Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#167295
[quote="Joan"]
Hihihi...leuk om te zien wat zo'n klein vraagje voor reacties oplevert! :D

De vraag was overigens uiteraard wel serieus, hoor! Het viel mij gewoon op tijdens het lezen van de vele topics hier op het forum dat over het algemeen de tendens is dat
1. kvv altijd beter is dan brokken
2 Smuldier "bagger" is (even generaliserend)
En die twee kon ik gewoon niet zo goed met elkaar rijmen.

En een aantal van jullie blijkbaar overigens ook niet, tenminste als ik kijk naar het gewriemel en gemier van diverse mensen om maar onder de keus "brok of smuldier" uit te kunnen komen! ;)
[/quote]

Het is ook een leuke vraag en ik vatte 'n zowieso serieus op. Er is al vaker de vraag/discussie geweest van beter een "goede"brok dan een discutabele kvv, maar daar is naar mijn mening nog nooit iets zinnigs op gekomen, ja, de rel dat wat de één discutabel vind dat de ander het een wereldmerk vindt, maar daar ging het dan ook niet om. Nu noem jij toevallig Smuldier, maar er zijn wat mij betreft wel meer merken die ik niet structureel aan mijn honden zou willen voeren. Dan maar liever een brok waar "alles" inzit en dan 1 of 2 keer in de week een bakkie smurrie voor de darmflora. Dan nam ik wel de pens oid, daar valt dan nog weinig aan de verzieken ;D
Door Lizzy
#167307
Maar hoe weet jiij dat er in die brok alles in zit? Dat vind ik het grootste probleem.... ik weet niet wat er in Smuldier zit maar ik weet ook niet wat er in brokken zit..... In dat opzicht vind ik het om het even.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#167317
[quote="Lizzy"]
Maar hoe weet jiij dat er in die brok alles in zit? Dat vind ik het grootste probleem.... ik weet niet wat er in Smuldier zit maar ik weet ook niet wat er in brokken zit..... In dat opzicht vind ik het om het even.
[/quote]

Dat Smuldier niet compleet is geven ze zelf aan aan met de boodschap dat je er ene paar sneeen brood bij moet doen oid.

tja, en het is loelig gezegt, maar mijn honden deden het niet zo beroerd op brokken ....met iets erbij....een groot aantal zijn er groot op geworden (met kanttekening) dus vandaar dat ik dan weer voor hoofdzakelijk de brok zou kiezen. Maar dan alleen als er echt niks anders zou zijn. Voor mijn vorie honden kocht ik voor de afwisseling wel eens smuldier (maar dan van die andere naam) en dat leverde bij hun altijd een avond stinkende walmen op. Toen (15 jaar geleden) vond ik het dus ook al niks in vergelijking met de rest. De rest was Rodi, of enkelvoudige producten.
Door Lizzy
#167319
Als ik op de website kijk, dan hebben ze 1 complete maaltijd waar niets aan toegevoegd hoefde te worden. De rest is geschikt als bijvoeding, schrijven ze! Dus da's mooi! Nu weet ik zeker dat ik voor Smuldier zou kiezen. En wel de bijvoeding :D. Ik vul dit wel aan en maak er zelf wel wat moois van ;D!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#167327
[quote="Lizzy"]
Als ik op de website kijk, dan hebben ze 1 complete maaltijd waar niets aan toegevoegd hoefde te worden. De rest is geschikt als bijvoeding, schrijven ze! Dus da's mooi! Nu weet ik zeker dat ik voor Smuldier zou kiezen. En wel de bijvoeding :D. Ik vul dit wel aan en maak er zelf wel wat moois van ;D!
[/quote]

Er is verder niks om mee aan te vullen...allleen brokjes, dat was de hypothetische vraag ;D
Door gonny
#167553
nou heb ik dus pas een paar pakjes gekocht voor Boris maar hij liet geen scheten! Zn ontlasting was alleen niet zo "vast" als met CB of Rodi.
Door Peet
#167569
[quote="Paul_Barte"]
En van brokjes EN Smuldier samen stinken de scheten nog harder...toch >:(


[/quote]

Hier niet hoor.....
Door Bounty
#168458
Kan ik bevestigigen. Toen ik deze site nog niet kende gaf mijn vriend altijd brokken en pens (Smuldier). Nou je ging kapot van lucht.

Nu krijgt zij Carnibest en zover ik weet nog geen scheet gelaten althans ik heb niks geroken ;D.

[quote="Paul_Barte"]
En van brokjes EN Smuldier samen stinken de scheten nog harder...toch >:(


[/quote]
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#168461
[quote="Bounty"]
Kan ik bevestigigen. Toen ik deze site nog niet kende gaf mijn vriend altijd brokken en pens (Smuldier). Nou je ging kapot van lucht.

Nu krijgt zij Carnibest en zover ik weet nog geen scheet gelaten althans ik heb niks geroken ;D.

[quote="Paul_Barte"]
En van brokjes EN Smuldier samen stinken de scheten nog harder...toch >:(


[/quote]
[/quote]

Vreemd is het toch.Mijn honden krijgen 2 x per week kompleet en ik heb ze nog nooit geroken.Ach,volgens mij moet een ieder gewoon voeren wat hij of zij denkt wat goed is.Verschil zal er altijd blijven.Je kan er lang en breed over twisten,iedereen doet toch zijn/haar eigen zin. ::)
Door Eef+Stippels
#168473
Mijn antwoord: ik zou smuldier geven. Vind ik altijd nog beter dan brokken. Van brokken heb ik geen idee wat ze er allemaal inflikkeren en daarnaast vindt Wandor het niet te vreten, die hongert zich liever helemaal uit dan dat hij een bak met brokken leegeet. Zegt toch al wel veel denk ik. Van Smuldier is misschien ook niet helemaal duidelijk wat er in zit maar Wandor eet het in ieder geval met plezier op, in tegenstelling tot brokken dus. Zo heeft ie tenminste nog plezier in het eten.

Voordat ik op Duck overging heb ik een korte tijd Smuldier gegeven, eigenlijk omdat ik niet beter wist (maar goed, daarom geven veel mensen ook brokken).
Iemand had me aangeraden pens van smuldier te voeren (als basis van het voer dat ik zelf samenstelde), en vandaar uit ben ik toen eigenlijk ook de complete maaltijden van Smuldier gaan voeren. Ik moet zeggen dat Wandor het wel goed op dit voer deed. Nu ik weet dat het geen goed merk is, geef ik het nooit meer hoor, maar als ik moest kiezen tussen brokken en smuldier, gaf ik toch echt smuldier.
Door orion
#169284
Tja natuurlijk gaan ik dan voor de Smuldier, maar dat zal voor jullie wel niet vreemd zijn ;D

Smuldier heeft voor mij momenteel maar 1 nadeel

Ik moet Diesel uit de hand voeren, en een plakje Energique of Prins hapt zo heerlijk weg, de smuldier is voor dit doel toch iets te grof van structuur, 't valt steeds uitelkaar :-\
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#169287
[quote="orion"]
Tja natuurlijk gaan ik dan voor de Smuldier, maar dat zal voor jullie wel niet vreemd zijn ;D

Smuldier heeft voor mij momenteel maar 1 nadeel

Ik moet Diesel uit de hand voeren, en een plakje Energique of Prins hapt zo heerlijk weg, de smuldier is voor dit doel toch iets te grof van structuur, 't valt steeds uitelkaar :-\
[/quote]

Waarom moet ie met de hand gevoerd worden ::) ???
Door orion
#169310
[quote="Unique"]
[quote="orion"]
Tja natuurlijk gaan ik dan voor de Smuldier, maar dat zal voor jullie wel niet vreemd zijn ;D

Smuldier heeft voor mij momenteel maar 1 nadeel

Ik moet Diesel uit de hand voeren, en een plakje Energique of Prins hapt zo heerlijk weg, de smuldier is voor dit doel toch iets te grof van structuur, 't valt steeds uitelkaar :-\
[/quote]

Waarom moet ie met de hand gevoerd worden ::) ???
[/quote]

Diesel heeft een verkeerde pallatum molle opratie gehad, hij heeft nu 1 groot gat in zijn keel naar zijn luchtpijp (kan zijn luchtpijp dus niet meer afsluiten)
door hem nu zo te voeren dat hij zijn hoofd omhoog houd, krijg je de minste kans op verslikken

De Smuldier moet ik dus in balletjes kneden :-X ::)
en stinken dat je handen dan doen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door