Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door webster
#1514800
Hoi, ik ben een leek in percentage's en samenstelling maar wil toch graag een kvv geven met een redelijke prijskwaliteits verhouding en ook nog voldoende afwisseling 1x per week eten ze hier penslap of kopvleeslap aangevuld met een kipkarkas of parelhoen of lamsribben voor het gebit. Welke merken kvv komen dan in aanmerking?
Door bloemetje
#1514807
[quote="webster"]
Hoi, ik ben een leek in percentage's en samenstelling maar wil toch graag een kvv geven met een redelijke prijskwaliteits verhouding en ook nog voldoende afwisseling 1x per week eten ze hier penslap of kopvleeslap aangevuld met een kipkarkas of parelhoen of lamsribben voor het gebit. Welke merken kvv komen dan in aanmerking?
[/quote]

Ik zou zo niet kunnen roepen dit en dit moet je voeren! Dat is echt moeilijk.. Er zijn zoveel merken kvv. In alle kvv zit meestal wel rund&kip by the way.
Probeer eens te kijken wat je allemaal kunt krijgen bij jou in de buurt en wat makkelijk is voor jou.. Daarnaast natuurlijk ook wat jij zelf betaalbaar vind. Want daar kan ik geen oordeel over vellen.
Gebruik dan gewoon de zoekfunctie hier op die merken. Dan kun je meestal wel goed vinden of er bijv een calciumsupplement in zit of niet en wat de algemene bevindingen zijn van de mensen hier.
Door Lizzy
#1514831
[quote="webster"]
Hoi, ik ben een leek in percentage's en samenstelling maar wil toch graag een kvv geven met een redelijke prijskwaliteits verhouding en ook nog voldoende afwisseling 1x per week eten ze hier penslap of kopvleeslap aangevuld met een kipkarkas of parelhoen of lamsribben voor het gebit. Welke merken kvv komen dan in aanmerking?
[/quote]

Ik zou je aanraden om niet voor 1 merk te gaan maar meerdere merken en meerdere smaken te voeren. Je zou voor merken kunnen kiezen die zich al lange tijd bewezen hebben (ik denk dan aan Bibi, Carnibest, Energique, Duck, etc). Of kies uit bijv. een merk dat zichzelf al bewezen heeft + een nieuw merk. En kies ook niet voor 1 of 2 smaken. Dus niet alleen rund of kip of rund + kip maar ook lam, geit, etc. En dan kun je er zelf misschien nog 1 keer per week een zalmkop of andere vette visjes bij geven (lekker goedkoop en een topmaaltijd, een zalmkop!). Verder zou ik zelf het liefst kiezen voor een merk dat zoveel mogelijk uit natuurlijke grondstoffen bestaat. Dus een merk dat bijv. gemalen bot bevat in plaats van een calcium supplement. Ik denk dan aan merken als All Animal, Bandit, Bibi, Carnibest, Carnivoer,  Haaksbarf, etc. Nou hoef je natuurlijk geen 5 merken te voeren, maar het zou mooi zijn als je bijv. 2 merken en 4 smaken zou kunnen voeren. Als je de kosten wilt drukken, dan kun je bijv. ook denken aan een merk zoals boven genoemd te combineren met een goedkoop merk als Smuldier ofzo. Dat bevat dan geen gemalen bot maar het is goedkoop, makkelijk verkrijgbaar en veel honden doen het er 'goed op'. Dat blijft natuurlijk altijd belangrijk. Kijken waar jouw hond het goed op doet. Want wij kunnen roepen "neem merk A, B of C" maar als jouw hond het beter doet op merk D, kun je beter dat voeren!
Door Ener
#1514881
[quote="webster"]
Hoi, ik ben een leek in percentage's en samenstelling maar wil toch graag een kvv geven met een redelijke prijskwaliteits verhouding en ook nog voldoende afwisseling 1x per week eten ze hier penslap of kopvleeslap aangevuld met een kipkarkas of parelhoen of lamsribben voor het gebit. Welke merken kvv komen dan in aanmerking?
[/quote]

[quote="Saskia37"]Ook ik voer Lotgering weliswaar alleen s'ochtends en s'avonds krijgen ze andere barfhappen, maar als we het over het assortiment hebben wil ik daar wel wat aan toevoegen.
-compleet met pens : zit rund, lam, en kip in
-compleet zonder pens: rund, lam, en kip
-compleet met paard: rund, lam, kip en paard
-compleet lam: alleen maar Lam
-compleet lam en rijst: alleen lam met rijst en groenten
-compleet vis: kabeljauwkoppen, lam en rund.
-enkelvoudig pens: rund
-enkelvoudig rundvlees
-Een kipmix alleen kip met kippemaagjes en kippehartjes

Op aanvraag stellen ze ook voor je samen.
Voor mijn gevoel wordt er nogal minderwaardig over lotgering gesproken, wat ik heel jammer vind, misschien komt het omdat ze niet zo commercieel zijn als de andere merken ik weet het niet, in ieder geval zijn wij er tevreden over  [/quote]

Bel anders zelf even, afwisseling genoeg lijkt me. Ook een aantrekkelijke prijs. Dit voer bestaat ook al een jaar of 30, dus heeft zich ook wel bewezen.
Door Ener
#1514895
[quote="bloemetje"]
Een jaar of 30  ???. Zeker weten?
[/quote]

Volgens de website wel.
Door mysmoothcollies
#1514988
[quote="Lizzy"]
Ik zou je aanraden om niet voor 1 merk te gaan maar meerdere merken en meerdere smaken te voeren. Je zou voor merken kunnen kiezen die zich al lange tijd bewezen hebben (ik denk dan aan Bibi, Carnibest, Energique, Duck, etc). Of kies uit bijv. een merk dat zichzelf al bewezen heeft + een nieuw merk. En kies ook niet voor 1 of 2 smaken. Dus niet alleen rund of kip of rund + kip maar ook lam, geit, etc. En dan kun je er zelf misschien nog 1 keer per week een zalmkop of andere vette visjes bij geven (lekker goedkoop en een topmaaltijd, een zalmkop!). Verder zou ik zelf het liefst kiezen voor een merk dat zoveel mogelijk uit natuurlijke grondstoffen bestaat. Dus een merk dat bijv. gemalen bot bevat in plaats van een calcium supplement. Ik denk dan aan merken als All Animal, Bandit, Bibi, Carnibest, Carnivoer,  Haaksbarf, etc. Nou hoef je natuurlijk geen 5 merken te voeren, maar het zou mooi zijn als je bijv. 2 merken en 4 smaken zou kunnen voeren. Als je de kosten wilt drukken, dan kun je bijv. ook denken aan een merk zoals boven genoemd te combineren met een goedkoop merk als Smuldier ofzo. Dat bevat dan geen gemalen bot maar het is goedkoop, makkelijk verkrijgbaar en veel honden doen het er 'goed op'. Dat blijft natuurlijk altijd belangrijk. Kijken waar jouw hond het goed op doet. Want wij kunnen roepen "neem merk A, B of C" maar als jouw hond het beter doet op merk D, kun je beter dat voeren!

Hallo Lizzy, wat leuk dat je zo uitgebreid antwoord nu! ;D ;) Ik probeer nu de KVV merken ook zoveel mogelijk af te wisselen en minimaal 4 soms 5 smaken te voeren. Dit gaat erg goed nu de colliemeiden zijn er blij mee en zelfs de jongste met allergie achtige klachten doet het goed, ik ga nu ook weer eens Bibi proberen, jaren geleden mee begonnen ooit, maar er zitten wel granen in dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Lotgering lijkt mij ter afwisseling ook prima, dus ik ben me even aan het orienteren, maar volgens mij moet je wel veel in 1 keer bestellen dus dan kom je niet zo snel aan voldoende afwisseling, toch of.......???


[/quote]
Door saskia37
#1515144
[quote="bloemetje"]
Een jaar of 30  ???. Zeker weten?
[/quote]

Ja, zeker weten
Hadden voorheen een slagerij, en verkocht hij ook kvv, slagerij is verkocht en heeft zich geheel gestort op de kvv.
Door rheawithpixels
#1515253
Slagerij zat o.a. in Zaandam. Zijn rollen hondenvoer worden hier 10 minuten vandaan gemaakt  :D Zijn "fabriek" zit hier nog wel, zelf woont hij in Abkoude.
Door oebaya
#1515942
Lizzy schreef: Oebaya, heb jij wel eens langere tijd geprobeerd om je hond te voeren met pens, brood en gistocal. Kan ik je van harte aanbevelen dat eens te doen. Dan weet jij waarom ik het 'net an' vind ;).
Ja, mijn eerste honden leefden op dit menu. Ze zijn geen van allen door voedsel problemen gestorven. Wel door ziekte van Weil, onder een auto gelopen en op 13-jarige leeftijd aan blaaskanker.
Wij zijn hier trouwens niet anti KVV. Maar we zijn wel kritisch ten aanzien van de merken. Vooral ten aanzien van merken die complete onduidelijkheid hebben over wat er wel en niet in het prakje zit en of het compleet is of niet. De merkjes KVV vliegen ongeveer als paddestoelen uit de grond. Iedere 'gek' kan in zijn schuurtje in de achtertuin een KVV'tje in elkaar draaien. De controle is NUL. En persoonlijk, als ik heel eerlijk ben? Dan denk ik dat een kritische blik ten aan zien van al die nieuwe KVV's hard nodig is. Want bedenk wel dat er mensen zijn die hun hond met 1 merk en 1 smaak KVV voeren in de veronderstelling dat zij een compleet voer voeren. En wanneer een fabrikant geen premix gebruikt en geen toevoegingen en niet duidelijk is over hoe het product gebruikt dient te worden: dan is de hond daarvan de dupe.

En daar staan we hier voor, voor het welzijn van alle honden.
Aangezien veel van de  merken door fokkers zijn ontwikkeld en die mensen al jarenlang hun eigen honden met het voer gevoerd hebben, denk ik dat het met de meeste KVV's wel meevalt.
Lotgering maakt het voer niet alleen al 30 jaar, hij is ook fokker en voert het zijn eigen honden.
Door rheawithpixels
#1515990
Onze honden zijn bijna 14 en 12 geworden op Eukanuba.  :-X

Maar ik ben het er mee eens dat er momenteel zoveel nieuwe KVV merken komen en controle daarop is er niet. Dat is zorgelijk.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1516108
Als het goed is, is er wel controle. Een versvleesvoer fabrikant hoort zich aan te melden bij de VWA en dan wordt je gecontroleerd. Ik weet alleen niet zo goed hoe streng er gecontroleerd wordt op niet-aangemelde fabrikanten.

Als een voer compleet is hoort dat op het etiket te staan: complete voeding. Anders hoeft het niet compleet te zijn. Totaalvoer hoeft dus niet compleet te zijn.
Op zich vind ik het niet zo'n ramp als een KVV niet compleet is, maar het is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden en dat dus niet alleen voeren.
Door Lizzy
#1516121
Hitam schreef: Als het goed is, is er wel controle. Een versvleesvoer fabrikant hoort zich aan te melden bij de VWA en dan wordt je gecontroleerd. Ik weet alleen niet zo goed hoe streng er gecontroleerd wordt op niet-aangemelde fabrikanten.
Ik heb daar wel een aardig ideeetje over inmiddels. Overigens wil ik daarmee niet suggereren dat Lotgering niet gecontroleerd wordt hoor. Begrijp me goed, ik heb niks tegen dat voer, ik heb niks tegen de fabrikant, ik heb sowieso niks tegen welke fabrikant of voer dan ook. Ik vind het alleen belangrijk dat consumenten kritisch blijven. Ik snap eigenlijk zelf niet eens meer waarom ik het nog belangrijk vind :-\. Zodra je een kritische geluid laat horen, ben je weer anti KVV enzo.
Als een voer compleet is hoort dat op het etiket te staan: complete voeding. Anders hoeft het niet compleet te zijn. Totaalvoer hoeft dus niet compleet te zijn.
Op zich vind ik het niet zo'n ramp als een KVV niet compleet is, maar het is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden en dat dus niet alleen voeren.
Ik vind het ook geen ramp. Maar het is wel handig als het erop staat. Zodat gebruikers ook weten waar ze aan toe zijn.
Door rheawithpixels
#1516130
[quote="Hitam"]
Als het goed is, is er wel controle. Een versvleesvoer fabrikant hoort zich aan te melden bij de VWA en dan wordt je gecontroleerd. Ik weet alleen niet zo goed hoe streng er gecontroleerd wordt op niet-aangemelde fabrikanten.
[/quote]

Hoe kun je als consument controleren of je voer koopt dat door de VWA gecontroleerd is? Er bestaat nog geen keurmerk volgens mij. Dus het blijft vertrouwen en ervaringen uitwisselen met elkaar op fora.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516136
[quote="rheawithpixels"]
Hoe kun je als consument controleren of je voer koopt dat door de VWA gecontroleerd is? Er bestaat nog geen keurmerk volgens mij. Dus het blijft vertrouwen en ervaringen uitwisselen met elkaar op fora.
[/quote]

Volgens mij alleen op de hele ouderwetse manier om ernaar te vragen bij de VWA. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door