Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nadia
#1707590
Je kunt gewoon afwisselen! De ene keer geef je ene rat, de andere keer 3 muizen. de week erop geef je een (halve) kwartel. Zo hou je de variatie erin ;)
Door dancingdaydream
#1707591
och, als er een ding is dat ze graag doet dan is het wel eten, dus daar maak ik me niet veel zorgen om :P en mocht ik zien dat ze minder goed wil eten, kan ik het inderdaad altijd minderen.  ze is nu 5 maanden, dus nog steeds in de groei.
"over een jaar" moet trouwens zijn "nadat ze een jaar oud is.." zie ik nu :-[

iig bedankt voor de tip :)  Maar mijn beredenering (van gewicht van prooi/barf) klopt dan wel?
Door dancingdaydream
#1709371
nog een vraagje:
stel, ik zou haar eens een kwartel willen geven, maar die zijn rond de 350 gram.  Haar dagelijkse portie is 120-180 gram op het moment, zou ik haar dan bijvoorbeeld de ene dag een halve kwartel kunnen geven (175gram) en dan een par dagen later in de week de andere helft? dan heeft ze wel een hele kwartel op binnen een week en zouden de "percentages" toch gelijk blijven?
#1709649
ok :)

nog een vraagje, had mevr. kruim er over gepm'd maar dacht kan het net zo goed hier bijplakken...  :-[

Vandaag heeft ze +-110 gram KVV gehad, normaal krijgt ze 180 gram op een dag, dus heb haar een nekje erbij gegeven.
Had gelezen dat in CB genoeg orgaan zat, dus dat dit in principe geen kwaad kon, klopt dat?

en verder, ze "kraakt" ongeveer de eerste 2 wervels van de nek, vervolgens kauwt ze er een aantal keer op zonder te kraken, en werkt ze de hele nek in een keer naar binnen... kan dat eigenlijk kwaad?

Ze poept wel goed, het is niet echt hard, maar "klei-achtig" en donkerbruin, al heb ik het idee dat ze iets minder poept dan "normaal", kan dat hier door komen? (ze gaf net bij uitlaten aan dat ze "moest", maar kon geen rustig plekje vinden, en ging alleen druk lopen snuffelen en rondrennen, uiteindelijk maar naar huis gegaan, misschien dat ze vanavond laat moet ofzo^^ ) Is het dan verstandig bijvoorbeeld iets van smuldier penscompleet bij te geven morgen?
#1710001
Ik heb niet alles gevolgd van je topic maar even en reactie op je laatste vraag. Als je het idee hebt dat de ontlasting iets te hard wordt door de nekjes kan je er wat spiervlees (rund/kalfsgehakt of soepvlees, kipfilet, kalkoenfilet etc.) bij geven. In KVV's zit (meer dan) voldoende orgaan/pens dus daar zou ik niet mee aanvullen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door