Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#1490874
Wij geven het al jaren
Nooit problemen mee gehad, en ook geen "brokjes" ? gevonden. Ze vinden het lekkerder dan andere KVV en ik vind het er ook rauwer uitzien als bv duck of energique, vind dat net karton en de honden blijkbaar ook. Van andere KVV hebben ze ook bijna het dubbele nodig.
Ik was wel heel wat blijer met de oude verpakking maar ja van de keuringsdienst van waren moest er persee een dichte andere verpakking omheen.
Voor de afwisseling krijgen ze hier barfdagen zonder kip (dat is trouwens bij onze ook hap slik weg, dus liever andere grotere stukken)
Door Beppie1
#1493990
Ook hier sinds 'kort'(maand of 5) op de kivo... bevalt prima. De kleine dame(nu 5 mnd) is een half barfmonster, en eet dus half half, de grote is er gek van. Is normaal een moeilijke eter maar dit gaat erin als koek!!

Dus laatst een grote portie gekocht(70 kg). En ik ga het 'erin' houden!!!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#1499557
Ik heb ook een doos Kivo gehaald. Mijn hond kan er niet goed van poepen, erg hard. Misschien wel op te lossen door wat olie erdoor te doen.
Maar wat ik vreemder vind is dat er "kleine botjes" inzitten en die heeft hij na een paar dagen uitgebraakt.
Misschien wennen? Wie weet dat?
Normaal krijgt hij Smuldier compleet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1501673
er zitten wat kleine 'botjes' in, maar goed..
toch he, heb ik nu wat kivo laatst gehaald en ik blijf erbij dat het een wisselende samenstelling is..
ik heb 2 rollen laten ontdooien, en de beide rollen in m'n handen gehad, mijn ene hand was harstikke vet moest echt met goed warm water en flink wat zeep m'n best doen het er af te krijgen en bij die andere rol was dat helemaal niet....ook blijft de kleur varieeren....
daarbij doen ze bij de kivo er al zalmolie doorheen en dan nog bij sommige harde ontlasting(te hard)....
dat ze van de kivo minder 'moeten' krijgen ben ik het mee eens maar denk dat dat ook komt omdat het vrij vet is..
op gentle na, eten ze het hier wel met smaak op...maar ik zal het niet voor vast dagelijks geven....maar goed ik ben ik..
Door Eertje
#1508932
Wij geven onze 5 honden nu 2 jaar in de ochtend kivo en in de avond samensteld. Ook voor mij is het prijskaartje bepalend dat ik bv geen carnibest geef. Voor het zicht en geur wijkt de kivo wel eens af, maar hier eten ze het met veel plezier!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1510456
Hier alleen ervaring met de "oude" Kivo, toen het nog niet in rollen zat.
Ze eten het goed, alleen de ontlasting is wat minder. Ik geef er wat spiervlees van smuldier bij, dan is het ok. Er gaat dan 600 gram smuldier op 2 kg KIVO.
Het is wat vetter, maar das voor 3 van de 4 niet erg, die mogen toch aankomen.

Ik gebruik het nu alleen nog eventueel voor vakanties. Gewoon thuis krijgen ze barfhap. Soms wil ik het nog wel eens meenemen naar de wedstrijden, zodat ze toch iets kunnen eten, zonder al te lang moeten uitbuiken.
Door Bien
#1510611
Hebben hier pas een rol KIVO vis gekocht, krijgt ze vanavond voor het eerst.

Zag met het verdelen in porties wel duidelijk groenten of iets zitten, het was GROEN, en heel fel.

Even afwachten en dan hebben we ook ervaring met KIVO.

O,ja wat ik vreemd vind is dat er op de rol helemaal geen opdruk of iets dergelijks staat, is dit normaal bij KIVO???
Door mysmoothcollies
#1511077
Ja da's normaal, maar er komt verandering in, heb ik begrepen. Wat er in zit staat op de doos vermeld, waar ze per 10 stuks in verkocht worden, De vleesvariant is al voorzien van een etiket per verpakking. Overigens is het Vis/kip en niet alleen Vis (zie doos ;)).
Door Bien
#1624341
[quote="mysmoothcollies"]
Ja da's normaal, maar er komt verandering in, heb ik begrepen. Wat er in zit staat op de doos vermeld, waar ze per 10 stuks in verkocht worden, De vleesvariant is al voorzien van een etiket per verpakking. Overigens is het Vis/kip en niet alleen Vis (zie doos ;)).
[/quote]
Deze week krijg ik de doos KIP/VIS binnen, dan kan ik de doos eens bekijken omdat op die rol dus niets staat. ben benieuwd.
hier vinden ze het harstikke lekker hoor! Ter afwisseling.
Door djipys haus
#1625732
Hier enkel ervaring met de oude kivo. Deze zat toen nog niet in de rollen.
Mijn ervaring is niet erg goed. Ik had een aantal honden die er niet goed van konden poepen. De ontlasting was erg hard. Een tijd daarna ging mijn teef enorm in verharing en dusdanig dat ze echt helemaal kaal werd. De andere hond kreeg heel veel jeuk. Het nest wat ik daarvoor gehad heb (niet afgespeend op kivo) werden er na 8 weken een aantal overget op kivo. Al deze honden hadden ook de poep problemen en ook een slechte vacht. Ik ben dus daarna weer heel snel gestopt met kivo en overgegaan op naturis. Alle problemen waren heel snel verdwenen.
Door Eagan
#1629366
De pup hier sinds een ruime week. 1 dag kivo vlees compleet, 1 dag kivo vis compleet en 1 dag zelf samengestelde barf.
Ontlasting is idd wel wat harder, maar hij schijnt er geen problemen mee te hebben. Hij eet het met veel smaak op, geen stukje blijft liggen.

De teef krijgt half half, dus bovenstaand maar dan met 100 gr duck erbij. Daar ook geen problemen gezien. Mooie ontlasting en ze eet het graag.

De reu zit nog op volledig duck omdat hij deze week gecastreerd word en hem dan niet aan de diaree wil hebben door de omschakeling van voer. Maar die gaat uiteindelijk ook over op de kivo zoals het er nu uitziet.

Het vlees "ruikt" wel een beetje, maar de vis zou ik bijna zelf nog in de pan gooien  ::)
De prijs € 2,00 de kilo is wel netjes, maar als ik die zelf in veldhoven ga halen, scheelt me dat ook weer een € 0,50 cent.
Aangezien er nog een paar kennisen ook kivo voeren, kunnen we dat mooi combineren met een flinke hoeveelheid.

Zal in de verzamelplaats een post zetten voor de zuid limburgers als ik ga halen, dan scheelt dat meteen in de reiskosten (die dan uiteraard evenredig verdeeld worden).

Groetjes Paul
Door tonniewerth
#1630310
Baika eet het graag, alleen is zijn ontlasting vaak keihard en daar heeft hij dan wel moeite mee. maar ik wissel het af met farmfood fresh en alaska eend en konijn en dan gaat het prima.

inderdaad lijkt het er soms op dat er in kivo ook brokken zitten,maar hij eet het er niet minder om.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1630326
[quote="tonniewerth"]
Baika eet het graag, alleen is zijn ontlasting vaak keihard en daar heeft hij dan wel moeite mee. maar ik wissel het af met farmfood fresh en alaska eend en konijn en dan gaat het prima.

inderdaad lijkt het er soms op dat er in kivo ook brokken zitten,maar hij eet het er niet minder om.
[/quote]


:o  draag mij maar weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door