Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Audrina
#205119
Hier krijgen ze regelmatig mergpijpjes. Ik laat de slager dan in ieder geval pijpjes uitzoeken met een vrij kleine of een hele grote opening, zodat ze niet met hun kaken klem komen te zitten.
Ik blijf er wel bij zitten als ik ze geef en zodra het merg eruit is en de stukjes vlees die de slager er altijd expres aan laat zitten eraf zijn, pak ik ze ook af en gaan ze ook de kliko in.
Door Ysa
#205247
Je kunt bij de dierenspeciaal zaak ook botten kopen ; is dat iets dan ??
Kalk botten zijn het geloof ik ??

Wie weet het ?

Yvonne
Door ine
#205249
Mijn honden krijgen geen rommel uit de dierenwinkel. Ik haal botten bij Vic, Carnibest of Bibi. Kalfsribben, botten van nietdtragende en jonge dieren!
Overal op dit forum wordt daar over gesproken, dus ik snap deze topic niet zo goed!
In de bieb zul je er alles over kunnen vinden!
Door Ysa
#205330
[quote="Ine"]
Mijn honden krijgen geen rommel uit de dierenwinkel. Ik haal botten bij Vic, Carnibest of Bibi. Kalfsribben, botten van nietdtragende en jonge dieren!
Overal op dit forum wordt daar over gesproken, dus ik snap deze topic niet zo goed!
In de bieb zul je er alles over kunnen vinden!
[/quote]

Mijn vraag was ook niet ; waar haal jij je botten voor de hond ...Mijn vraag is ; wie kent de (kalk ) botten uit de Dieren winkel

Yvonne ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#205344
[quote="Ysa"]
[quote="Ine"]
Mijn honden krijgen geen rommel uit de dierenwinkel. Ik haal botten bij Vic, Carnibest of Bibi. Kalfsribben, botten van nietdtragende en jonge dieren!
Overal op dit forum wordt daar over gesproken, dus ik snap deze topic niet zo goed!
In de bieb zul je er alles over kunnen vinden!
[/quote]

Mijn vraag was ook niet ; waar haal jij je botten voor de hond ...Mijn vraag is ; wie kent de (kalk ) botten uit de Dieren winkel

Yvonne ::)
[/quote]

Ja, die ken ik en da's dus rommel zoals Ine al zei. Als jij je honden botten wilt geven moet je die zeker niet in de dierenwinkel halen, die zijn gerookt, geperst of anderszins bewerkt, rotzooi dus.
Door tieneke
#205365
[quote="Nitus"]
[quote="Ysa"]
[quote="Ine"]
Mijn honden krijgen geen rommel uit de dierenwinkel. Ik haal botten bij Vic, Carnibest of Bibi. Kalfsribben, botten van nietdtragende en jonge dieren!
Overal op dit forum wordt daar over gesproken, dus ik snap deze topic niet zo goed!
In de bieb zul je er alles over kunnen vinden!
[/quote]

Mijn vraag was ook niet ; waar haal jij je botten voor de hond ...Mijn vraag is ; wie kent de (kalk ) botten uit de Dieren winkel

Yvonne ::)
[/quote]

Ja, die ken ik en da's dus rommel zoals Ine al zei. Als jij je honden botten wilt geven moet je die zeker niet in de dierenwinkel halen, die zijn gerookt, geperst of anderszins bewerkt, rotzooi dus.
[/quote]
En ook nog stukken duurder ;)
Door Elizaw
#206954
Oke ik ook weer wat geleerd, heb hem juist vorige week een lekker mergpijpje gegeven, het was een flink ding met nog wat vlees er aan. ben er wel bij gebleven, maar heb hem wel het hele ding op laten eten. Op het laatst had hij nog een klein stukje bot over van ongeveer 2 cm breed en 10 cm lang. dat heb ik toen wel afgepakt omdat ik bang was dat hij daar in zou stikken. daar liep tie eigenlijk een beetje mee te spelen :-\
Dus voortaan, vlees er af, merg er uit..de rest weg gooien.

Groetjes,
Bep
Door Nelly
#207178
Hier ook alleen maar rauwe botten van kip, kalf of lam, en geen meuk uit de dsz. Morgen krijgt Andor z'n 1e platgeslagen kippenekje! Ben zo benieuwd!
Door tieneke
#207350
[quote="Nelly"]
Hier ook alleen maar rauwe botten van kip, kalf of lam, en geen meuk uit de dsz. Morgen krijgt Andor z'n 1e platgeslagen kippenekje! Ben zo benieuwd!
[/quote]
Dat wordt hap-slik-weg ;) :P
Door Nelly
#207380
[quote="tieneke"]
Dat wordt hap-slik-weg ;) :P
[/quote]Hihi, denk het ook! Zal toch proberen een foto te maken :D
Door Eidos
#207501
Toch vind ik het niet zo'n vreemde vraag eigenlijk..... Wel jammer dat je de mergpijp gekookt hebt, want dat is niet nodig en zelfs helemaal niet goed, maar ja ... als je het van iemand hebt gehoord waarvan je denkt dat die het wel weet kan ik me voorstellen dat je als beginnend botgever denkt dat het dan wel goed zal zijn...

In het vervolg dus gewoon alles rauw ;) :D.

Waarom ik het geen vreemde vraag vind is om de volgende reden..... Bij 2 verkooppunten van CB hebben ze vaak niet veel keuze uit botten... Soms heel af en toe hebben ze kippennekjes ( vaak niet eens veel :-\ zodat je maar 1 zakje ofzo mee kan nemen ) , maar ze hebben altijd mergpijpen..... Doorgezaagd of heel t ligt er altijd.. Ook harde recreatiebotten heb ik kunnen halen, maar weinig echt zachte botten... Dos krijgt hier af en toe dus ook een mergpijp... De doorgezaagde gaan de kliko in zodra het merg eruit is omdat hij anders volledig opgeknaagd word, maar de hele blijft hier vaak nog wel even liggen omdat hij het geweldig vind om mee te spelen nadat het merg er vakkundig uit gepeuzeld is. Ben laatst vlees wezen halen in ermelo en heb daar heel wat nekjes, staarten, ribbetjes en karkassen ingeslagen dus heb nog wel wat liggen aan eetbaar bot, maar vind het jammer dat er bij andere punten zo weinig keuze is, terwijl er in ermelo toch echt meer dan voldoende op voorraad ligt.

Als het zo slecht is voor de hond, vind ik het dan ook vreemd dat ze het wel hebben liggen als standaard bot zeg maar ...... Maar goed dat zal dan wel aan mij liggen .....
Laatst gewijzigd door Eidos op za 20 nov 2004, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#207503
Rauwe mergpijpjes zijn de enige botten die ik ze hier nog geef. Ik heb alle soorten bot geprobeerd en ze kauwen zich er in no time doorheen en krijgen veel te veel bot naar binnen. Met de mergpijpen zijn ze een half uur lekker bezig en dan is de aardigheid eraf.
Door Ysa
#208305
[quote="harns49"]
Rauwe mergpijpjes zijn de enige botten die ik ze hier nog geef. Ik heb alle soorten bot geprobeerd en ze kauwen zich er in no time doorheen en krijgen veel te veel bot naar binnen. Met de mergpijpen zijn ze een half uur lekker bezig en dan is de aardigheid eraf.
[/quote]

Ik heb ze ook weer gegeven ; maar nu rauw en inderdaad ; merg eruit ; ff spelen / kluiven en dan weg ermee

Ze vinden het zooooooooooooooo lekker !!

Groetjes Yvonne
Door Ysa
#208318
ze krijgen er wel dunne poep van btw.....

Yvonne :-\
Door Chezzies
#208597
Zelf geef ik ook mergpijp..nu alleen nog die doorgezaagde van CB ;)

Maar vandaag had de rottweiler van de buren dus een mergpijp om zijn kaak zitten :( al met al moest hij dus naar de DA en onder narcose om hem eraf te zagen met ijzerdraad....voor de eigenaars een wijze les om goed op de maat te letten van de mergpijp die ze geven..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door