Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1751457
Ik vroeg me al een tijdje af, hoeveel mensen hier voeren eigenlijk als "hoofdbestanddeel"(50% of meer) van hun menu KVV? En wat zijn dan jullie verhoudingen KVV-BARF? En jullie redenen om voornamelijk KVV te voeren?

Ik doe zelf op het moment eigenlijk bijna elke dag KVV, maar wil er minimaal 1 tot 3 barf-dagen bijdoen, zeker als ik straks een grote vriezer heb. De KVV is om het maar even kort door de bocht te zeggen "lekker makkelijk", en compleet, en heb dus altijd een volledige maaltijd in huis waardoor ik me op de BARF-dagen minder druk hoef te maken over samenstellen, en ik kan er hier makkelijk aankomen, en Yuun eet het goed, terwijl ze met de grovere dingen nog wel eens lastig doet of hulp nodig heeft. Wel wissel ik af tussen verschillende smaken van de complete KVV.
#1751540
Ikke!  :D Door beperkte vries(ruimte) en mijn eigen lichamelijke beperkingen. Wel voer ik er steeds meer losse BARF dingetjes bij en maak ik gebruik van de diverse bijna komplete mixen van Kiezenbrink. Voornamelijk omdat ik het leuk en interessant ben gaan vinden en ik merk dat mijn meiden er enorm van genieten. ;D Daarnaast haalt het ook de prijs van de voeding wat naar beneden, wat een bijkomend voordeel is.
#1751578
Ik voer ook hoofdzakelijk KVV met af en toe een barfdag tussendoor.
Het is meer omdat ik bang ben dat ze anders tekorten op doen en manlief wil geen barf voeren.
Die vind kvv makkelijker
Als mijn dochters hier het vlees herkennen dan zitten ze ook te gruwen.
Dus doen we het op deze manier.
#1751589
[quote="Henny V."]
Het is meer omdat ik bang ben dat ze anders tekorten op doen
[/quote]

Hee, dat is gek... ik had dat die angst juist toen ik kvv voerde en bij mijn honden de gezondheid achteruit zag hollen. Nu met samenstellen ben ik er veel meer van overtuigd dat dit beter aansluit bij mijn honden, maar ook ik heb er even over gedaan voordat ik de stap durfde te zetten.  ;)
#1751694
Ik voer ook alleen kvv maar wel verschillende merken en soorten door elkaar bv.Carnibest ,Naturis,Tinlo's,Smuldier,Duck,...
Af en toe krijgen ze hier kippennekken en kippen karkassen en lap pens erbij en minder kvv dan natuurlijk.
Het zelf samenstellen durf ik niet zo goed en heb maar 1 vrieskistje,dus te weinig plaats ook en vind kvv ook gemakkelijk,heb ook schrik dat ze tekorten zouden krijgen
#1751752
Ik.

Grotendeels voor mijn eigen gemak, maar ook voor de honden:

- Guinnie verdraagt het niet meer zoals ik zou willen; ze heeft dan meer ontlastingsproblemen dan ons allebei lief is, dus dat is gewoon niet handig. Ik ben allang blij dat ze kvv eet en geen brok. Die overstap ging pijnloos ;-)  Ze krijgt af en toe nog wel iets "barfigs" maar heeeel voorzichtig moet ik doen met bot. Kipnekje... kipvleugeltje... meer niet.
- Merlijn mutst met alles wat in zijn bak komt. Altijd gedaan ;-(  kvv gaat er prima in. Kip-dingen ook, soms een karkasje van het een of ander.. dus dat gaat lekker dan.
- Tristan lust ook zeker niet alles, maar hij eet beter dan Merlijn.

Dus, om het mijzelf makkelijk te maken; allen op "voornamelijk kvv". Ik probeer wel merken/soorten/smaken af te wisselen, al is Smuldier op dit moment nu het hoofdvoer, samen met carnibest.

Suzanne
#1751766
Hoi,

Ze (alle 4 de honden) krijgen hier vnl kvv (smuldier, bullspirit en straks kivo erbij) met 1x pw kippennekken (met dan ook kip smuldier), 1x pw runderstrot en 1x pens pw

Hier een beetje gemakzucht, makkelijk zo en beetje angst om zelf iets te doen.

Volgens mij volstaat dit goed.
Misschien als ik een makkelijk menu zou hebben, is dat ook goed. Maar met een gezin met 2 kleine kinderen is het best druk.....

Groetjes Simone
Door Alba
#1752140
Alba staat ook op grotendeels KVV. Toen ze begin van het jaar enorm moeilijk ging doen met BARF ben ik terug gegaan op Carnibest, dan kon ik elke dag hetzelfde aanbieden terwijl dat bij BARF toch lastiger wordt. Ze gaf het toen ook vrij snel op en sinds een paar maanden eet ze weer gewoon goed.
Ik wissel Carnibest en de verschillende smaken Tinlo af. Bij de Tinlo krijgt ze extra spiervlees, daarvoor zoek ik zoveel mogelijk diersoorten op die ze nog niet krijgt.

Binnenkort wil ik weer terug naar half KVV en half BARF, moet alleen nog even denken hoe ik dat praktisch ga invullen met wat wanneer geven. Het BARF-deel wordt dan gewoon compleet, alleen de helft van wat ze normaal zou krijgen, en natuurlijk vooral diersoorten die ze nog niet krijgt uit de KVV.
#1752163
Ik heb er op dit moment 2 hoofdzakelijk op KVV staan, de één omdat ze de grote hoeveelheid vitamines niet kan missen die er in zitten. Zonder deze KVV gaat ze in sprongen achteruit in energie en blijft er in een paar dagen niets meer aan energie over. Ze krijgt wel haring van AA etc af en toe, en kleine beetjes naast haar KVV
De andere zit tijdelijk even op KVV omdat ze het voor nu even nodig is :)
De rest krijgt geen KVV, 1 van die drie krijgt heel soms wat KVV als ze een soort niet wil (bijv. pens & paard die eet ze niet zo graag), dan leg ik een klein stukje KVV voor haar uit voor die dag, de volgende dag eet ze dan weer gewoon mee. Paardenspiervlees heb ik dit keer dan ook niet besteld, daar voor in de plaats rundspiervlees

wellicht dat we in de vakantie wel overgaan op KVV en dan nemen we zeker de KIP versie mee, anders moeten we in de vakantie weer op kerstdag op zoek naar kip. Kan je maar beter op voorbereid zijn  :biggrin2:
#1752545
Hier staan ze volledig op kvv,ik geef ze alleen nog carnibest en energique,daar doen ze het super op,de ontlasting is goed.
Ik wissel niet meer af met andere smaakjes e.d. dat is hier niet zo goed bevallen.

Ik heb lange tijd smuldier gegeven,op het laatst was ik niet meer tevreden,de honden deden het er niet meer zo goed op.
Na een poosje op cb kreeg ik gewoon weer mijn 2 energiebommetjes terug,kan zelfs een dagje overslaan met stofzuigen
zoveel minder verharen ze nu.

Waarom kvv,ik durf geen botten te geven,twijfels bij mezelf en een man die er totaal niet achter staat.
Door Quibus
#1752926
Hier staat alleen onze oude koningin (maltheser dame van bijna 14) op kvv. Ze heeft haar hele leven brokken gegeten en nu ze bij mij is, krijgt ze lekker botmix en darf. Ik zou wel willen barfen met haar, maar ze haalt haar neus op voor een stukje pens (ja echt!!  ::), de jongens doen er een moord voor, haha) en ik ben eigenlijk al blij dat ze vers eet. Ze heeft een geschiedenis van ontstoken anaalklieren en dat is helemaal over. Ze stinkt niet meer zo erg als toen ze hier kwam (ongeveer een maand geleden) en ze eet als een bootwerker  :biggrin2:.
Misschien dat ze nog eens een kippenvleugeltje of nekje gaat knagen, maar als ze dat niet doet is het mij ook goed.
De jongens (doezen) zijn barfers, al vinden die zo'n hap-slik-weg maaltje ook wel lekker hoor. En soms krijgen ze ook wel kvv, vooral op vakanties. Maar als het even kan, neem ik vlees voor ze mee en kunnen ze lekker knagen.
#1753391
Mijn hondjes krijgen s'morgens een kvv maaltijd (verschillende merken) en s'avonds een barfhap.
Dat bevalt heel goed.
Op vakantie krijgen ze alleen Kvv (voor het gemak)
Het hondje van mijn dochter krijgt alleen maar Kvv (ook verschillende merken) en dat is uit veiligheids overwegingen.
Ze schrokt nogal en dat levert gevaarlijke situaties op met brokken spiervlees en botwerk.
Alle honden zien er super uit!
Door M@rina
#1754892
Ik voer ook hoofdzakelijk kvv; Tinlo, Carnibest en Smuldier wissel ik af. Ik let er wel op dat ze verschillende diersoorten krijgen.
Kip (en ook wat kippennekjes), eend (en ook wat eendennekjes), lam, rund, konijn en paard. 6 verschillende soorten is netjes dacht ik zo.

Om de boel wat op te leuken geef ik dus de kippen- en eendennekjes en 1 x per week een visje; sardientje, panharing, of zalm staart, ook 1 per week een beetje griekse yoghurt. Ow ja, om te knagen krijgen ze ook pensstaajes, kippenpootjes of gedroogd vlees.

Ze doen het er beide prima op, zien er prachtig uit, zijn mooi op gwicht, mooi gespierd, goede conditie, goed in de vacht en mooie drollen (als ik Saar niet de kip van carnibest geef want daar gaat ze van aan de dunne).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door