook niet zoveel aanslag op de tanden zoals bij brokken het geval is ;)
Je ozu een paar keer per week een lap pens kunnen geven als tandenborstel.
En als je het echt niet aandurft met botten kun je altijd nog iets proberen zoals nylabone ofzo. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Succes :D
Door wieke
#204824
Hij is volop aan het wisselen, en heeft dus enorme kauwbehoefte.
Nylabone is nou niet echt je van het, volgens hem, hij doet er nml. niets mee.

Zou ik een zacht bot kunnen geven wat zo groot(van een olifant ofzo) is zodat hij er toch niets mee kan behalve knagen? Of kunnen ze die dan toch opeten, ook al zijn het teckels?
Door Marion
#204845
Ik zou eens een paar flinke lamsribben geven. Deze zal hij wel opeten maar hgij zal er wel even zoet mee zijn.
Overigens mag je NOOIT botten zonder toezicht geven want ik neem aan dat hij alleen aan de verkeerde dingen knaagt als je niet thuis bent?
Ik zou hem veel afleiding bieden, lekker veel spelen zodat hij lekker moe is als je weggaat en ik weet niet of hij een bench gewend is?
Laatst gewijzigd door Marion op di 16 nov 2004, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#204993
[quote="wieke"]

En wat voor bot kan ik hem dan geven, zodat ik zeker weet dat hij het niet op kan eten?
Moet ik dan een deel van zijn carnibest niet geven?
En het lijkt mij dat alleen van carnibest zijn tanden niet gepoetst worden, of heb ik dat mis?
[/quote]

Als je 'm een bot of iets wilt geven wat hij toch niet kan opeten dan hoeft dat ook niet van invloed te zijn op zijn voer.
Vraag bij je slager anders om knarsbeen, dit is hoofdzakelijk kraakbeen en is leuk om een beetje op te knabbelen en niet zo knikkerhard als een koeiepoot oid.
Door wieke
#205011
Nopu, als Flip de kans krijgt knaagt hij ook als er iemand bij is, en hij krijgt echt veel beweging.
Ik heb de indruk dat WIllem hem ook wel corrigeert, het is dus niet zo dat er al veel schade door hem is aangericht, maar hij heeft duidelijk veel kauwbehoefte.
Het eten duurt twee seconden, dan is zijn bak leeg, daar hoeft hij dus ook niet veel moeite voor te doen.

Ik ga straks eens naar de slager voor een knarsbeen.(weet de slager wat ik bedoel?)

Enne, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ooit iets te laten kauwen als ik weg ben!

Ik heb nog wel benches voor de honden, maar ik wil ze daar zo min mogelijk in hebben, het zijn tenslotte geen konijnen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#205020
[quote="wieke"]
Nopu, als Flip de kans krijgt knaagt hij ook als er iemand bij is, en hij krijgt echt veel beweging.
Ik heb de indruk dat WIllem hem ook wel corrigeert, het is dus niet zo dat er al veel schade door hem is aangericht, maar hij heeft duidelijk veel kauwbehoefte.
Het eten duurt twee seconden, dan is zijn bak leeg, daar hoeft hij dus ook niet veel moeite voor te doen.

Ik ga straks eens naar de slager voor een knarsbeen.(weet de slager wat ik bedoel?)

Enne, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ooit iets te laten kauwen als ik weg ben!

Ik heb nog wel benches voor de honden, maar ik wil ze daar zo min mogelijk in hebben, het zijn tenslotte geen konijnen.
[/quote]

Als die het niet weet LOL... knarsbeen is het borstbeen waar aan de voor/onderkant de ribben aan vast zitten.
Door Elizaw
#205173
Hoi Wieke,

Heb je verhaal gelezen :o :oik ben pas begonnen met KVV, met onze hond jairo. Ik vond het heel eng, de eerste keer kipkarkassen mede omdat het ook zo'n schrokop is :(Maar het is goed gegaan en nu ben ik ook niet meer bang dat het niet goed zal gaan. In het park eet hij ook takken en zo >:(en ja daar kan ook wat mis gaan. Maar idd ik blijf er wel bij.
Wij hebben voor onze hond zo'n ding van Kong, dat is een soort staafje, of bal met daarin gleuven, daar komen de tanden dan tussen als ze hier mee spelen/kluiven en worden hierdoor ook gepoetst, er is zelfs speciale tandpasta voor te krijgen. Dit kun je ze misschien ook geven. Kijk maar even of je het kan vinden, anders wil ik het wel voor je opzoeken.

Succes, groetjes,
Bep
Door tieneke
#205190
[quote="RuBep"]
Wij hebben voor onze hond zo'n ding van Kong, dat is een soort staafje, of bal met daarin gleuven, daar komen de tanden dan tussen als ze hier mee spelen/kluiven en worden hierdoor ook gepoetst, er is zelfs speciale tandpasta voor te krijgen. Dit kun je ze misschien ook geven.

[/quote]
Bij gebrek aan een gewone rubberen bal(waren op) heb ik verleden week ook zo'n gevalletje gekocht,ik heb nu echt niet het idee dat dit de tanden schoonmaakt.
Ze spelen er soms mee....ik geef voor het poetsen wel een echt bot, weet ik zeker dat alle tanden en kiezen superschoon blijven ;)
Door wieke
#205469
[quote="RuBep"]
Hoi Wieke,

Heb je verhaal gelezen :o :oik ben pas begonnen met KVV, met onze hond jairo. Ik vond het heel eng, de eerste keer kipkarkassen mede omdat het ook zo'n schrokop is :(Maar het is goed gegaan en nu ben ik ook niet meer bang dat het niet goed zal gaan. In het park eet hij ook takken en zo >:(en ja daar kan ook wat mis gaan. Maar idd ik blijf er wel bij.
Wij hebben voor onze hond zo'n ding van Kong, dat is een soort staafje, of bal met daarin gleuven, daar komen de tanden dan tussen als ze hier mee spelen/kluiven en worden hierdoor ook gepoetst, er is zelfs speciale tandpasta voor te krijgen. Dit kun je ze misschien ook geven. Kijk maar even of je het kan vinden, anders wil ik het wel voor je opzoeken.

Succes, groetjes,
Bep
[/quote]

Allereerst, ik wil met mijn verhaal niemand bang maken, daarom wilde ik het in eerste instantie ook via pb doen.
Ik kan niet zeggen dat ik met hart en nieren vers vlees zo belangrijk vind, maar omdat Flip zo te keer ging bij die bak met frosti-Fit, en het voor mij een kleine moeite is, geef ik versvlees.

Het is heel persoonlijk dat ik geen botten geef, en ik snap dat het meer mijn angst is als werkelijkheid.
Mijn tecken deden het in mijn ogen ook prima op brok, maar nu ze dus geen brok meer eten zie ik dat ze meer neiging tot knagen aan MIJN ;D spullen hebben.

Ik zoek een alternatief voor het voeren van botten, en de knaagbehoefte van mijn honden. Ik heb al aardig wat oplossingen gelezen, ik poets de tanden zelf met een borsteltje, maar ik ben van mening dat door knagen de tanden beter schoon blijven. Met het vlees is het echt hap slik weg, dus moet er iets bij.

Ze hebben hier een kong, minstens vijf flossen, buffelhuid botten, maar dat gaat te snel stuk, het is geen uitdaging.

Ik denk dus dat voor deze sloopmonsters een bot om te knagen een oplossing is, maar ik zit wel met mijn eigen angst, dus daarom denk ik dat ik donderdag een dag vrij neem om de mannen te laten knagen zonder kinderen maar onder mijn toezicht, en wel op een mega groot bot, een knarsgeval.

Wie weet wat de toekomst me brengt, maar voorlopig is dit voor mij al een hele uitdaging ;)

Oh ja, de monsters hier eten buiten ook alles, maar op een of andere manier doet me dat niet zoveel,
Zo zijn ze aan de vulling van een stoel begonnen, en ze denken zeker dat ik het niet in de gaten heb 8), maar ik moet wel iedere drol naar buiten helpen, omdat hij aan een touwtje blijft hangen :o
;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door