Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Muisje
#1486547
haha sorry dat kuil voor moest KUIL VOER zijn. Excuus.

Ik zie het zeker wel zitten om wat barf dagen in te lassen:) Weet nu ook wat ik kan bestellen voor hem.
Jack krijgt zo en zo geen maccaroni  nooit gehad ook en rijst ook niet meer... Rijst blijkt namelijk ook een dik maker te zijn. Net als bruin brood volgens de DA staat 1 snee bruin brood aan 20 suiker klontjes voor een kind. Dus buiten het feit dat hij er erg hyper van wordt werd hij er ook dik van.

Tuurlijk zetten we hem ook meer in beweging, we spelen heel veel met de bal en nu ook weer met de frisbee. Geduld is idd ook erg belangrijk, zonder kom je er niet. Maar ik doe zeker mijn best om hem minder te laten wegen.

Wat ik wel eng vind aan barf is dat ik totaal geen idee heb, hoeveel hij waar van moet hebben. Dus zelf samen stellen doe ik nog niet omdat ik bang ben dat hij niet de complete voeding binnen krijgt. Het lijkt me heerlijk als hij gewoon zelf samen gesteld voer krijgt wat je zelf in de hand hebt en dus zelf ook de producten controleerd. Maar dat zit er nu nog niet in dat wil ik eerst rustig uitzoeken.
Waar ik nu meer aan denk is gewoon maandag tot en met vrijdag de worstjes, en eventueel zaterdag en zondag hem brafproducten te geven zo als karkassen van klein gevogelte of een lappens.

Liefs..
Door Boez
#1487921
Lijkt me een uitstekend plan! :)
Zo kunnen jij en je woef al doende vertrouwd raken met het barfen.

Ben je bekend met het leesvoer hier in de barf bieb, en de rekenhulp enzo? Omdat je zegt dat je niet precies weet hoeveel hij van alles binnen moet krijgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1487941
suus, als je de kvv blijft geven en zo nu en dan wat barf dagen doen dan hoef je niet zo nauw te kijken, zal alleen dan wel vlees geven(soorten) wat niet in je kvv zit..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1488038
[quote="Muisje"]
haha sorry dat kuil voor moest KUIL VOER zijn. Excuus.

Ik zie het zeker wel zitten om wat barf dagen in te lassen:) Weet nu ook wat ik kan bestellen voor hem.
Jack krijgt zo en zo geen maccaroni  nooit gehad ook en rijst ook niet meer... Rijst blijkt namelijk ook een dik maker te zijn. Net als bruin brood volgens de DA staat 1 snee bruin brood aan 20 suiker klontjes voor een kind. Dus buiten het feit dat hij er erg hyper van wordt werd hij er ook dik van.

Tuurlijk zetten we hem ook meer in beweging, we spelen heel veel met de bal en nu ook weer met de frisbee. Geduld is idd ook erg belangrijk, zonder kom je er niet. Maar ik doe zeker mijn best om hem minder te laten wegen.

Wat ik wel eng vind aan barf is dat ik totaal geen idee heb, hoeveel hij waar van moet hebben. Dus zelf samen stellen doe ik nog niet omdat ik bang ben dat hij niet de complete voeding binnen krijgt. Het lijkt me heerlijk als hij gewoon zelf samen gesteld voer krijgt wat je zelf in de hand hebt en dus zelf ook de producten controleerd. Maar dat zit er nu nog niet in dat wil ik eerst rustig uitzoeken.
Waar ik nu meer aan denk is gewoon maandag tot en met vrijdag de worstjes, en eventueel zaterdag en zondag hem brafproducten te geven zo als karkassen van klein gevogelte of een lappens.

Liefs..


[/quote]

Maar je slaapt wel lekker als je hond  "worstjes met kuilvoer"  eet? ???

Een uurtje gericht lezen in de BARF-beginnersdocumentatie en je weet hoeveel je van wat moet voeren.
Door tieneke
#1488212
[quote="Robert & Mirjan"]
Kuilvoer ??? daar zit toch ook suikerbieten in
[/quote]
Nee, maar wel een partij eiwitten  :biggrin2:
Door Robert & Mirjan
#1488216
Oh ik dacht altijd dat er in kuilvoer gras suikerbieten en mais enzovoort zaten vermengd.
Hoe heet dat dan ook alweer wat je aan paarden geeft met suikerbieten wij gaven dat vroeger weleens. Ik kan er ff niet opkomen.
Door tieneke
#1488229
[quote="Robert & Mirjan"]
Oh ik dacht altijd dat er in kuilvoer gras suikerbieten en mais enzovoort zaten vermengd.
Hoe heet dat dan ook alweer wat je aan paarden geeft met suikerbieten wij gaven dat vroeger weleens. Ik kan er ff niet opkomen.
[/quote]
Je hebt oa kuilvoer uit gras en kuilvoer uit mais,ik neem aan en hoop dat ze dit laatste niet aan haar hond geeft  :-\
Door tieneke
#1488233
[quote="Muisje"]
Jack krijgt ook zeker minder, ik geloof dat hij van zijn brokken 180 gram mocht en daar kreeg hij maar 100 gram van.
Het worstje is 200 gram en daar krijgt hij er 1 perdag van. Terwijl hij daar normaal ook al ander half tot 2 van mocht.
Op dit moment mag hij ook maar 1 worstje door het kuil voer wat koeien krijgen.

ga even rond zoeken waar ik de karkassen het best vandaan kan halen en hoeveel natuurlijk:)

Bedankt voor de tips..
[/quote]
O o...lees dit nu pas....kuilvoer voor koeien  :o
Door Robert & Mirjan
#1488235
oh en ik heb ff zitten googlen en ik bedoel suikerpulp. Maar dat zal daar wel niet in zitten dan. Maar zowieso mais uit kuilvoer gaat toch ook gisten of zie ik dat verkeerd.
Door tieneke
#1488239
[quote="Robert & Mirjan"]
oh en ik heb ff zitten googlen en ik bedoel suikerpulp. Maar dat zal daar wel niet in zitten dan. Maar zowieso mais uit kuilvoer gaat toch ook gisten of zie ik dat verkeerd.
[/quote]Gisten weet ik niet want ik heb het nog nooit geprobeerd  :biggrin2: ,maar dat mais een ongezonde dikmaker is dat is een feit.
Door Robert & Mirjan
#1488242
Nou lijkt me wel ligt vochtig opgeslagen komen ook suikers vrij, ligt te broeien dus gisten als ik het goed heb hoor weet het niet zeker.
Ik weet wel dat er ook drank gemaakt word van mais (bourbon, whiskey)  :drink:  :mbounce:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1488574
[quote="Robert & Mirjan"]
Oh ik dacht altijd dat er in kuilvoer gras suikerbieten en mais enzovoort zaten vermengd.
Hoe heet dat dan ook alweer wat je aan paarden geeft met suikerbieten wij gaven dat vroeger weleens. Ik kan er ff niet opkomen.
[/quote]
Bietenpulp?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1488576
[quote="Muisje"]
Ik heb hier een tijdje geleden een topic gemaakt met de naam afvallen: Hier in heb ik toen vermeld dat ik Jack weer op vlees zou zetten.
Het vlees waar Jack opstaat zit in een worstje van 200 gram, waarvan hij 's morgens 100 gram krijgt en 's avonds.
In het ene worstje zit hart met nog wat andere ingredienten waarvan ik op dit moment echt geen idee meer heb welke dat zijn. De man van
de dierenwinkel heeft het wel netjes allemaal uitgelegd (alweer :o) maar het blijft niet hangen. In het andere worstje zit grotendeels pens met
ook weer andere ingredienten. Deze is nieuw en ik moet zeggen Jack is er ook helemaal weg van.

Jack is in de afgelopen tijd van 19,8 naar 19,1 gegaan dus we zijn erg trots dat meneer al wat is afgevallen en dat op brok. Sinds dinsdag 12 januari
staat Jack weer vol op vlees en zit hij bij de dagopvang voor 3 dagen waarbij hij als hij wat meer op zijn gemak is en hij wat meer vertrouwen heeft
opgebouwd ook mee mag met de uitlaatservice, dus we hopen dat het vanaf nu wat sneller gaat want meneer mag en zo en zo nog 1,3 kg af.

Als jullie nog tips hebben om hem sneller maar toch gezond te laten afvallen, dan zijn deze van harte welkom.

Liefs...
[/quote]

Meer bewegen!!  :D
Door Muisje
#1489327
Bedankt voor de tip Yuki :biggrin2: dat deden we natuurlijk helemaal nog niet ;D

Moet zeggen, we spelen en wandelen op dit moment zo veel met de bal buiten dat meneer ' s avonds helemaal dood op de bank ligt.
Binnen kort krijgt meneer nog meer beweging omdat hij dan ook mee mag met de uitlaatservice, we gaan redelijk goed met de beweging
maar natuurlijk kan het altijd meer. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door