Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Waar barfen jullie honden/katten

In de kamer.
10
6%
In de keuken.
37
24%
Buiten.
60
39%
Op een kleed.
14
9%
In de mand/bench.
10
6%
Anders.
23
15%
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#597506
Ik krijg mijn lekkere kluifjes in mijn voerbak. Dan haal ik het er uit en sleep er mee naar mijn eigen plekje dat al afgedekt is met een plastic tafelkleed. En soms neem ik het mee naar het balkon, waar ook een tafelkleed ligt. Vindt ik niet echt fijn, maar ja het kleedje is wel chique en is zo weer schoongemaakt. Estrella kan nooit wachten. Zij eet alles gewoon boven haar voerbak op. Zij staat gewoon altijd te kauwen, zodat ze meteen de volgende weer kan pakken. :D
Door Woutertje
#597940
Ja, daar had ik ook nog helemaal niet aan gedacht. Voorlopig als het kan waarschijnlijk buiten in de tuin.

Harry heeft nog nooit zoiets als een lap vlees of pens gehad. Wel heeft hij aan het begin van deze week voor de eerste keer in zijn leven een knuckle bone gehad, het zag eruit als een knie gewricht. Dat kan ik misschien even aan Dory vragen.

Ik heb dus voor 'anders' gekozen omdat ik het gewoon nog niet weet. Hij heeft geen bench dus da's geen optie. Het wordt een uitdaging, dit 'barf-en' en ik ben er helemaal klaar voor !!!
Door 202Spots
#597946
[quote="Woutertje"]
Harry heeft nog nooit zoiets als een lap vlees of pens gehad. Wel heeft hij aan het begin van deze week voor de eerste keer in zijn leven een knuckle bone gehad, het zag eruit als een knie gewricht. Dat kan ik misschien even aan Dory vragen
[/quote]

Knie is eigenlijk ook van de poot natuurlijk, alle lange ronde botten zijn van de poten en als je nagaat hoe zwaar 'n koe is, dan moeten de poten in verhouding heel wat gewicht dragen en zijn daarom erg hard, en TE hard om als vleesbot te eten en te hard aan de tanden om op te kluiven.
Wanneer er nog wat vlees aan zit dan kunnen ze dat er wel aftrekken, en dan misschien 10-15 min op de bot verder kluiven, maar dan weg halen.
Mergpijpen en schenkel zijn dus OOK van poot, en ook niet aan te raden, tenzij je de mergpijp in de lengte laat door zagen, zodat het merg er makkelijk uitgehaald kan worden, en dan de rest ook weg gooien.

Maar Harry moet eerst 'n beetje langer aan rauwe botten wennen hoor, en het is verstandiger om met de zachtere botten te beginnen, dus eerst nog even kippennek en kip vleugels geven,dan de kip karkas en daarna de kip poten pas!Dan pas verder met lamribbetje of iets hardere botten.
Langzaam opbouwen dus!
Door Woutertje
#597948
[quote="202spots"]
Knie is eigenlijk ook van de poot natuurlijk, alle lange ronde botten zijn van de poten en als je nagaat hoe zwaar 'n koe is, dan moeten de poten in verhouding heel wat gewicht dragen en zijn daarom erg hard, en TE hard om als vleesbot te eten en te hard aan de tanden om op te kluiven.
Wanneer er nog wat vlees aan zit dan kunnen ze dat er wel aftrekken, en dan misschien 10-15 min op de bot verder kluiven, maar dan weg halen.
Mergpijpen en schenkel zijn dus OOK van poot, en ook niet aan te raden, tenzij je de mergpijp in de lengte laat door zagen, zodat het merg er makkelijk uitgehaald kan worden, en dan de rest ook weg gooien.

Maar Harry moet eerst 'n beetje langer aan rauwe botten wennen hoor, en het is verstandiger om met de zachtere botten te beginnen, dus eerst nog even kippennek en kip vleugels geven,dan de kip karkas en daarna de kip poten pas!Dan pas verder met lamribbetje of iets hardere botten.
Langzaam opbouwen dus!
[/quote]

Dank je wel Dory! Ik heb het hem niet helemaal schoon laten kluiven, ik werd er een beetje zenuwachtig van dus hij heeft geen kans gehad om echt aan het bot te kluiven.
Wel heeft hij lekker gesjord aan de pezen en zo, ik moet daar wel aan wennen... :-[ ... Ja, dat opbouwen dat is iets wat ik heel goed moet leren. Maar met alle kennis en hulp die op dit forum aanwezig is MOET dat wel lukken!  :)
Door El_Kato
#766166
Onze honden eten in de keuken die daarna gedweild word. Maakt iedereen schoon na het eten? Vers vlees ruikt toch wel en is ook behoorlijk vet.
Voor de mensen die buiten voeren zijn er veel honden die alles goed schoon maken na het eten? Of blijven er ook vaak restjes liggen? Zeker op bv gras of tegels kan dit wel vervelend worden denk ik...  ???

Honden die in de mand/bench eten wassen jullie de kleden dan daarna? Hmmm dat spreekt me wel aan maar om nou dagelijks 2 kleden te wassen is misschien ook wat overdreven en om ze te bewaren......

Leuk topic trouwens had het me wel eens afgevraagd hoe anderen dat nu doen  :D
#766169
Mijn honden eten altijd buiten.De restjes als die er al zijn worden door de buurhonden opgegeten of mee naar huis genomen.Ze kunnen ook in de schuur eten maar als ik het daar neer zet nemen ze het toch mee naar buiten. ::) ::)
Door 202Spots
#766170
El_Kato schreef: Onze honden eten in de keuken die daarna gedweild word. Maakt iedereen schoon na het eten? Vers vlees ruikt toch wel en is ook behoorlijk vet.
Voor de mensen die buiten voeren zijn er veel honden die alles goed schoon maken na het eten? Of blijven er ook vaak restjes liggen? Zeker op bv gras of tegels kan dit wel vervelend worden denk ik...  ???

Honden die in de mand/bench eten wassen jullie de kleden dan daarna? Hmmm dat spreekt me wel aan maar om nou dagelijks 2 kleden te wassen is misschien ook wat overdreven en om ze te bewaren......

Leuk topic trouwens had het me wel eens afgevraagd hoe anderen dat nu doen  :D
Of de wereld beroemde rubberachtige matjes van Lizzy!!! 8)
Iedere hond heeft 1 matje van ongeveer 1 bij 1 meter. De honden liggen apart van elkaar (verspreid over de woonkamer). Dus ik gebruik geen meerdere matjes tegen elkaar. Deze matjes (ondertafellaken) kun je per meter kopen bij de VEN. En misschien ook wel bij de Makro.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 78.15.html
Door Minna
#766382
Die van ons barfen lekker buiten mits het niet al te smerige weer is. Pika wel binnen, anders is ze alles kwijt! ;D
Bij echt slecht weer gewoon binnen, daarna even een doekje over de vloer en klaar, wij hebben gewoon goedkoop laminaat in huis liggen, en meestal likken ze zelf de eetplek al aardig schoon!
Buiten is het enige nadeel dat Pinkki gaat in de bloemperk liggen met haar eten... >:( en dan zijn mijn viooltjes plat en haar eten onder het zand...maar dat vindt ze blijkbaar lekker  :o
Gebruikersavatar
Door Dian
#771089
botten of in de bench of buiten op het balkon (ligt aan het weer) en nu geitenribben in de keuken op een mat tussen mijn benen (ik wil het heel goed in de gaten kunnen houden, hij heeft al een behoorlijk stuk in ene doorgeslikt, wat er dus de volgende dag aan de verkeerde kant weer uitkwam (kotsen)). Groente-,orgaan- en vleesmix gewoon in z'n bak op de mat in de keuken.
Door ~anna~
#771105
Ik las deze topic nog ff terug om mijn eigen reactie te kunnen lezen :P
Dat was in 2004 gepost zo oud is deze topic dus al 8)
We hebben nu een tuin dus eten de honden vaak in de tuin met vis is dat wel lekker hoor ik niemand zeuren van wat stinkt het hier :-X
Ik zag dat deze topic staat bij Discussie kant en klaar versvlees.....
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 03 jun 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#772550
mijn honden eten buiten op de tegels, na het eten gooi ik een emmer chloor en boen ik het straatje even(nog nooit zo'n schone straat gehad!!).
als ze binnen barfen dan gebeurd dat in de bench, die ik daarna ook schoonmaak(eerst kleed eruit!)!
ellen
Gebruikersavatar
Door pike
#772592
Hier eten ze buiten, weer of geen weer. Als het echt hard giet dan wacht ik even tot het minder hard gaat. Een keer heb ik ze in de keuken gegeven toen het regende, mooi dat ze hun botten naar buiten sleepten en in de regen gingen staan eten. Dus: regen of geen regen, ze krijgen het buiten. Heel soms (als het warm en zonnig weer is) zet ik even de slang op de tegels om wat groenterestjes of vleessaprestjes weg te spuiten ivm de vliegen.
Op vakantie vorig jaar liet ik Pike trouwens wel binnen eten in de caravan maar dat was omdat er een horde wespen op zijn eten afkwam en daar begon hij dan naar te happen, kreeg visioenen van een bek vol wespensteken  dus.... naar binnen, en elke dag vloer dweilen  >:( Hier thuis heb ik nog nooit wespen bij de bakken gehad.
#772624
Bono en Sem eten op 't balkon (pens) of in de keuken (de rest) de voerbakken op een antislip tafelkleed. Meestal trekken ze nl eerst hun eten op 't kleed(voorheen op de vloer); kunnen ze makkelijker eten. Daarna in de wasmachine; schoon!  ;D
Door Yves
#788745
Yves eet binnen want ik heb geen buiten.

Nu heb ik iets nieuws gekocht (tweedehands) wat erg geschikt is voor binnenvoeren en voor de kleinere honden. Een nijntje air towel. http://www.dewinkelvannijntje.nl/speelgoed.php De buitenring kun je opblazen waardoor Yves er niet zo makkelijk overheen stapt. Ik vind het ideaal en misschien is het een leuke tip voor andere kleine honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door