Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#1452633
Het schiet niet op. Vandaag gevoerd: kortgekookte kvv met bio witte rijst en bio bischuitje. Erdoor groene leem en okugest. En begin van een kuurtje probiotica.

Vanavond weer spuitdiarree, de helft op het kleed en de helft buiten   :(

Ik durf even geen kvv meer te geven. Ga morgen maar koolvisfilet halen, om die gekookt te geven. Met probiotica en groene leem en okugest  :-\
Door Nynke
#1452637
misschien moet je toch maar even helemaal stoppen met brokken en alleen wat gemalen mager vlees geven, kipfilet bijv.  met wat kokend water er over heen ??
Door GoldenCavaliers
#1452649
[quote="Anna Penta"]
Het schiet niet op. Vandaag gevoerd: kortgekookte kvv met bio witte rijst en bio bischuitje. Erdoor groene leem en okugest. En begin van een kuurtje probiotica.

Vanavond weer spuitdiarree, de helft op het kleed en de helft buiten   :(

Ik durf even geen kvv meer te geven. Ga morgen maar koolvisfilet halen, om die gekookt te geven. Met probiotica en groene leem en okugest  :-\

[/quote]Ik weet dat de meningen erg verschillen hierover,maar ik gebruik zelf nooit leem,probiotica etc,etc.Ik vind dat een hond gewoon moet kunnen volstaan met alleen kvv.Dus ook geen beschuit,en rijst.Ik zou echt de proef op de som nemen en een ander merk uit proberen,kan ook gewoon smuldier(of CB of bibi etc) zijn met pens,goed voor de darmflora,en dat op kamertemp. met kleine porties tegelijk voeren.Geen brokken meer erbij dat brengt nu alles in de war.Hopelijk is dit snel weer in orde.
Door Anna Penta
#1452651
Ik geef helemaal geen brokken Nynke, alleen een heel klein beetje Kvv, kort gekookt. Ik ben bang dat welk ander vlees ook hetzelfde effect heeft, daarom dacht ik aan vis. Ik zit wel te denken aan brokken, maar ben bang dat het dan heel moeilijk wordt om weer terug te gaan naar kvv.
Door GoldenCavaliers
#1452664
[quote="Anna Penta"]
Ik geef helemaal geen brokken Nynke, alleen een heel klein beetje Kvv, kort gekookt. Ik ben bang dat welk ander vlees ook hetzelfde effect heeft, daarom dacht ik aan vis. Ik zit wel te denken aan brokken, maar ben bang dat het dan heel moeilijk wordt om weer terug te gaan naar kvv.
[/quote]Ben beslist geen expert hoor,maar mijn ervaring is dat het echt juist wel per merk kan verschillen,maar goed je moet je er natuurlijk zelf ook goed bij voelen.
Door Anna Penta
#1452666
[quote="GoldenCavaliers"]
Ik weet dat de meningen erg verschillen hierover,maar ik gebruik zelf nooit leem,probiotica etc,etc.Ik vind dat een hond gewoon moet kunnen volstaan met alleen kvv.Dus ook geen beschuit,en rijst.Ik zou echt de proef op de som nemen en een ander merk uit proberen,kan ook gewoon smuldier(of CB of bibi etc) zijn met pens,goed voor de darmflora,en dat op kamertemp. met kleine porties tegelijk voeren.Geen brokken meer erbij dat brengt nu alles in de war.Hopelijk is dit snel weer in orde.
[/quote]

Ja maar ik ben nauwelijks begonnen met DARF, heb misschien 150 g gegeven alles bij elkaar. Om nu meteen alwéér een ander merk te proberen? En DARF bevat óók pens, dus daar ligt het niet aan. Of ze zou niet tegen geit of lam moeten kunnen?

Maar ik vind het op zich niet zo vreemd dat een hond die altijd alleen maar brokken kreeg zo reageert op vers vlees, en ik denk dat ik in dit geval wel iets moet doen om de darmflora te helpen zich te herstellen. Bij mijn eigen hondjes doe ik dat ook niet, maar dat is toch niet te vergelijken.

Nou ja, eigenlijk ben ik bereid alles te proberen als ze maar weer vaste ontlasting krijgt. Het is niet leuk, zo'n hondje dat zomaar ineens kan leeglopen, en erg gezond kan dit ook niet zijn, tenminste niet voor de langere duur.

Ik heb nog wel wat rolletjes CB kattenvoer, misschien kan ik dat dan eens proberen morgen  :-\
Door Nynke
#1452678
[quote="Anna Penta"]
Ik geef helemaal geen brokken Nynke, alleen een heel klein beetje Kvv, kort gekookt. Ik ben bang dat welk ander vlees ook hetzelfde effect heeft, daarom dacht ik aan vis. Ik zit wel te denken aan brokken, maar ben bang dat het dan heel moeilijk wordt om weer terug te gaan naar kvv.
[/quote]

je hebt gelijk, ik las brokken, terwijl er rijst stond in je begintopic    :-X  :-X

ik denk dat ik, als ik jou was, gedurende de dag, misschien wel 5 keer, een beetje rauw zou voeren, zonder toeters en bellen. En koolvis is mager, dus dat kan best. Maar ze moet het wel lekker vinden  :-\
Door Anna Penta
#1452683
[quote="Nynke F"]
je hebt gelijk, ik las brokken, terwijl er rijst stond in je begintopic    :-X  :-X

ik denk dat ik, als ik jou was, gedurende de dag, misschien wel 5 keer, een beetje rauw zou voeren, zonder toeters en bellen. En koolvis is mager, dus dat kan best. Maar ze moet het wel lekker vinden  :-\
[/quote]

In mijn ervaring helpt witte rijst erg goed om diarree te stoppen, vandaar. Maar bij Sarah werkt dat dus niet. Ik ga morgen misschien toch maar een keer CB bio proberen, en dan inderdaad verdeeld over meerdere porties. Ik blijf nog wel doorgaan met de probiotica en de leem, maar verder niets. En een beetje overgieten met kokend water misschien. En dan maar weer afwachten. Vis is dan plan B maar hopelijk niet nodig.
Door GoldenCavaliers
#1452684
[quote="Anna Penta"]
Ja maar ik ben nauwelijks begonnen met DARF, heb misschien 150 g gegeven alles bij elkaar. Om nu meteen alwéér een ander merk te proberen? En DARF bevat óók pens, dus daar ligt het niet aan. Of ze zou niet tegen geit of lam moeten kunnen?

Maar ik vind het op zich niet zo vreemd dat een hond die altijd alleen maar brokken kreeg zo reageert op vers vlees, en ik denk dat ik in dit geval wel iets moet doen om de darmflora te helpen zich te herstellen. Bij mijn eigen hondjes doe ik dat ook niet, maar dat is toch niet te vergelijken.

Nou ja, eigenlijk ben ik bereid alles te proberen als ze maar weer vaste ontlasting krijgt. Het is niet leuk, zo'n hondje dat zomaar ineens kan leeglopen, en erg gezond kan dit ook niet zijn, tenminste niet voor de langere duur.

Ik heb nog wel wat rolletjes CB kattenvoer, misschien kan ik dat dan eens proberen morgen  :-\
[/quote]Wij hebben 4 honden en iedere hond is hier als volwassen hond gekomen(en echt niet van de beste adressen),als herplaasters dus,ze waren allemaal brokkenhond en ik heb de destijds zo overgezet naar kvv zonder noemenswaardige problemen met de ontlasting.Maar de ervaring is toch wel dat het per merk kan verschillen hoe een hond reageerd op een bepaald merk.Dat lees je hier ook in de kvvrubriek,de ene reageerd verkeerd op Cb maar gaat bv geweldig op Kivo,ik noem maar twee merken.Dus dat Darf niet goed valt wil voor mij niet zeggen dat je hondje het net zo slecht zou doen op bv Bibi.Nu ze zo aan de diarree is zou ik geen kattenvoer geven,maar een ander kvv voor honden.
Door Anna Penta
#1452707
[quote="GoldenCavaliers"]
Wij hebben 4 honden en iedere hond is hier als volwassen hond gekomen(en echt niet van de beste adressen),als herplaasters dus,ze waren allemaal brokkenhond en ik heb de destijds zo overgezet naar kvv zonder noemenswaardige problemen met de ontlasting.Maar de ervaring is toch wel dat het per merk kan verschillen hoe een hond reageerd op een bepaald merk.Dat lees je hier ook in de kvvrubriek,de ene reageerd verkeerd op Cb maar gaat bv geweldig op Kivo,ik noem maar twee merken.Dus dat Darf niet goed valt wil voor mij niet zeggen dat je hondje het net zo slecht zou doen op bv Bibi.Nu ze zo aan de diarree is zou ik geen kattenvoer geven,maar een ander kvv voor honden.
[/quote]

Ik heb geen ervaring met dit soort diarree (van een brokkenhond), wel met diarree bij een hondje dat bijna nergens tegen kan, ook niet tegen vlees of vis. Bambi krijgt dan een beetje witte rijst en een bischuitje met wat yoghurt en ze is er direct weer bovenop. Okugest werkt bij haar niet, norit wel.

Maar de diarree van Sarah, dat is nieuw voor me. Misschien heb je gelijk en hangt het samen met de soort kvv. Kattenvoer en hondenvoer van CB is vrijwel identiek (zelfde ingrediënten), dus daar moet het 'm niet in zitten. Dat kun je makkelijk onderling uitwisselen, heb ik gehoord (van CB zelf). En ik heb het klaarliggen, dus waarom dat niet geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Anna Penta op do 17 dec 2009, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#1452796
Toen onze kater Prince zo giga aan de diarree was  nadat ik hem uit zijn verwaarlozende tehuis had gehaald, (het huis lag echt onder, hij kon het absoluut niet ophouden) heb ik hem op de eendrijst van CB gezet (als hypoallergeen bedoeld) en per maaltijd (2x dgs) een capsule probiotica door zijn eten geroerd. Wel veel voor een katje van 3 kilo maar het hielp wel. Na een week teruggegaan in hoeveelheid en langzaam andere smaken CB geprobeerd. Hij had echt die booster nodig klaarblijkelijk. Daarna nooit meer problemen met zijn darmen gehad. (Helaas wel met andere zaken, maar dat had met zijn slechte jeugd te maken)
Misschien ook te overwegen?
Door Anna Penta
#1452980
Dankjewel voor het delen van je ervaring Hamada. Ik ga dit zeker in overweging nemen, maar doe het in stapjes. Vandaag probeer ik de CB bio en zal zien hoe dat gaat. Verder heb ik zelf ook goede ervaringen met pure pens in de strijd tegen diarree. Maar het is vandaag pas de derde dag dat ze hier is dus we gaan rustig verder. Ik houd CB eend in gedachten.
Door Kiba
#1453042
Hallo Anna Penta,

Mijn hond is heel erg lang ziek geweest en heeft flink wat diarree gehad. op een gegeven moment kreeg ik de tip van de DA om rijst met gekookte kip te geven.........
Toen werd het pas echt zielig, het spoot werkelijk uit z'n kont.

Hierna ben ik naar de gewone Carnibest gegaan en werd het echt beter. Mijn ervaring is dus dat grote hoeveelheden rijst het juist kunnen verergeren.

Succes!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1453074
Ik zou heel traditioneel de hond terugzetten op zijn oude voer en dan per ienemiene hapje per keer, hooguit een paar hapjes per dag  het nieuwe voer introduceren. En dan in een tempo dat ze over drie weken helemaal over is op vers voer, al dan niet nog een beetje opgewarmd.  Die hondje heeft waarschijnlijk der leven lang niks anders dan droge meuk gegeten en dat binnenwerk schrikt zich nu de griebels van al dat vet en die vezels en wat nog meer. Probiotica erbij kan goed, maar groene leem zou ik in dit stadium niet geven.
Door Anna Penta
#1453135
[quote="Kiba"]
Hallo Anna Penta,

Mijn hond is heel erg lang ziek geweest en heeft flink wat diarree gehad. op een gegeven moment kreeg ik de tip van de DA om rijst met gekookte kip te geven.........
Toen werd het pas echt zielig, het spoot werkelijk uit z'n kont.

Hierna ben ik naar de gewone Carnibest gegaan en werd het echt beter. Mijn ervaring is dus dat grote hoeveelheden rijst het juist kunnen verergeren.

Succes!!!
[/quote]

Mijn ervaring is wel dat wat voor het ene hondje goed werkt, voor het andere juist niets doet. Met rijst krijgt ze dus diarree, maar ook met alleen vers vlees. Vanochtend toch ook weer van CB. Dus uitproberen maar, het hele rijtje af tot er iets is wat werkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door