Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1356025
[quote="zita09"]
Daar heb je wel gelijk in, het is niet goed voor MIJN hond, dat geef ik ook aan.

Ik bedoel alleen te zeggen dat de verkoper zijn voer meet aan Carnibest. En dan let ik niet goed op en ga ervoor. Voor een paar bleddy centen.
Valt van CB-eend-diepvriesworst naar Alaska-eend-diepvriesworst onder abrubte voerwissel?

Ja, dat het allebei gemalen eend is wil niet zeggen dan het zo goed als identiek is.  :-\  De lam/rijst van Cb is ook anders dan de Lam/rijst van b.v. Energique, of Bibi, of wie dan ook.

Ben ik zo naief dat ik dat hetzelfde vind, zeker na het gesprek met de verkoper? (Alaska en CB zijn overigens wel afwisselend gevoerd)

Ga ik niet over oordelen, want ik weet niet wat meneer tegen je gezegd heeft. Maar goed, naiëvitiet is ook geen doodzonde hoor :)

Dan moet ik dus nog meer op mijn hoede zijn, of beter nog, doorlopen en blijven voeren wat ik al deed, wat goed gaat. Ik vind mezelf ook behoorlijk dom. Overigens eet de hond alle drie genoemde merken graag, CB, Rodi en Alaska.

Ach, je probeert eens wat hé. Maar je weet nu dus wel dat je alert moet blijven

Ik zou best willen weten welk stofje er wel in Alaska zit dat niet in Rodi en CB zit. Als je dat weet, en het etiket geeft meer info, kan je beter kiezen.

Dit blijft een "kvv-probleem" want je weet ook niet precies wat er in de CB en de Rodi zit :-\

Geloof me, ik heb mijn les geleerd.

Toch nog even, hoe weet je wat erbij moet om het aanvullend voer kompleet te maken? Antwoord is voor mij niet van belang, ik ga weer naar CB ;-))

Dat ligt eraan wat erin zit. Bij Smuldier heb je b.v. enkel kip, dat is gemalen kipkarkas en daar moet dus nog spiervlees, orgaan en groente bij o het te completeren en een andere soort is alleen hart, dus daar moet bot, spiervlees, groente enz. bij om er iets compleets van te maken.

Wil je die worsten hebben? 't Is "maar" 6 euro, maar als iemand ze wil hebben hoeven ze niet weggegooid.... Geen plaats in de vriezer

Ikke...neuh dank je. Zet ze anders bij aanbod barf-ingrediënten en als je er gratis bijzet ben je er meestal zo vanaf. :biggrin2:


[/quote]
Door DJARA
#1360674
[quote="zita09"]
Ik heb het ook in Rotterdam gekocht, een paar dagen gevoerd, en nu zit de hond onder de rode vlekjes. NIET GOED!!!!
Ik ben er zeker van dat het voer dit veroorzaakt, want we hebben alles zeer strikt onder kontrole vanwege haar voorgeschiedenis.
Ze doet het goed op Carnibest eend, met af en toe CB nature en eens in de twee weken een Rodi schijf pens.
Dat is alles wat ze krijgt en als tussendoortje Hills ZD brokjes, stuk of tien per dag.

Vallen we toch voor een onbekend voer dat goedkoop is! En ik vind dat zo stom van mezelf want het ging zo goed na een hele slechte periode http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 499.0.html
Op de Alaska worsten staat overigens niet dat het kompleet voer is maar aanvullend. Wat bedoelen ze daarmee?

Er zit dus iets in dat voer dat in elk geval onze hond problemen geeft en ik zou het daar graag met ze over hebben, niet om ze te schandnagelen, maar gewoon omdat ze in ontwikkeling zijn en misschen iets niet goed doen. Ik ga eens kijken of er via doggyfood.nl met hen in kontakt te komen is.

De man in de kraam zei bijna letterlijk dat er veel vraag is naar Carnibest en dat zij daarom dus in deze markt springen. Nu produceert Alaska goedkoper, of in elk geval kan hij het goedkoper aanbieden. Hij zocht verkooppunten.
De prijs moet dus uit de lengte of uit de breedte komen, en ik hoop van ganser harte dat dit niet uit de kwaliteit moet komen maar uit opslag en transport.

Ik ben helemaal klaar met Alaska, wie ze hebben wil mag direct 3 worsten EEND gratis komen halen, gaan nu uit de vriezer, morgen gaan ze de kontainer in.
Krimpenerwaard
[/quote]

Yuki....kijk eens!!!!
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1360831
Wat een foute koop de eend variant.

Luna is van het barfen af ivm het telkens krijgen van maagzuur. KVV CB natuur, Kivo en Naturis kan ze redelijk tot vaak verdragen. Gisteren Alaska eend gegeven. Ik denk nog geen 2 minuten na dat ze het op had begon ze last van maagzuur te krijgen. Ze heeft het nog nooit zo erg gehad. Ze heeft gelijk het hele voetbal veldje hier gemaaid. Arm beest. Hier geen Alaska meer voor Luna
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1365774
hier voer  ik al een maandje alaska , en ik moet zeggen , op de eend na ben ik er zeer tevreden over .
lams , rund-pens, kip en konijn ( helaas krijgen ze hier ook zuur van de eend )
het ruikt goed en ziet er smakelijk uit , ook zit er niet te veel vocht bij als je het ontdooit.
hier dus een tevreden baasje en 4voeters :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1365942
[quote="lauraV"]
hier voer  ik al een maandje alaska , en ik moet zeggen , op de eend na ben ik er zeer tevreden over .
lams , rund-pens, kip en konijn ( helaas krijgen ze hier ook zuur van de eend )
het ruikt goed en ziet er smakelijk uit , ook zit er niet te veel vocht bij als je het ontdooit.
hier dus een tevreden baasje en 4voeters :biggrin2:
[/quote]

Mmmmmmmmmmmm zal ik het dan tovh maar proberen die andere soorten. Ze liggen nu zo nutteloos  in de vriezer....
Morgen haal ik wel een kip eruit
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1367621
Wat een troep die Alaska (voor mijn Luna)

Had gehoopt en gedacht dat de kip variant wel beter verdraagzaam was voor Luna maar helaas minuutjes na het eten ervan weer vreselijke last van maagzuur.

Hier krijgt zij en de andere barrels het nooittttttttttt meer te eten
#1373471
heb het van claudette overgenomen maar geloof dat het hier geen succes is...
ook niet voor mij want ik vindt het me stinken!
de jongens staan met lange tanden te eten, vince likt er alleen maar aan..
niet voor herhaling vatbaar..
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1373868
[quote="vanaalst"]
heb het van claudette overgenomen maar geloof dat het hier geen succes is...
ook niet voor mij want ik vindt het me stinken!
de jongens staan met lange tanden te eten, vince likt er alleen maar aan..
niet voor herhaling vatbaar..
[/quote]

Was het nog wel bevroren Ellen toen je thuis was, Misschien bedorven ivm de stank. Ik vond het namelijk niet stinken de kip en eend
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door