Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1517187
Hallo,

We hebben een ODH pup van 8.5 week jong, hij is 8.1 kg. (bij de fokster een buikgriepje gehad)
Thuis is ie al leuk gegroeid. Hij krijgt bij ons thuis, smuldier compleet vlees en compleet met pens, maar ook kipkarkasjes, kippennekken. Hij krijgt vandaag een portie lotgering. (rund, lam en kip geloof ik)
Wil hem ook graag vis geven. Ik heb nog zalmforel liggen en regenboogforel in de vriezer, als ik deze in stukken zaag kan ik dit aan hem geven? In de zomer vist mijn man hier graag op, kan ik hem dan een hele zo geven, zonder iets te bereiden?
Een ei geven, bij het vlees en compleet met schil?
Ben nog op zoek naar vuile pens, moet even uit vogelen waar ik dat kan kopen bij ons in de buurt.
Hij heeft van de week wel een stukje gedroogde pens gehad, smullen vrouwtje.
Als ik dat heb uit gevogeld komt er ook wel ander vlees erbij. Maar mijn man ziet het niet zitten barf maar wel kvv. Dus ik doe barf er een beetje bij.
Hebben jullie nog tips voor onze vent? :)
#1517192
[quote="ikkebianca"]
Hallo,

We hebben een ODH pup van 8.5 week jong, hij is 8.1 kg. (bij de fokster een buikgriepje gehad)
Thuis is ie al leuk gegroeid. Hij krijgt bij ons thuis, smuldier compleet vlees en compleet met pens, maar ook kipkarkasjes, kippennekken. Hij krijgt vandaag een portie lotgering. (rund, lam en kip geloof ik)
Wil hem ook graag vis geven. Ik heb nog zalmforel liggen en regenboogforel in de vriezer, als ik deze in stukken zaag kan ik dit aan hem geven? In de zomer vist mijn man hier graag op, kan ik hem dan een hele zo geven, zonder iets te bereiden?
Een ei geven, bij het vlees en compleet met schil?
Ben nog op zoek naar vuile pens, moet even uit vogelen waar ik dat kan kopen bij ons in de buurt.
Hij heeft van de week wel een stukje gedroogde pens gehad, smullen vrouwtje.
Als ik dat heb uit gevogeld komt er ook wel ander vlees erbij. Maar mijn man ziet het niet zitten barf maar wel kvv. Dus ik doe barf er een beetje bij.
Hebben jullie nog tips voor onze vent? :)

[/quote]

De vis is langere tijd ingevroren geweest? Dan kun je het prima geven. Niet iedere hond vindt zoetwatervis lekker trouwens. De vis die je man vangt: ik neem aan dat het ook zoetwatervis is? Ik zou het zelf eerst invriezen. Tegen de eventuele aanwezige parasieten/wormen. En dan kun je het wel geven. Maar, mits ook weer dat pupsel het eet. Mijn honden gruwelen echt van zoetwatervis.

Een rauw ei kun je inderdaad met schil geven. Een gekookt ei moet je zonder schil geven. Want door het koken wordt de schil hard.

Wat voor tips zoek je precies?
#1517200
Een pup eet ongeveer 5% tot 10% van het huidige gewicht. Dus laten we aannemen dat jouw hond 7% eet, dat is met een gewicht van 8 kilo dan 560 gram. Die hoeveelheid groeit voorlopig nog wel even mee. Als je 75% KVV geeft en 25% BARF dingen (ongeveer he), dan hoef je niet speciaal op te letten wat voor BARF dingen je erbij geeft. Maar, geef niet teveel orgaanvlees (en dus ook niet teveel pens) want dat zit al in KVV. Geef dus vooral die dingen die niet in de KVV zitten. Geef je dus KVV met kip, rund en lam, geef dan qua BARF dingen vooral dingen als geit, paard, parelhoen, eend, kwartel, vis, etc. En geef vooral spiervlees, groenten en vleesbot.

Qua beginnersvleesbotten zijn hele kwarteltjes ideaal. En eendennekken. En parelhoenkarkassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door