Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door MargaS
#1542330
[quote="deja"]
Ik voer ook Lotgering alleen s'morgens al een jaar en heb al heel veel kontakt met de vleesfabriek zelf gehad daar werkt Udo als je hem belt kan hij je alles uitleggen ben er ook al een paar keer geweest om te halen en het ziet er allemaal perfect uit daar.
Hij geeft aan 15 % kaal bot 20 % orgaan en derest is spiervlees dat is de gewone compleet.
Ik snap niet van die blauwe plastic omhulsels ik voer het al een jaar en in het begin zat er wat steviger plastic om tegenwoordig heel dun maar gewoon doorschijnend, heb nog nooit blauw gezien.
[/quote]

Bedankt voor je info uit eerste hand.
Voer het nu een week of vier. Tot nu toe tot volle tevredenheid van mij en m'n hondje. Hou haar scherp in de gaten, maar ze vindt het heerlijk en ziet er nog steeds supergezond uit.
Door deja
#1542725
[quote="Orb"]
Bedankt voor je info uit eerste hand.
Voer het nu een week of vier. Tot nu toe tot volle tevredenheid van mij en m'n hondje. Hou haar scherp in de gaten, maar ze vindt het heerlijk en ziet er nog steeds supergezond uit.
[/quote]
Je weet toh ook dat ze verschillende varianten hebben compleet met pens en compleet met vis lam rijst en alles van de kip.
Nou succes ermee hier in mijn woonomgeving zijn we al met zijn vieren dus hij hoeft niet voor 1 krat te komen wij bestellen 6 kratten tegelijk en de bezorgkosten gaan in vieren.
Hier ook allemaal blije honden ze zijn er allemaal gek op.
Gr.Marjan.
Door Ener
#1544259
Kan iemand mij eens uitleggen hoe je de kwaliteit van bv Bibi of Carnibest controleerd? En hoe je verhoudingen van de ingredienten controleert? Of ga je dan ook af op de blauwe ogen van de procucent?
Laatst gewijzigd door Ener op ma 08 mar 2010, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1544325
[quote="Orb"]
Hoe toon je aan dat het product stabiel is? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar vraag het me af.
Het lijkt mij ook dat Lotgering handmatig wordt ingepakt. Het zit in rolletjes verpakt in plasticjes net zoals ik vlees bij de slager haal.
Per pakje zou het gewicht kunnen verschillen. Ik weeg niet elk pakje, maar het gewicht van een volle krat klopt precies.

Hond is nog steeds helemaal idolaat van haar eten. Ontlasting blijft perfect.
De verhoudingen zijn goed. Natuurlijk calcium, dus waarom dan problemen zoals artrose?
[/quote]

Ja, ongeveer dezelfde vraag een tijdje geleden gesteld.
Door Ener
#1544333
Waarschijnlijk krijgen we hier geen antwoord op, behalve over de blauwe ogen natuurlijk.
Door rheawithpixels
#1544357
[quote="Ener"]
Waarschijnlijk krijgen we hier geen antwoord op, behalve over de blauwe ogen natuurlijk.
[/quote]

Volgens mij staat er in talloze andere posts al het antwoord: je weet alleen zeker wat je je hond geeft als je zelf samenstelt.
Daarom wordt er ook altijd aangeraden nooit voor 1 KVV te gaan, maar meerdere met elkaar af te wisselen omdat elke KVV wel zijn goeie en slechte zaken heeft.
Door Lizzy
#1544367
[quote="Ener"]
Kan iemand mij eens uitleggen hoe je de kwaliteit van bv Bibi of Carnibest controleerd? En hoe je verhoudingen van de ingredienten controleert? Of ga je dan ook af op de blauwe ogen van de procucent?
[/quote]

Door zelf met de fabrikanten te gaan praten. Door er bezoekjes te brengen. Door vragen aan de fabrikant te stellen. Door het dan zelf aan je honden te gaan voeren. Door het aan drachtige teven te voeren. Door er een nest mee af te spenen. Door er meerdere pups op op te laten groeien. Door er meerdere volwassen honden op te zetten, het levenslang te voeren in allerlei verschillende levensfases en te kijken hoe de honden het doen. En dan denk ik dat je een aardige indicatie krijgt.
Door Ener
#1544370
[quote="rheawithpixels"]
Volgens mij staat er in talloze andere posts al het antwoord: je weet alleen zeker wat je je hond geeft als je zelf samenstelt.
Daarom wordt er ook altijd aangeraden nooit voor 1 KVV te gaan, maar meerdere met elkaar af te wisselen omdat elke KVV wel zijn goeie en slechte zaken heeft.
[/quote]

Sorry hoor, maar volgens mij gaat dit gedeelte van het forum over KVV en niet over zelf samenstellen. Dus de vraag blijft gewoon staan.
Door Ener
#1544379
[quote="Lizzy"]
Door zelf met de fabrikanten te gaan praten. Door er bezoekjes te brengen. Door vragen aan de fabrikant te stellen. Door het dan zelf aan je honden te gaan voeren. Door het aan drachtige teven te voeren. Door er een nest mee af te spenen. Door er meerdere pups op op te laten groeien. Door er meerdere volwassen honden op te zetten, het levenslang te voeren in allerlei verschillende levensfases en te kijken hoe de honden het doen. En dan denk ik dat je een aardige indicatie krijgt.
[/quote]

Kortom op de blauwe ogen. Er zijn ook mensen die al jaren Lotgering voeren. In het verleden was er hetzelfde commentaar op Bibi als op Lotgering, en inderdaad goede ervaringen helpen, maar goede reclame nog beter. Levenslang voeren zo op jouw methode toch nog wel wat risico's met zich mee brengen, want als het nu niet compleet is? Nee, ik vind dit geen goede argumenten, zeker gezien het commentaar wat er op Lotgering wordt geleverd. Ik heb met een aantal mensen gesproken, ik heb de fabrikant gebeld, er zijn drachtige teven mee gevoerd en er zijn pups op afgespeend.
Door Lizzy
#1544386
Ener schreef: Kortom op de blauwe ogen. Er zijn ook mensen die al jaren Lotgering voeren. In het verleden was er hetzelfde commentaar op Bibi als op Lotgering,
Als jij dat blauwe ogen vindt, prima, op de blauwe ogen. Je kunt natuurlijk, als je veel geld hebt, een analyse laten trekken van het voer. Geen idee dat dat gaat kosten maar zeker een paar duizend euro, denk ik.

Ik weet niet waar je dit over Bibi vandaan hebt, maar dat is dus gewoon niet waar. Bibi bestaat al dik 40 jaar en Bertus was geen ex slager maar een hondenvoermaker.
en inderdaad goede ervaringen helpen, maar goede reclame nog beter. Levenslang voeren zo op jouw methode toch nog wel wat risico's met zich mee brengen, want als het nu niet compleet is? Nee, ik vind dit geen goede argumenten, zeker gezien het commentaar wat er op Lotgering wordt geleverd. Ik heb met een aantal mensen gesproken, ik heb de fabrikant gebeld, er zijn drachtige teven mee gevoerd en er zijn pups op afgespeend.
Jij vraagt hoe je het kan controleren. Ik geef gewoon antwoord. Ik geef geen argumenten, ik geef gewoon naar beste kunnen antwoord op je vraag. Wat wil je nou eigenlijk horen? We hebben toch al -tig keer uitgelegd dat er geen manieren zijn om het te controleren? Het is een kwestie van vertrouwen en afgaan op ervaringen van andere mensen of ervaringen van jezelf. Wat jij wilt. Als jij met de fabrikant hebt gepraat en jij gelooft hem/haar op zijn blauwe ogen (want de meeste vertellen je niet eens wat ze in hun prak gooien en in welke hoeveelheden en als ze al antwoord geven: aan de prak zie je dus gewoon niet of het waar is wat ze zeggen. Daar kun je hardgrondig van balen, maar het is simpelweg feit): dan kun jij daarna zelf bepalen of jij het aandurft om het voer aan een drachtige teef te geven of een nest mee durft af te spenen. Als je dat niet durft: fijn, dan geef je meerdere merken. Als je Lotgering graag op zijn blauwe ogen gelooft, uitstekend toch, ga je toch Lotgering voeren?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 08 mar 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1544403
Ik vertrouw niemand op z'n blauwe ogen. Als een voer op de verpakking compleet genoemd mag worden dan moet er een minimaal gehalte aan nutrïënten inzitten en een beetje fabrikant laat dit zelf controleren om zodoende een betrouwbaar produkt in de markt te zetten. Een ander doet dat bewust niet omdat die controles geld kosten en gaat uit van zijn eigen ervaringen. Vind ik allemaal prima, alleen ik geloof niet in de volledige compleetheid van zo'n eenzijdig produkt als bijvoorbeeld het merk waar het hier over gaat, want er zijn nog zat andere merkjes die ik ook een ander niet zou adviseren als volledig voer.

De toon mag overigens wel een tandje minder hoor. Het is een forum van vrijwilligers en geen aangenomen werk. Daarbij heb jij al meerdere malen aangegeven hoe vreselijk blij en tevreden je bent over dit voer en leg je ieder tegenargument naast je neer. Is volledig jouw keuze en je goed recht, maar verwacht dan niet dat anderen nog veel neiging hebben om jouw vragen, die je ook nog met een zeer negatieve ondertoon plaatst binnen een door jou gestelde tijdslimiet te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 08 mar 2010, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1544435
Dan heb je bv carnivoer. Samengesteld door mensen waarvan ik geloof dat ze echt weten waar ze mee bezig zijn.
Zoveel procent bot, zoveel dit, zoveel dat.
Maar dat kun je als afnemer toch net zo goed niet controleren? Of werkt het daar anders? Dan bij voorbaat mijn excuses.
Door rheawithpixels
#1544463
[quote="Ener"]
Sorry hoor, maar volgens mij gaat dit gedeelte van het forum over KVV en niet over zelf samenstellen. Dus de vraag blijft gewoon staan.
[/quote]

Ik heb het toch over afwisselen van meerdere merken KVV dus vraag me af sinds wanneer dit onder de noemer zelf samenstellen valt.
Ik geef zelf ook deels KVV en wissel hierin meerdere merken af, gewoonweg omdat ik niet maar 1 soort KVV wil geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1544487
[quote="Orb"]
Dan heb je bv carnivoer. Samengesteld door mensen waarvan ik geloof dat ze echt weten waar ze mee bezig zijn.
Zoveel procent bot, zoveel dit, zoveel dat.
Maar dat kun je als afnemer toch net zo goed niet controleren? Of werkt het daar anders? Dan bij voorbaat mijn excuses.
[/quote]

Nee, dat kun je, omdat het gemalen is niet controleren.  Alleen als je een jezelf respecterende fabrikant bent dan laat je vantevoren je prak analyseren (kost overigens niet zo heel veel dat er niet over heen te kijken) op de aanwezige nutriënten en pas je daar je ingrediënten op aan.
Hoewel het in deze á natureltijd heel leuk klinkt om te zeggen dat er niks extra's aan is toegevoegd is dat toch niet in alle gevallen even gunstig. Een vitamine zoals de b.v. E kom je niet aan als er alleen maar dood beest in een prak zit.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1544501
[quote="Angelique"]
Nee, dat kun je, omdat het gemalen is niet controleren.  Alleen als je een jezelf respecterende fabrikant bent dan laat je vantevoren je prak analyseren (kost overigens niet zo heel veel dat er niet over heen te kijken) op de aanwezige nutriënten en pas je daar je ingrediënten op aan.
Hoewel het in deze á natureltijd heel leuk klinkt om te zeggen dat er niks extra's aan is toegevoegd is dat toch niet in alle gevallen even gunstig. Een vitamine zoals de b.v. E kom je niet aan als er alleen maar dood beest in een prak zit.


[/quote]

Ook niet met een vissie erbij?
En waarom zit die Vit E dan wel in barf en niet in KVV?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door