Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Veerle-scrappyToo
#1404885
voor wat het waard is...ik vond "jou mannetje" net heel lief overkomen en ik had helemaal geen beeld van een puberende vluggroeiende jongen maar had eerder een knuffelbeer voor ogen.  Heb eenlevendige fantasie en maak bij veel zaken een beeld...zag er wel een krullekoppeke bij  ;D
Door Fido
#1404997
[quote="Veerle-scrappyToo"]
voor wat het waard is...ik vond "jou mannetje" net heel lief overkomen en ik had helemaal geen beeld van een puberende vluggroeiende jongen maar had eerder een knuffelbeer voor ogen.  Heb eenlevendige fantasie en maak bij veel zaken een beeld...zag er wel een krullekoppeke bij  ;D
[/quote]

Geen krullekoppie dus  ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1405088
[quote="flufske12"]
Vlooien heeft ze zeker niet wordt om de 4 weken preventief behandeld
[/quote]
daar zou ik ook maar even mee stoppen..
Door Netty
#1407523
[quote="avalon"]
Mijn fauve heeft het ook nogal eens. Soms gaat ze zover dat ze haar halve voetzool eraf bijt. Oren heeft ze vooral als pup veel mee getobt, toen ben ik puur oor gaan gebruiken preventief. Dit werke super voor de oren. Laatst had ze een kale schilferige plek op haar borst die niet fris rook en uiteindelijk zwart gebobbeld werd. Toen heb ik sanodermzalf gehaald (1x gebruikt en vertder vergeet ik dat dan weer) en heb haar om de dag gewassen met zwavelteer shampoo en teatreeshampoo. Nu heeft ze het alleen nog op haar lipplooi. Ze krabt en bijt al wat minder, maar het is steeds in een bepaalde tijd van het jaar, dus bij haar denk ik aan een soort van hooikoorts. Het zou ook nog met de hormonen te maken kunnen hebben. De niet frisse geur zijn zeker gisten en die gaan dus weg met het wassen. De zwart gebobbelde huid is inmiddels weer weg, de huid is nog ietwat rood, maar het haar is weer terrug, duurt een week of 7-8.
[/quote]

waar heb je die zwavelteershampoo gekocht?
Door flufske12
#1408145
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties. Het gaat inmiddels al stukken beter dus het kan ook best zijn dat ze last heeft gehad van stress omdat wij recent zijn verhuist en bij een nieuwe hondenschool zijn beginnen trainen. Als het weer begint zal ik inderdaad een holistische dierenarts raadplegen.
Door Nyncke
#1408148
Cadiz heeft ook oorontstekingen gehad, daarna voor het eerst huidschilfers.

Die huidschilfers werden steeds erger, en het werd steeds moeilijker om ze eruit te krijgen, dat ging dan jeuken en dan ging hij bijten en krabben.

De schifers waren de eerste keren wit, als roos en daarna een beetje bruin/grijzig.

Als je de aandoening opzoekt heet het seborroe, als je erop googled kom je vanalles erover tegen.

Alle middeltjes ten spijt werd het bij Cadiz steeds erger, ben uiteindelijk naar een klassieke homeopaat geweest.
Zij stelde vast dat hij in het eerste jaar erg veel AB heeft gehad ( oorontsteking, bronchitus en bultjes op neus) en de dosissen werden steeds heftiger. Dan onderdruk je de kwaal.

Zij denkt dat Cadiz in eerste instantie fel reageert op vaccinatie, gezien het verloop van de aandoeningen daarnaast sprak ze over een medicijnvergiftiging, omdat hij alleen behandeld werd met AB.

We zullen 1-2 jaar bezig zijn om Cadiz zijn huid weer op de rails te krijgen.
Bovendien wordt me afgeraden om nog te vaccineren.
Door mysmoothcollies
#1442885
Hallo, zelf ben ik met mijn jongste hond al een tijdje aan het tobben, met betrekking tot haar huid en vacht, jeuk en bijten, hotspots etc. Ik ben glucosamine gaan geven. Produros en nu Glucobest. De oudste collie krijgt dit al vanwege artrose. Glucosamine werkt ontstekingsremmend en pijnstillend. Verder gebruik ik regelmatig zalmolie wat als het goed is ook ontstekingsremmend enzo werkt. Nu ben ik er even mee gestopt omdat met name de oudste collie een erg vette huid krijgt met schilfers. Ook bij de jongste van 3 jaar werd de huid erg vet. Het likken doet de jongste collie af en toe nog wel, maar de vacht is helemaal dicht en mooi. Soms speelt de jeuk ook ineens weer op. De jongste is erg stress gevoelig en heeft last van chronische stress. Nu een aantal jaar verder proberen we met name dit te verminderen. En echt we hebben het hele circus aan middeltjes gehad. Nu een training aan het doen bij www.dogsandpeople.nl (balance4dogs) een aanrader voor een complete aanpak op holistische wijze. Ook TTouch kan ik aanbevelen wat dat betreft.
Door Celicaatje
#1443294
Hai,
Ik heb ook een hondje met schilfers, aangezien ze Cushing heeft hoort dat wel een beetje bij het beeld. Vandaag ben ik voor mijn kwartaal test in de Tweedelijns kliniek geweest en daar kreeg ik de tip om te zorgen voor meer omega vetzuren, dit schijnt inmiddels in de veteniare wereld een bewezen functie te hebben. Ik heb geen idee maar ik ga het wel proberen, van die druppels of capsules met visolie.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door