Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elizaw
#201373
Hallo,

Ik als beginner wil hier ook op reageren...wij komen nl net van de brok en van Smuldier.
Onze hond heeft in zijneerste 10 levensmaanden brokken gekregen. Royal C, Nutro en bento kronen. Mijn ervaring was hiermee...heel veel ontlasting, stinken niet normaal meer en altijd scheten laten en heeeeellll veel dorst, dus iedere sloot induiken :(
Nu na 1 week Smuldier..mooie ontlasting, stinkt niet en hij heeft helemaal geen dorst meer en scheetjes misschien 2 per dag. Hij geniet ook zo van zijn maal, ook lekker toch? Mijnmoeder kwam gisteren en vroeg wat we met de vacht van onze hond gedaan hadden..??? Hij glimt zo mooi...en dat was ons ook al opgevallen maar durfde dit niet aan Smuldier te wijten. :o
Dit is voor ons dus een makkelijke keuze...Smuldier dus.
Wij zijn overigens sinds vandaag overgestapt op Bibi, om te kijken of het nog beter kan ;D

Groetjes,
Bep
Door Sjakie
#201665
Ik zou blik gaan geven ;D ;D ;D

Nee ff serieus.......
Ik zou ABSOLUUT voor smuldier kiezen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik mij sinds kort écht goed in eiwitjes en koolhydraatjes en vetjes aan het verdiepen ben en dus ook wel mijn kanttekeningen heb gekregen bij smuldier en dat kan ik uitleggen.

Zoals gebleken is bij navraag door diverse leden van dit forum bij Smuldier, wordt in smuldier voornamelijk wang, pens en ander orgaanvlees, en ander bindweefsel gebruikt. Dit is heel zwaar verteerbaar voor de hond getuige ook de boertjes en de scheten die gelaten worden. Daarbij komt dat niet bekend is wat de onderlinge verhoudingen zijn. Echter, ik heb mijn honden lang genoeg alleen maar smuldier gegeven om te kunnen zeggen dat mijn honden met heel veel smaak en met heel veel plezier eten. Daarnaast zien zij er gewoon beter uit dan met welke brok dan ook. Sinds ik mij verdiept heb hierin ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat bijvoorbeeld bibi (dit heeft naar mijn idee een heel goede prijs/kwaliteit verhouding) wellicht een beter voer is.

Dus nogmaals, ook al is het misschien niet zaligmakend, IK zou voor smuldier gaan
Door ~anna~
#205578
Omdat mijn jongste hond moeilijk begon te doen met het kvv merk wat ik gaf, daar begon ze mee toen ik zelf steeds meer ging samenstellen,ben ik dus ook Smuldier gaan proberen :o
En ik moet zeggen ze vinden Smuldier heerlijk en ik zou dus heel goedkoop uit kunnen zijn samen eten ze als ik ze 2 keer Smuldier zou voeren ongeveer 600 gram per hond per dag kosten:1,35
Dat is zo goedkoop ::)
En ik heb het idee dat het voor een groot deel uit pens bestaat weinig vlees dus.
Dus omdat heel vaak te geven :-\
Door pippie
#311105
Of het nou smuldier of duck of bibbie is, ik vond het er niet uitzien en ben heel snel overgestapt op compleet zelf samenstellen en daar doen ze het hier perfekt op ;)
Dus eigenlijk heb ik geen oordeel over de verschillende merken, daarvoor heb ik het echt te kort gebruikt ;D
Door amber2
#311176
Nou, er zit toch echt wel een enorm verschil in uiterlijk (en dus in ingredienten!) tussen smuldier of bibi/carnibest! Smuldier heeft een hele rare sponzige structuur (ik denk door de grote hoeveelheid pens) en stinkt; carnibest ziet er mooi rood uit met structuur van 'normaal' vlees en ik vind het lekker ruiken. :)
Door debby
#311188
ik gebruik af en toe de kip / vlees smuldier als ik minder tijd heb maar vind het absoluut niet stinken zeker de kip vind ik er goed uit zien.
Door amber2
#311275
Ja, de enkelvoudige soorten van smuldier zijn nog wel goed; ik dacht ook dat het hier om de compleet versie ging (had ik het iig wel over!).
Door SabenJin
#313870
Ik zou voor smuldier gaan. Dat krijgt nu ook (nog) en dat bevalt goed. Het enigste wat stinkt is het voer zelf, maar Jin niet gelukkig :)
Laatst gewijzigd door SabenJin op di 03 mei 2005, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#313902
Ja hoor, als ik moest kiezen tussen brok en smuldier zou ik toch ook voor smuldier gaan! (maar wel zelf af en toe aanvullen met wat olien, zeewier e.d....)
Door monky555
#314936
smuldier ;) dat geef ik nu ook samen met AHV en mijn reu doet het er super goed op zelfs beter als op bibi en hij heeft minder nodig en 100 x beter als op brok en aangezien ik graag 2 honden wilde en daardoor ook wilde stoppen met werken komt het ons heel goed uit ;) en amy doet het er ook prima op dus voor ons momenteel niks anders als ahv en smuldier
Door debby
#315073
[quote="amber2"]
Ja, de enkelvoudige soorten van smuldier zijn nog wel goed; ik dacht ook dat het hier om de compleet versie ging (had ik het iig wel over!).
[/quote]

das waar de compleet is een beetje sponzig :-\, ook dat geef ik heel af en toe. ( dan met wat kip en vlees variant )
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#315324
[quote="debby"]
das waar de compleet is een beetje sponzig :-\, ook dat geef ik heel af en toe. ( dan met wat kip en vlees variant )
[/quote]


Ik heb nog nooit iets sponzigs gezien in Smuldier.Ik heb de 500 gram verpakkingen.Dus niet uit de supermarkt (dat is 400 gram) Ook ik heb Smuldier en AHV samen.En stinken is er hier niet bij.
Door debby
#315335
[quote="Unique"]
Ik heb nog nooit iets sponzigs gezien in Smuldier.Ik heb de 500 gram verpakkingen.Dus niet uit de supermarkt (dat is 400 gram) Ook ik heb Smuldier en AHV samen.En stinken is er hier niet bij.
[/quote]

in vergelijking met carnibest of bibi vind ik dat wel zo.
er zit veel meer vocht bij.
ook ik heb beide verpakkingen, ben er wel tevreden over maar voor mij is dat gewoon een feit ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door