Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bien
#1561853
[quote="Doezengek"]
Klinkt mij in de oren als pre-puberteit.... die rode dame is jullie in de maling aan het nemen. Het is prima dat je haar zonder iets te zeggen uit de bench haalt, laat plassen en weer terug de bench in doet. Blijf dit vooral ook zo doen!! Want 1x aandacht door wat te zeggen tegen haar dan heeft ze dus bereikt wat ze wilde...aandacht!!
Dit is gewoon een uitprobeerfase en gaat vanzelf weer over mits je consequent handelt.  ;)
[/quote]
Ja ja het is me een flapdrol die rooie does.....
Vanacht heeft ze doorgeslapen, van half 12 tot kwart voor 6, nou dat vinden we redelijk. De baas heeft gezegd ik ga wel wat later naar bed misschien slaapt ze dan beter door. En ja hoor... phew....dat scheelt wakker liggen van dat bench gerammel.
We gaan gewoon door zoals we doen en geven niet elke keer toe aan die tante-troela!
Door Bien
#1570821
Onze pup krijgt dus kvv en poept zo'n 6 x per dag, ze krijgt natuurlijk ook steeds meer te eten en gaat dus ook meer poepen. Drollen zijn goed, geen commentaar.

Maar.. nu lees ik hier dat het wellicht aan de soort kvv (Natudog geen Naturis) kan liggen. Ze drinkt niet extreem niet veel meer als de volwassen Does. Maar plast wel vaak, hierdoor is het ook lastiger haar zindelijk te krijgen.

Moet ze wellicht met het percentage naar beneden of het aantal keren per dag dat we voeren veranderen? Ze krijgt nu 3x per dag dezelfde hoeveelheid kvv.

Ze krijgt nog 10% vh huidige lichaamsgewicht

Onze 2 jarige Does doet het goed op dezelfde kvv..... poept hooguit 2x per dag.

We barfen af en toe met vis, kippenek/karkas en pens.
Door Bien
#1571334
Pupsie net gewogen, 4400 gram... al sinds woensdag, ze komt dus niet aan.

Ze is niet te dik, dus ik neem aan dat ik toch gewoon het percentage aan moet houden dat ik nu voer 10% iemand reactie?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1572146
[quote="Bien"]
Pupsie net gewogen, 4400 gram... al sinds woensdag, ze komt dus niet aan.

Ze is niet te dik, dus ik neem aan dat ik toch gewoon het percentage aan moet houden dat ik nu voer 10% iemand reactie?
[/quote]

Ze poept wel veel per dag :-\  Omdat je best veel voert krijg ik het idee dat het overtollige letterlijk gedumpt wordt. Ik zou iets minder gaan geven en dan 2x daags en dan kijken wat er gebeurd.
Door Bien
#1572152
[quote="Angelique"]
Ze poept wel veel per dag :-\  Omdat je best veel voert krijg ik het idee dat het overtollige letterlijk gedumpt wordt. Ik zou iets minder gaan geven en dan 2x daags en dan kijken wat er gebeurd.
[/quote]

Ja tis een bange schijtert hahaha

Ze is nu 3,5 maand, kan dat dan al wel 2x per dag?

Vanaf morgen zullen we d'r eens 2x per dag voeren, hopelijk gaan ze niet in alles lopen bijten omdat ze honger heeft.. even afwachten.. we houden jullie op de hoogte, tot na de pasen want we gaan zo lekker weg.
Door Exect
#1575134
hallo
ik maak nu voor de shishu,s zelf gemaakte Kvv  ik heb een grote jonge Duitseherder 7 maanden  en die eet vol barf  Nu doe ik zo wat die dag de Herder moet eten  dus  bijv kipkarkas en dan spiervlees en orgaan per dag he  ,,dat laat ik dan malen hier in Thailand door een slager  en doe ik er zelf groente en verse Zalm olie en kelp door heen  elekedag geef ik dus het barf menu maar dan fijn gemallen dus ook de botten er door ,,, ook lam en een dag alleen biefstuk met orgaan geen bot ,,,,alleen de vis dag voor de herder sla ik dan over voor de shishu,s ook heb ik een pup   11 wken ook een shishu die eet gewoon  het zelfde gaat top ,  De shushu,s bij mij kunnen geen botten eten  de shishu,s hebben toeval  onderbijtend gebit is heel moeilijk zelfs en kippe nekje niet,,, heb alles wel geprobeerd dat voorop he Maar gemalen Barf is net even anders maar toch krijgen ze alles binnen zoals barf
grt Van Henk te Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op di 06 apr 2010, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
#1637658
Tijdje geleden paar dagen 2 x per dag geprobeerd, dat was niet zo'n succes, ze werd heel erg vervelend, van de honger.
Pup versie kvv gebruikt gemengd met volwassen versie en toen ging het stukken beter.

Ze is nu 8,3 KG en 5,5 maand, krijg dus nog 3 x per dag, dat kan naar 2 x maar we hebben ook het idee dat ze minder kan hebben ze krijgt nu 3x 150 gram.
Hoe ga ik dat aanpakken naar minder? En dan ook 2 x per dag? Ze schiet niet meer zo op d'r maaltijden af als in het begin dus we denken echt dat ze minder toekan.

Kunnen we de middag maaltijd delen door 2 en dat 's morgens en 's avonds erbij geven of ..... ff advies graag!!!

Ze is nog in de groei he... dus moeten we het goed aanpakken.
Laatst gewijzigd door Bien op di 01 jun 2010, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1637817
[quote="Bien"]
Tijdje geleden paar dagen 2 x per dag geprobeerd, dat was niet zo'n succes, ze werd heel erg vervelend, van de honger.
Pup versie kvv gebruikt gemengd met volwassen versie en toen ging het stukken beter.

Ze is nu 8,3 KG en 5,5 maand, krijg dus nog 3 x per dag, dat kan naar 2 x maar we hebben ook het idee dat ze minder kan hebben ze krijgt nu 3x 150 gram.
Hoe ga ik dat aanpakken naar minder? En dan ook 2 x per dag? Ze schiet niet meer zo op d'r maaltijden af als in het begin dus we denken echt dat ze minder toekan.

Kunnen we de middag maaltijd delen door 2 en dat 's morgens en 's avonds erbij geven of ..... ff advies graag!!!

Ze is nog in de groei he... dus moeten we het goed aanpakken.
[/quote]

Als ze met minder af kan dan geef je gewoon minder. Hetgene wat je denkt wat teveel is dat haal je ervan af. Hoe je dat precies doet is niet zo spannend, dat mag zoals jou het beste uitkomt. Dus of je schrapt een maaltijd, of je haalt van iedere maaltijd wat af, of je maakt 1 maaltijd wat minder. Even bekijken wat het best in jouw ritme past. Hier gaan als eerste de "voor het slapen gaan" maaltijden in mindering en op een dag zijn ze weg. Datzelfde gebeurd later met het ontbijtje totdat er nog een hap over is en dan is die ook weg en krijgen ze alleen nog een avondmaaltijd.
Door Bien
#1637950
[quote="Angelique"]
Als ze met minder af kan dan geef je gewoon minder. Hetgene wat je denkt wat teveel is dat haal je ervan af. Hoe je dat precies doet is niet zo spannend, dat mag zoals jou het beste uitkomt. Dus of je schrapt een maaltijd, of je haalt van iedere maaltijd wat af, of je maakt 1 maaltijd wat minder. Even bekijken wat het best in jouw ritme past. Hier gaan als eerste de "voor het slapen gaan" maaltijden in mindering en op een dag zijn ze weg. Datzelfde gebeurd later met het ontbijtje totdat er nog een hap over is en dan is die ook weg en krijgen ze alleen nog een avondmaaltijd.
[/quote]
Bedankt voor je reactie, we gaan de lunch langzaam aan schrappen ;-)

Komt goed !

Sabine
Door Bien
#1678207
Terug van weggeweest ;-) en weer wat vragen bedacht:

wanneer kan ik de pup (die nu 7 maand is) naar 1 x per dag voeren zetten?

Gal spugen van Duna (pup) is wel vreemd eigenlijk want ze kan dus met minder eten toe, maar spuugde tot 1 week geleden wel eens gal. we hebben haar voor het slapen gaan nog klein beetje kvv gegeven en toen was het over. het lijkt dus dat dat niets te maken heeft met lege maag, maar puur met het aanmaken van het maagzuur omdat ze weet dat er eten gaat komen. dat "klokje" moet dus gereset worden???

Duna weegt nu 9 kg en krijgt ongeveer 350 gram per dag verdeeld over 2 maaltijden en klein hapje voor het slapen gaan.

Nu heeft Duna beetje diaree (plakpoep) ze heeft rund kvv gehad. Ik geef haar vanavond een kipkarkas, hopelijk lost dat wat op. Zou die diaree te maken kunnen hebben met het weer?? of de kwaliteit/samenstelling van de kvv??

Graag even reactie op mijn verhaaltje.....
#1678211
Het kan altijd ook iets van buiten zijn, een kleine virus of bacterie. Komt best wel vaak voor.

Als je bijv. opeens een ander merk kvv geeft zou het kunnen, maar is het hetzelfde als ze altijd krijgt, dan denk ik dat het van iets anders komt.
Het is toch warm etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door